Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1196 ggr
[myran96]
0

Djur Gymnasier

Hej!

Går nu sista året i 9:an och ska då börja välja gymnasier.

Har varit på gymnasiemässan och är väldigt intresserad av djur och valde då att välja något djur gymnasie.

Nu undrar jag om det är någon som har gått eller går på något av dom här gymnasierna i Stockholm? Är det något som ni kanske tycker är extra bra? Eller inte alls rekommenderar? Berätta gärna hur skolorna är osv :)

Här kommer dom gymnasierna som är hyffsat nära mig, men om det är något gymnasium som ligger i Stockholm och som jag har missat så säg gärna till:)

• Säbyholm (bro,men ska flytta till häggvik)

• Djurgymnasiet (Liljeholmen)

• Realgymnasiet (Liljeholmen)

• Telge Djur och Natur Gymnasiet (Södertälje)

• Spånga Gymnasium

• Berga Naturbruksgymnasium (Västerhaninge)

Jag har varit på Öppethus på Djurgymnasiet och det verkade trevlig och fint:) Ska även gå på öppet hus på dom andra gymnasierna senare :)

Fawo
0

Jag går på djurgymnasiet Stockholm (liljeholmen) 2a året inriktning Djurpark. Kan bara säga att jag absolut inte ångrar valet av skola. Kan inte tänka mig att ha valt ngn annan.

Kan starkt rekommendera skolan oavsett vilken inriktning du väljer :)

Superbra och trevliga lärare! Mycket praktiskt, mycket praktik, många studiebesök. Teorin = intressant och lärorikt :)

Vet dock ej så mycket om de andra skolorna.

// Fawo (;

[myran96]
0

#1 åh vad bra, Det är väldigt många som rekommenderar Djurgymnasiet ;)

N0odlepop
0

Realgymnasiet som ligger precis brevid djurgymmasiet är jättebra! Super bra lärare, det finns ingen mobbing på skolan, alla känner alla. Vi har praktik två dagar i veckan för att man inte ska bli skoltrött, det är jätte skönt att bara behöva vara i skolan 3 dagar i veckan!

Nicolew
0

Inte säby!

/Nicole
http://nicoletollemark.weebly.com

[myran96]
0

#4 vrf inte? :)