Nu blir jag rädd..
Hej!
Detta känns helt konstigt, och jag blir rädd. Lexie min tik, började löpa 3 november. Hon slutade blöda, kissa ofta och tvätta sig hela tiden. Men idag? Jo då var det inte blod utan vad säger man flytningar? Det var kladdigt och typ orange/beigt.. Är det verkligen normalt?
Hon har även blivit sitt rätt "jag" igen efter löpet, träningssug, äter som vanligt lika på som hon var förut. (Hon var väldigt låg under löpet, ville inte äta, hade inget träningssug mm.)
Hjälp tack!

Luktar flytningen något? Hur mår hon i övrigt (temp?)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#1 Den luktar ingenting, hon mår precis som vanligt och hennes temp är 38,2 (som vanligt)

#2 Okej, om det hade varit livmoderinflammation så brukar flytningen oftast vara mörkt rödbrun (ev inslag av grönt) och lukta illa.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#3 Vet du ifall det är vanligt att tikar får så här efter löp?
#4 Vet inte om jag minns helt rätt nu, men jag har för mig att det är vanligt runt att se symtom runt 2 månader efter löp.
Det är främst äldre tikar eller tikar som fått t.ex. abortspruta som drabbas.
Och som #3 sa, de brukar vara färgade flytningar som luktar illa.
- Mvh Emma
Min tik fick ofta det. Det satt några dagar sen försvann det. Det kan vara en så enkel sak som rubbning i PH-värdet efter löpet. Jag skulle inte oroa mig så länge det inte luktar illa och hon inte märker av det:)
#6 Men det kan inte vara "farligt" att träffa andra hundar? Då vi ska få besök från Gotland i helgen samt ska på en sheltieträff på lördag :/
# Nej det smittar inte. Det är ju som sagt bara en liten rubbning så de är helt ofaligt. Hunden är ju liksom inte sjuk:)
#8 Okej tack så mycket! :)