Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 1260 ggr
Jolinn
0

Något fel ?

Hej jag har en fråga ang min hund.
Han har kissat på sig några ggr tex på natten när vi sover och när han då kissar så kissar han på min systers underkläder som ligger på golvet ( som hon nu inte gör längre) och har fått små läckage vid plötsliga händelser som när han hör om det är någon vid dörren och när han ska börja skälla.

Han är kastrerad och har inte visat detta beteende förut, vi går ut med han minst 5ggr om dagen och alltid en gång innan vi går och lägger oss. Och han har aldrig gjort sånt här förut.. Så vad kan problemet vara?

Eywa
1

Hur gammal är han och hur länge sedan var det han blev kastrerad?

Det kan vara urinvägsinfektion. Ni borde åka till veterinären så fort som möjligt för annars kan det bli farligt.

[Forest]
1

Har han vart helt torr förut? När börja detta? Hur gammal är han?

Jolinn
0

1# Han är ompaserings hund (stav) Men han kastrerades för ungifär 2 år sedan.

2# Ja han var helt torr förut men inte längre. Han är 8 år, Gammal va ?Skrattande

deluxx
0

som 1 säger kan de vara urinvägarna som spökar, och in till vet för undersökning!

Jolinn
0

4# Ja det e lite läskigt om det e urinvägen som trasslar :/

[hyperiion]
0

Jag skulle gissa på urinvägsinfektion. Ibland kan hundar efter att dom kastrerats bli lite lätt inkontinenta(stavning?). Det finns medicin för detta. Tycker absolut du ska kontakta veterinär och ta reda på om det kan vara fysiskt.

Karmatarerskanise
0

#5 Är det det så får man ju medicin som ska ges till hunden. Så det går över. Men det gäller att kolla upp det direkt så det inte utvecklas till något annat.

Maja2
0

En hund som plötsligt beter sig på ett annorlunda sätt än vanligt, tex som i det här fallet, bör man ta till veterinären.