Hundar iFokus

Hundar

Etikettträning-och-inlärning
Läst 864 ggr
[hyperiion]
0

Lite träning:P

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Filmade när jag tränade lite med hunden igår:P. känn er fria att kritisera:).

AnneN
2

Blir lättare om du lägger in filmen också Flört

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[hyperiion]
0

Jag la in den:O Den måste ha försvunnit:O
http://www.youtube.com/watch?v=qG45VEhl6ZQ&list=HL1322756214&feature=mh_lolz Nytt försök med länk denna gång då:P

Fridaaaa
0

#2 Har med varit med om det, att film har försvunnit :S

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maja2
0

Det enda jag kan tänka som konstruktiv kritik är att hunden verkar så duktig att du kan lägga undan godiset och använda kommandon, för att höja ribban. Jättebra annars :)

[hyperiion]
0

#4 tack:) det ska jag göra. Ger bara godis utan att tänka så tror inte godiset är så viktigt han jobbar så gärna för mig ändå:)

Maja2
0

#5 Precis… ofta blir det så att man ger godis utan att tänka sig för :)  

Höj ribban så blir det ÄNNU roligare för honom, ökar motivationen :)

[hyperiion]
0

#6 det är sånt man aldrig tänker på själv:)

[Forest]
0

Ser jätte bra ut :) Tycker Maja2 säger bra tips :)

[hyperiion]
0

tack:)

Fenix_Chicci
0

Ser väldigt bra ut, men håller med de andra angående godiset. Mitt tips är att du inte har godis i handen hela tiden utan att du tar fram det när han utfört momentet och då belönar. Men sen är det också viktigt att inte belöna varje gång med godis när hunden väl kan det. Att berömma med kroppsspråk och röst är viktigt att kunna tycker jag. Och om han får slumpvis belöning så blir det mer spännande eftersom han inte vet om han ska få godis eller inte och måste då jobba lite extra för godbiten.

Dessutom, ska du någon gång tävla i freestyle så får du inte ha godis i handen.

Jag har börjat lite smått att träna freestyle med min hund och jag kör med klicker, men jag har också tränat in en target som är min hand så hon följer min hand och utför på så sätt momentet (klickar när hon nuddar nosen mot min handflata), för även om jag inte har planer nu på att tävla så tycker jag det är viktigt att inte vara helt beroende av godis.

Och ibland kan det bli så att hunden inte fattar vad den ska göra om man inte har en godis i handen om man alltid kör med det.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

[hyperiion]
0

#10 Jag tränar ibland med honom när jag är ute och inte har godis med mig:P. Saken är den att när ja har min lilla ''kängrupåse'' så är jag där med handen hela tiden. Tänkte inte ens på det fören jag fick tipset här:P. Så det är en omedveten ovana. Men nu vet jag att jag kanske ska lägga godiset en bit ifrån och inte ge så mycket:P