Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1313 ggr
tuska
0

Ny medlem

Presentation av mej och djuren

Jag kallas för Tuska   Har uppfödning av katter

Har alltid haft hund-hundar    Är ägare av en springer Spaniel 7 år och en 10 årig Schäfer  båda är pojkar.

Mitt problem som jag vill ha hjälp av er är, att min schäfer hund tappar sin "kostym" och det är inte på smått vis.

Vi flyttade till ett stort hus i ett bostadsområde för ett år sedan, från ett litet hus i skogens idyll.  6 månader därefter började de känna av alla löptikar och blev därmed chippade. De fick rävskabb för ca: 6 veckor sedan och blev behandlade med Stroghold. Min schäferhund tappar all päls   är det av behandlingen tror ni erfarna. ?  Vad ska jag göra ?  Mina djur har alltid varit så friska å sunda.  =(

[Forest]
0

Säger varmt välkommen. Jag har tyvärr inget tip men tror lite som du, kanske reagera han på behandlingen. Hoppas du får bra tips :)

Sophey
0

Hundar brukar inte reagera pa det viset av Stronghold utan snarare av skabbet…

Medarbetare på matlust

tuska
0

jag är nu väldigt förtvivlad över min hunds hårfällning som visar sjukdomstecken.   Jag har gett hundarna bra foder, de är bra i magarna och äter bra. uppdelat foder och gosaker 3 ggr dagl samt kvälls fil 2,5 dl. Livliga och glada hundar som är programerade till bra motion på fm.. Får alltid e- vitaminer   men ska jag nu sätta in b- vitaminsinj ?

Va sketen fattas min goa hund idag ?   Jag är så rädd att något skulle vara åt helsike ?    Hormonellt  ?   Vet ni nå ?

Maja2
0

Ts, vad säger veterinären`?

tuska
0

De har haft rävskabb och var illa därann för några år sedan, men då va det inte denna hårfällning, då fick de sprutor för åkomman.  

Så är det att bo på landsbyggden är det inte rävar så är det Vargar  ObestämdTror ni inte det är hormonellt ?

Kommer inte att kem. kastera dem mera om det här ska vara en biverkan. Någon som har erfarenhet av biverkan av hormonchippet ?

Maja2
0

Du har inte pratat med veterinären Nu eller?

Jag bor åxå på landsbygden :)

Sophey
0

Vilket implantat har du kemiskt kastrerat dom med?

Medarbetare på matlust

tuska
0

#7    Om jag visste vad preparatet hette, Nix   dumma jag.

Har inte talat med min vet ännu som ordinerat skabbmedlet och chippet.    Hunden mår ju bra men blir snart en "nakenhund"   Skrikandes Jag har ju teorier om hormoner.     Min eng. Springer Spanniel ser fin ut fast han har fått samma behandlig.

Sophey
0

Ring veterinaren och hor med hennom det finns ju en del sjukdommar som kan orsaka palsavfall och hunden ar ju ingen ungdom langre sa sjukdommar kan ju bli lite vanligare.

De vanligaste orsakerna att hundar tappar pals ar ju blandannat skoldkortelrubbningar eller problem med njurarna eller hormonrubbningar sa det ar mycket mojligt att det ar pa grund av implantatet som din hund tappar pals.

Medarbetare på matlust

tuska
0

aaaa…. visst borde jag höra med vet. i detta läget, men hadde hoppats i det längsta att det skulle vara en vanlig pälsfällning  =(  Eller att någon hadde erfarenhet av chipp kast. och dess biverkan.

Fyy…. denna hund är mej så mycket värd ,att jag nu känner mej jävligt rädder.  

jag vill att min Sigge ska va frisker och att allt beror på mej själv, som gjorde denna chipp kast..   han är ju till åren kommen och ingen av mina chäfrar har blivit mer än 10 år öch lite dessöver.   jag är ju så noga med mina djurs hälsa men nu känner jag mej rädd.,

[Forest]
0

10 måla inte "fan" på väggen. Flört Men hör med vetrinären o kanske nån annan som kan svara som har chipkastrerat sin hane med.

tuska
0

Jag törs inte måla f…n på väggen, han ser så pigg och fin ut,inte en gråstrimma.  glad och pigg är ju Sigge.   äter och "skiter" normalt.

vet. vet ju inte allt. känner att jag vill höra med er. Jag har erfarenhet när det gäller katter och dess hälsa.   Man ska ju ha massor av ??? när man kommer till vet.   Mina djur är Max försäkrade men vet inte vad som gäller efter 10-års stecket   Hua ligen.   vill ha friska djur som lever till 100 år   =)

Sophey
0

Implantatet kan vi inte direkt saga nagonting om da du inte vet vilket implantat du kemiskt kastrerat din hund med det finns ett par stycken olika sorter med olika biverkningar.

Det brukar inte vara sa att hundarna tappar palsen av implantatet (det har hant) utan av att hormonnivan blir rubbad och schafern ar en ganska kanslig ras i overlag sa det ar mycket mojligt att det ar pagrund av implantatet som han tappar pals Glad

Medarbetare på matlust