Hundar iFokus

Hundar

Etikettefterlysningar
Läst 1841 ggr
Fjordell
1

Försvunna i PITEÅ!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina två hundar har försvunnit från PÅLBERGET, mellan ÖJEBYN & ÄLVSBYN, mellan 00:00-01:00 tiden på natten mot måndag (5/12). Den svarta är en underbart snäll och försiktig tik, border collie/greyhound blandis, som har namnet Ester, 5 år. Den andra är en fawn/vit amstaff hane, väldigt busig och framåt, bara 9 månader gammal. Båda hade halsband på med en röd blinkande lampa på när de försvann. Båda är också chipmärkta. Har du sett dem eller vet något, kontakta mig eller polisen på en gång!

Amanda Fjordell

073-0663013

eller

Polisen

11414

deluxx
0

har släkt i piteområdet ska meddela dom att hålla utkik!! Usch hemskt, hoppas dina fina kommer hem helskinnade Gråter
styrkekram och håller alla tassar o tummar

Fjordell
6

De är återigen hemma! Helskinnade och superglada. Lyckan är obeskrivlig. Jag vet inte vad jag hade tagit mig till om något hade hänt dem. Men nu, allt som räknas är att de är där de hör hemma! <3

sallberglina
0

Vad skönt att höra att det gick bra!

LinaK
0

Så skönt att höra att dom är hemma!

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

deluxx
0

vilken lycka :D

Maja2
0

Å gud så skönt!!!

Fjordell
1

Ja men visst! Är så glad för att det fanns så många som ställde upp för att hjälpa till, mitt på natten! Jag fick sådant otroligt stöd jag bara hade kunnat drömma om. Det finns verkligen underbara människor! :)

Maja2
1

#7 Ja, det finns underbara människor, tack och lov :)  En av mina hundar drog iväg efter en hare när jag var och besökte min ena dotter för ett par månader sen.  Han brukar alltid ta sitt eget spår tillbaka, men han gick i en båge, tog våra fotspår tills han kom till asfalten, sen tappade han spåret och drog åt fel håll. Han sprang en mil åt helt fel håll, när en taxichaufför lockade fast honom, stoppade in honom i taxin och skjustade honom till närmsta samhälle och dess ok-mack.

under tiden satt jag och min dotter i skogen, frusna, med de tre andra hundarna och väntade. Dottern kastade in en efterlysning på facebook. Efter 10 minuter ringde de från ok, någon hade sett på fejjan, hört att det fanns en upphittad på ok (litet samhälle) . Det var bara att gå dit och hämta honom. De hade redan fixat en som kunde ha honom över natten om det behövdes. TACK gode gud för alla goda människor :) :)

Hemsk vånda när de är borta. :)

LillyB
0

Åh, va skönt!! :D För er båda!
Då jag bodde hos mina föräldrar så dök det upp en Östsibirisk lajkatik på vår gård mitt i vintern. Vi tog in henne och lät henne värma sig lite och dricka vatten, anmälde henne till polisen och sen gick jag med henne och knackade dörr runt hela byn i ett par timmar tills jag tillslut knackade rätt! :) Dom blev otroligt glada att se henne!

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

[Forest]
0

Vad skönt att båda är hemma o hela := )

Kitten86
0

Skönt att allt gick bra!

Karmatarerskanise
0

Härligt att dom hittade hem igen :)