No more Lotus
Har denna veckan haft en hund på prov, den otroligt fina och mysiga whippet killen Tappinskis Lots of everything, även kallad Lotus. Idag var prövotiden slut, och han skulle tillbaka hem till sin ägare.. Jag är störtkär i honom och kan inte tänka mig något annat än att köpa honom. Han är världens snällaste och mysigaste, kom jättebra överens med Milo och så. Enda problemet är, att jag fortfarande väntar på besked om ett jobb jag sökt, som jag är beroende av att få om jag ska ha råd, och möjlighet, att ha två hundar. Kändes skitjobbigt att lämna denna underbara hund, veta att oavsett så kommer han inte få flytta hem till mig innan början på januari (han ska ställas på My Dog). Och om jag inte får det här jobbet, eller snabbt som f*n löser det med annat jobb, så kommer inte denna hunden bli min. Åh, varför var jag så dum så jag träffade honom, och hade honom på prov, innan jag visste 100% säkert att jag skulle få det jobb jag i princip blivit lovad. Grät hela vägen hem i bilen efter att jag lämnat Lotus. Nu kan jag inte annat än hålla tummarna för att jag får jobbet, och får besked under nästa vecka, eftersom Lotus ägare inte kan hålla honom åt mig längre än så. Åh vad jag vill vill vill VILL!!
Hoppas du får jobbet! :)
Jobbig situation :/ håller tummarna för att du får jobbet.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Tack! Kan bara hoppas att jag får jobbet såpass snart, så Lotus har chans att bli min. Vore RIKTIGT surt om någon annan tar honom någon dag innan jag får klartecken om jobbet. Men med min otur blir det säkert så.. Jaja, just nu kan jag inte annat än hoppas på det bästa, och hålla tummarna.
#3 Förstår hur frustrerande det måste kännas… Han såg verkligen charmig ut och det var ju perfekt att han kom så bra överens med din första hund. Ja tyvärr är det nog det enda man kan göra.
Tänkte mest skriva av mig, och hålla folk som kanske följer mitt hundletande, uppdaterade. Lotus ägare AS hörde av sig idag och bad om att få ett 100% säkert besked om jag ska ha Lotus eller inte, eftersom hon hade en annan som var intresserad av honom. Tyvärr hade jag behövt några dagar till på mig att lösa det med jobb, så jag var tvungen att säga nej. Nu har jag ägnat morgonen åt att gråta floder för att denna underbara hund kanske inte blir min. AS lovade mig visserligen samma deal som den här, till våren, då Lotus ska bli pappa och hon har tänkt behålla någon av hans bebisar som jag då kan "få" istället. Men den valpen kommer ju aldrig bli Lotus, och det är honom jag vill ha! Jaja, nu kan jag inte annat än hoppas att den här andra.människan, som var intresserad också, inte vill ha honom, så han finns kvar att bli min så snart jag löst det med jobb. Grejen är den att så som det är i dagsläget, så KAN jag ha två hundar. Jag har råd med det. OM Milo inte går på dagis längre. Men jag vet inte om han klarar sig med "bara" en dogwalker. Känns väldigt ovärt att testa och chansa!
#5 Känner med dig… Usch vilken jobbig situation :/
Att prova på att ha hund i en osäker tid är inte alls roligt man blir så besviken själv om man sen inser att man måste lämna tillbaka hunden, klaffar allt annat o en sak "förstör" är det trist. Men ska jag vara ärlig TS jag tycker du valde rätt man ska ha råd att ha hund med.

#5 iom att du kommer att ha 2 hundar tror jag absolut att din andra hund kommer klara sej med en dogywalker,,
Lider med dej om du måste avstå denna underbara hund..
//Linda
Uschaa men gud vilken jobbig sits! Lider verkligen med dejj! Men tänk positivt du har ju Milo!
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*