hund
hej
jag undrar en sak och det är… hur ofta ska man gå ut med en hund. skriv till mig hur ofta du går ut med din hund.
tack
kram agnes

Dom fasta rastnings promenaderna är på morron efter hennes frukost, mitt på dagen (12-13 tiden), på kvällen innan vi går och lägger oss. Men där imellan så går vi ju ut på en långpromenad och några kortare promenader typ till affären eller om vi ska hälsa på nån, så minst 5ggr/dag är vi ute med hunden
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
tack för ett sådant fort svar

Så lite så. ska du eller har du skaffat hund?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
typ samma som Biobio, fast nu på sommaren så blir d korta prommisar på dagarna o lite längre senare på kvällen.. =D
Var fjärde timme går mamma ut med sin. Vi en gng i timmen ;)
Skorpan är ut mellan 3-4 gånger per dag och då får hon en långis på morgonen och på kvällen dom andra två är vi ute 20 minuter ungefär =))

vi har flexi till mammas hund, tycket det går bra på mindre hunar =D
Nu ska Tina vara snäll…så det så =D
Jag tycker det är super bra, Skorpan ska jämt så långt in i skogen innan hon sätter sig. Jag har då ingen lust att gå ner där..tänk om jag skulle få en fästing ;)
men d e perfekt ju, då kan hunden gå ner själv.. =D
Ja precis….hade det inte funnits så hade jag fått sätta fästinghalband på mig själv också…och hur skulle det se ut 
hahaha hade nog sett lite roligt ut… =D
äsch inga fästingar vill la sätta sig på dej… om du inte e hårig förstås:) Jag e ute på morgonen en stund, sen nåra gånger på eftermiddagen och sen tar jag en nattpromenad vid tio. Ibland e jag ute en timme ibladn i en kvart:)

Lotta ser ut som en afghanhund!!
*ASG*
men hon är som en ulv annars..mohahahaa
Jag tror till och med lotta är en ulv i fårakläder
Dom där fästinghalsbanden, hur funkar dom egentligen?

slo
Inte på en "ulv i fårakläder" ialla fall…
Men på en snorgärs, kan dem funka…..
#15 dom ger väl ifrån sig nått ämne som fästingen inte gillar och därmed inte sätter sig där där lukten finns..? tror jag…

Startar upp en röstningstråd där ju folk röstar anonymt angående sina rastningar. Så att folk som rastar sina färre gånger vågar träda fram. Känns som bara dom med gott samvete som rastar sina hundar 5ggr/dag vågar skriva här…
/Har ingen hund och rastar ingen hund. Men rastar illrar kanske varannan dag, när de vill gå ut.
Jaa, de blir väl vid 08.00 och sedan vid 12.00.. efter det blir det vid 15.00 och sen får han vänta tills efter maten vid 18.00. Och sen (men bara ibland om han är nödig) blir de ett varv innan de sista.. kanske vid 21.00. Och efter de är sista varvet för kvällen, oftast vid 23.00-00.00.
Men ofta är ecko en sju sovare.. så han vaknar inte fören 12.00 varvet som då kanske blir 10.00 varvet:P och sen brukar han inte behöva gå de där varvet innan kvälls varvet heller.. men när de är skönt kan man lika gärna gå dom extra ändå:)
Sen kan varven variera från en kvart till 2-3 timmar.. beroende på hur jag mår och hur vädret är.. om de ös regnar brukar både ecko och jag vilja komma in fort:P
så allt som allt blir det väl 6-7 varv:)

Hur ofta man behöver gå ut med sin hund är beroende på vilken ras man har. Te.x en Border Collie eller en schäfer kräver mer motion än kanske en Shih tzu. Men ca. 4 ggr per dag går jag ut med mina hundar på promenad. Sedan får de även tid att springa fritt i 30 min-2 timmar. [beroende på väder]. Sedan tränar jag dom på "sitt, ligg m.m." i ca. 1 timme. Så det blir rätt så mycket. Men sedan sover de som små barn resten av dagen. 
Fast det beror lite på ägaren också. Många hundar anpassar sig till ägaren.
Malin, okej… Funderar på om dom kanske går att tejpa fast på pållen nämligen :D En på varje ben eller nåt sånt 
hehe okej, men d finns väl speciellt till häst väl? har för mig d iaf… men d kankse d inte gör… annars kan du ju göra medel själv som du sprayar på, borde ju funka till häst också, kerstin som skrev receptet här nånstans, man tar iaf vatten,vitlök o sån hmm nån pepparsort tror ja d va.. haha ska kolla..

Vi går morgonpromenad trekvart eller så, sedan går vi på kvällen, en timme. Delvis har vi en stor hund som har stor blåsa och inte behöver kissa av sig hundra gånger om dan, delvis är han lugn, lat, sover för det mesta, så jag skulle vilja byta med honom. Och delvis att vi bor i villa med stor inhägnad tomt där han går fri ut och in. Jag tror inte han skulle säga mycket om vi gick ut mitt opå dagen också, men han säger inget nu heller, han ser nöjd och belåten ut.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
Jasså ni hade tänkt satt på mig ett fästinghalsband snorisar och snorgärs….det var nog tur att jag kikade in här så jag vet vad som komma skall 
Men tyvärr så har jag förekommit er…det är redan dit satt, jag tyckte det luktade så gott…örter och lite citron doft
Karln tycker det är jätteläckert med ett grönt band runt halsen 
Lotta allt handlar faktiskt inte om dej, nu var det hästarna som skulle bli utsatta, inte du ;) Jag har faktiskt mina snälla sidor ibland 
haha d kanske hade passat dig Lotta =D

Slo
visa' dina snälla sidor lite oftare då…*asg*
Sällan, dom är begravda djupt nere ;)
Han var snäll….nästan