Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 3014 ggr
Buddhina
0

Lugnande inför flygresa

Hej Jag undra vad för lugnande ni har erfarenhet av  att ge till stressad hund? Provat Dap spray o valeriana o absolut ingen effekt. Vetr rekomderade Nozinan. Känner mig osäker att ge det. Många skriver så negativt on Nozinan.  Vad har du för erfarenhet. Vi har flugit med vår hund som fick sitt i djuravd nära bagaget o det gick bra menhon var mkt stressad efetråt.

Skulle vilja underlätta för henne på hemsresan med nåt som är riskfritt.

gun92884
0

Här ges ofta Valium. Jag har flugit hundar och katter både inomlands och över Atlanten utan att de har varit alltför stressade … ett litet stressmoment går ju inte att undvika, det ju ändå eftersom det är utanför daglig rutin.

Vårt legal counsel har hittat rätta sättet för stressfria resor … han golfar med CEO för NorthWest och får flyga 1a klass MED sin Rescue Airedale LeBear … Skrattande

Labolina_73
0

oj,, Nozinan,,, jag har ingen erfarenhet när det gäller hund,, men jag blir helt sänkt av den,, hela jäkla dagen efter jag tagit den blir jag liggende,, typ bakis som fasen,,,, men jag sover bra på den.. :-)

//Linda

chigak
0

Nozinan fick min tik efter sin knäoperation när hon var valp och var tvungen att vara stilla och för oss funkade det jättebra. Hon blev dåsig och sov mycket men hade inga problem. Hon piggnade till fort igen när effekten av tabletten avtog.

Buddhina
0

Tack.. ja eget plan hade vart bäst hahaha

Skall skaffa Nozinan o testa helt eneklt o se hur hon blir. tack för svar.

gun92884
1

Visst, eget plan är bäst … skämt åsido, vi har flera piloter med egna plan inom Airedale Rescue och de hjälper till med  transport när det behövs … då behövs inga medel för att det ska gå bra eftersom hunden kan se piloten och inte är instoppad någon annanstans …