Hundar iFokus

Hundar

Etikett: raser
Läst 1091 ggr
[Surina]
0

Nervös så att jag svettas :S

Hej alla!

Jag behöver lite råd! Jag ska nu efter lunch ringa till uppfödaren som har Robin om ett eventuellt överenskommelse!

Jag är så nervös så att jag svettas verkligen! Kan jag få lite hjälp och tankar på vad jag kan säga så att jag inte bara bablar i det blå..

Jag vill så gärna ha en pomeranian! Robin var fantastiks! Alla andra ville bara mysa med valparna men lilla Robin var lite utaför så han fick komma tillb mig och sov så mysigt så!

Alla tips och råd uppskattas!

Detta samtal beslutar om det blir nått eller om jag måste säga hejdå.

Kanske kan prata med henne om hon annars har någon annan hund som hon kan tänka sig att ha på hel/halvfoder?

Tack alla!

Ketang
0

Jag tycker att du ska vara ärlig mot uppfödaren och berätta hur du känner för hunden. Frågar du om hon har någon annan kanske hon tror att du "bara vill ha en hund" vilken som helst, men om du trycker lite på att du vill ha just DEN hunden kanske hon förstår att hunden kommer att få ett bra hem hos just dig?

Ja, lycka till oavsett vad du beslutar dig för! Hoppas du får din lilla hund tillslut :-)

[Ronon-m]
0

Tala från hjärtat och säg hur du känner för hunden. Varför vill du ha just Robin? Tala mo vad du kan ge honom och hur du som ägare är :)

[Surina]
0

Tack! Jo jag vill ha Robin mest! Jag hoppas verkligen att hon tror att han kommer till ett super hem då!

Jag blev kär i Robin när jag såg en bild på honom, han såg så ensam ut.

När jag sen träffade honom så såg jag mer att han var ensam och ville ha någon som bara tyckte om honom, precis som jag känner igen mig själv.

Han blev undanknuffad av alla de andra och ville ha uppmärsamhet men vågade inte då alla andra var i vägen.

vi håller tummarn!

[Ronon-m]
0

#3 Bra, säg det till uppfödaren :D

[Surina]
0

Pratat med uppfödaren nu.

Hon ville verkligen sälja honom till mig.. men problemet var att hon själv har det lite svårt nu med pengarna då det inte har varit så många som köpt så fort nu.

Så tyvärr… känns verkligen tufft.

[Ronon-m]
0

Jag förstår inte? Hade hon dåligt med pengar så spelar det väll ingen roll om du köper honom? :)

Va synd :/

[Surina]
0

Men hon visste ju attt hon säkert kunde få ut 15 000kr av någon annan som ville ha honom därför antar jag :P

Men det är som det är.

Ketang
0

#7 Du tror inte ni kan komma överens om någon form av avbetalning då? Uppfödare som hittar ett bra hem till en hund brukar inte vara omöjliga om det skulle uppstå ett ekonomiskt problem. Eller har hon fler köpare att välja mellan?

[Surina]
0

Nej tyvärr så har jag inte råd att avbetala den summan det funkar bara inte så jag måste tyvärr kliva åt sidan.

Hon är ju en väldigt känd uppfödare så det är inte svårt för henne att får en annan säljare.