Lilla otursvalp :(
Skrev för ett tag sedan om min lille bland-valp som hade fått mystiska knutor på sig..
Nu har vi nytt problem….. Ikväll efter middagsmaten dåsade jag till en stund på soffan 
När jag vaknade berättade husse att Enzo lagt 2 REJÄLA löddor (läs bajsar) varav en rätt normal i konsistens, men den andre var nästan vatten…
En liten stund senare såg jag att han "frusit" fast under matbordet. Gick dit och tittade och dahade han 2 MEGA kräkhögar framför sig..
Han har inte ätit något konstigt. Han har inte ätit upp kvällsmaten, inte fått något annat konstigt. Det ENDA skulle i såfall vara en brödbit (mörkt, han brukar få ljust)
Någon som vet något som kanske kan lindra ? 
magsjuka kan hundar drabbas av. Inte roligt alls för en valp, jag hopas du får lite tips om "bra för magen tips". Då jag själv ska gå o sova nu :P
Om han är magsjuk så kan du prova att fasta honom ett dygn. Viktigt med tillgång till vatten!
Sen kan du ge överkokt ris/risavkok och kokt vit fisk (torsk t.ex) och ge det i små små portioner och fördela det över dagen. Den dieten kan du hålla i 2-3 dar. Märker du att han blir bättre så kan du sakta sakta övergå till det vanliga fodret. Först blandar du bara i några foderkulor (uppblött) osv.
En klick morotspuré (barnmat) är också skonsamt mot magen. Det kan du ge i varje måltid.
Den dieten funkade bra för min valp. Dock skippade jag torsken. Utan gav honom bara överkokt ris blandat med morotspuré.
Du kan också ge Canicur eller liknande. http://www.apoteket.se/privatpersoner/djur/sidor/Hund_Mageotarm_Diarr%C3%A9_Allmant.aspx
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Hur gammal (ung!) är han? Valpar ska inte fastas!
Tack för alla svar:)
#3 enzo är ungefär 17 veckor nu :)
#3 Det råder delade meningar om det.
Det gör det väl om allt? Finns alltid någon procent som har avvikande åsikt.
#6 Ja som vanligt gör det det. Någon procent? Jag skulle tror att det är 50/50 i den frågan.

jag skulle nog ta in honom till veterinären för en genomgång av honom..
//Linda
Om valpen kräks mycket så kommer den bara kräkas upp eventuell mat den får. Mitt tips är att fasta den 12 timmar över natten och morgonen, prova att ge den lite mat (om den får torrfoder ska det blötas upp!), kräks den så avvakta lite till med mat men går det bra så ge lite mer och fortsätt så tills valpen verkar pigg igen. Valpar ska inte fastas någon längre tid men mår dom dåligt och kräks/har diarré så gör inte maten så mycket gott just då. Var noga med att valpen dricker mycket vatten! Smaksätt vattnet med tonfiskvatten eller liknande om den inte vill dricka, eller ge från händerna då vissa hundar gärna dricker då. Men mår inte valpen bättre imorgon så skulle jag absolut ta den till veterinären. Lycka till!
\\\\\\\\\\\\\\\\_
Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus