Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2758 ggr
Loveradio
0

Skäller mitt i natten

Blir tokig! I flera nätter i rad nu har hunden i lägenheten under mig börjat skälla mitt i natten. Och då snackar jag om kl. 2-5 på natten. Det är en ung kille som äger den (en Staffe) och jag blir tokig snart. Den skäller inte oavbrutet. Utan den skäller/ylar kanske 10 ggr och sen slutar den, sen börjar den efter typ 20-30 min.

Jag antar att den är ensam hemma? Jag vet inte. Men annars så borde den ju inte hålla på så mitt i natten…

Som tur är bor jag i lägenheten ovanför. Men jag tänker ju att grannarna i lägenheterna bredvid honom borde störas ännu mer än mig av detta?

Hursomhelst så träffar jag inte killen så ofta, han verkar inte vara hemma så ofta. Eller så "missar" vi varandra hela tiden. Men han är trevlig och våra hundar brukar leka ihop. Men jag jag ser ju honom aldrig och har då inte möjlighet att prata med honom om hans hunds skällande på nätterna. Jag antar att det är hans hund, eller så är det en av grannarnas Amstaffar som han brukar passa i sin lägenhet.

Men vad tycker ni jag ska göra? Funderar på att maila Bostaden och klaga. Dock undrar jag vad dom ska göra? Känns lite taskigt då jag känner honom, men om jag (och säkert andra) störs av detta så har man väl rätt att klaga?

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

pius314
0

Lägg en lapp i brevlådan först tycker jag. Han vet kanske inte om det (om nu hunden är ensammen).

• Tillräckligt bra är perfekt! -
pius314
0

Reagerar valle eller är det bara du som vaknar?

• Tillräckligt bra är perfekt! -
Maja2
0

Säger som #1 lägg en lapp i brevlådan där du förklarar hur det är på nätterna.

Beckibus
0

Usch det låter jobbigt! Förmodligen är det inte bara du som störs av detta..

Säger det samma som #1 en lapp i brevlådan eller på dörren möligtvis ..

Hoppas att han ändrar sig så att du får sova om nätterna…

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Loveradio
0

#1,3 Smart! Det får jag ta och göra.

#2 Nä Valle sover som en stock :P

#4 Jo det är jobbigt. Visst om hunden skäller nån natt, men varje natt… Hoppas jag med.

Karmatarerskanise
0

Håller med om att du kan skicka en lapp till honom och förklara läget.

Loveradio
0

En liten uppdatering!

Först och främst glömde jag skriva att den där Staffen bara är 7 månader (lika gammal som Valle). Och ägaren lämnade den ensam en natt i typ 5 timmar eller mer. Och så länge ska man ju absolut inte lämna så unga hundar. Jag lämnar Valle i högst 1 timma för det är på gränsen vad han klarar av. Och hans hund verkar ju inte klara av att vara ensam så pass länge om den håller på att skälla och yla.

Aja, problemet är iallafall "löst". Jag hörde med grannarna om dom hade stört sig av skällandet och det hade dom. Och sen fick jag reda på att grannen ska flytta.

Så det ska bli skönt att slippa skällandet/ylandet men tråkigt att dom flyttar för den hunden var en av Valles bästa hundkompisar.

Beckibus
0

Obestämd#7 Trist att han flyttade men ändå skönt att få sova om nätterna elr hur?

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Loveradio
0

#8 Jo det är jätteskönt