Suck...
Gud det känns som jag ska explodera snart!
Min sambo ville ''köpa'' en hund åt mig i julklapp så han ''ger'' mig 4000kr och sen mina 1500kr(planerade inte att köpa hund i dec direkt)
5500 ganska lagom sådär men efter att jag diskuterade om fodervärd så trodde han att var lugnt …. så han går och köper lego… ja lego!!
För 2500kr! Sen nått cigarr låda osv…. suck! Det var hans pengar men det kunde ju varit bra om han hade väntat tills det var faktiskt klart.
För nu har jag sätt en Pomeranian tik som skulle omplaceras för 4500kr…
Det var den julen de XD
jag ger tips på spara pengarna, jag tycker man ska ha en liten buffet oxå efter sitt hundköp 3000kr just för att man får ändå lägga ut om något skulle inträffa.. Bra försäkring är ett måste försåtss
.
Skulle min partner köpa lego för så mycket pengar, skulle jag åxå bli galen.
1# Jo såklart har jag en buffert för hunden :) Det är förför jag bara har 1500 kr sparat just för hund köpet för tillfället XD ….
Ja verkligen XD….
Men du ville ju ha en foderhund? då spelar det väl ingen roll om den kostar 4500 ? För du ville ju inte köpa någon hund till att börja med ?
Nee men det känns bara så typiskt att innan när jag letade så fanns det inga och nu finns det vart jag än vänder mig.
Sen så är inte någon så posetiv i min omgivning att jag vill bli fodervärd så det vill att jag ska fortsätta att leta….. :S
Okej men vad har din omgivning med att du ska skaffa hund? Det är väl du som ska ha den och då ska du gå efter dina krav inte deras. Hade jag lyssnat på pappa hade jag inte ägt en hund idag då han anser att det är onödigt jobb som kostar pengar ^^
5 Så är det ofta man hittar sin hund när man minst anar det. Vi skaffa hund nr 2 o det var inte alls planerat skaffa hund nu, men det var ändå rätt tillfälle isig.
Så det är bara hålal ut se till att spara pengar så kan du sen köpa dig annars en hund, kan vara en ompalaceringshund av den rasen du verkligen vill ha med :) Om du nu inte får bli fodervärd villsäga.
Håller tummarna för fodervärd ! :) Det kommer när det kommer så att säga, hoppas bara inte för länge… känner att jag saknar till och med att plocka upp hund skit i en påse?! Då är det illa enligt mig XD
Jag köpte också hund nr 2 oplanerat…
MVH
Sofie
Samma här! Skojade lite med uppfödaren till min gamla hund eller ja gammal och gammal hon blir 2 :P "får du en trf tik med bläs så ska jag ha henne! " Får sedan ett sms "din valp har kommit en trf tik med bläs" Och nä då kunde jag inte hålla mig utan jag lyckades få ihop pengar och valpvakt och dessutom ledigt :)
#11 Lyckat :D Hund nr två här hemma är från Danmark, men när jag var där och hälsade på när valparna var 8 veckor va ja ju förälskad. Papprena å allt blev klart lagom till långhelg och efter dt var det bara enstaka dagar då dom var själva hemma en stund mitt på dagen. Sen hade jag "sommarlov" :)
MVH
Sofie
Även här var hund nr 2 oplanerad. Hittade honom ute i skogen 
Sabina
www.anibaz.blogg.se
#13 Va de ingen som ville ha tillbaka honom?
MVH
Sofie
#14 Nej alltså jag och hans ägare var ute och promenerade i skogen i flera timmar och det slutade med att han följde med hem 
Sabina
www.anibaz.blogg.se
#15 Okej :)
MVH
Sofie