Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 5223 ggr
[Moollan]
0

Billigare rostbiff?

Hejsan!

Min valp ÄLSKAR rostbiff, gör allt för det! Men jag tycker de e lite dyrt.. eller det blir det i längden då jag använder de som godis. Finns det något liknande rostbiff men som inte kostar så mkt?

Eller andra tips på gott träningsgodis?

Vattnadal
0

Jag är lat, brukar köpa färdigtärnat bacon. Kladdigt, men har man det i en påse i fickan går det bra.

Annars kan man ta varmkorv, skära tunna skivor, dela skivorna i 2 el 4 bitar, sen micra på ett hushållspapper och torka av fett med papper och köra till de är torra. Supergott tycker mina hundar.

Leverpastej eller mjukost med god smak på tub.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

[Moollan]
0

Det här med saker på tub, hur ger man det? Trycker ut en del på fingret?
Verkar om ständigt om man har både klicker, koppel och tub i handen ^^

Royalz
0

Man trycker ut liite så får hunden slicka på tuben.

[Moollan]
0

Aha okej :)

Jenniebreen
0

Jag gör eget levergodis, blodpudding och leverpastej som mina hundar älskar! Även bacon och korv är kanonbra, och alla altenativen är billiga och håller längre och blir mycket =D

Mvh jennie, Uppfödning av Dvärgvädur i färgerna Havana, viltblå, vit blåögd och Bourgogne. Även omplacering i mindre skala. www.jenniebreen.dinstudio.se

Em_
0

#5 Hur gör du eget levergodis? Och vad kostar lever ungefär?

Sophey
5

Bacon ar ju alldeles for salt for hundar… Obestämd

Medarbetare på matlust

Jenniebreen
0

#7 Bacon har jag endast gjort en gång och då genom en blandning med baconost så självklart inte bacon man köper, Blev väl lite otygligt! =) #6 Jag köper lever och skär i tunna skivor och lägger in i ugnen på låg värme för att sedan bryta i smådelar, man kan ju göra små från början också men jag tycker det är enklare att bryta =) Brukar gå på ca 2-3timmar påå 50grader beroende lite på hur man vill ha dom, lät mina stå efter 3tim i avstängd ugn under natten för att riktigt torka =) Lever är jätte billigt, en hel i förpackning ca 12-17:- har jag för mig. Dock är jag för känslig för att skära själv så får hjälpa av min pojkvän! :P

Mvh jennie, Uppfödning av Dvärgvädur i färgerna Havana, viltblå, vit blåögd och Bourgogne. Även omplacering i mindre skala. www.jenniebreen.dinstudio.se

Jenniebreen
0

Jag vet en kompis vars pappa är jägare så hon får tag på lever och sånt gratis det är ju ett altenativ om man känner någon sån, men jag är somsagt lite känslig så ber min pojkvän att köpa och skära upp så håller jag koll i ugnen och så =)

SaraC
0

Hemtorkad lever brukar vara poppis. Man kan torka det mesta.. Håll utkik efter korv med högt köttinnehåll eller blodpudding utan socker till exempel. Vi brukar göra egna köttbullar och frysa in, då tar vi alltid undan ungefär 1/2-1 kg till hunden innan vi har i lök och kryddor/salt, de rullar vi som vanligt och fryser in. Sedan klipper jag oftast köttbullarna i ännu mindre bitar när jag använder dem som belöningsgodis.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

pius314
0

vi brukar "torka till" ytan en smula men att godiset fortfarande är mjukt för att det ska vara optimalt träningsgodis, vill ju inte behöva stå och vänta medan han knaaaaprar på en godisbit (alt sätter den i handen)

Har man gluparhundar kan en hel köttbulle i handen vara bra, men att de bara får ett litet gnag på den. då tränar de att inte glufsa och får belöning i ett :)

• Tillräckligt bra är perfekt! -
Pytteliten
0

Här blir det mest korv eller pannkakor när man ska ha riktigt smarrigt mjukt träningsgodis!

Bacon skulle jag aldrig ge eftersom det är alldeles för salt som redan har påpekats.

Labolina_73
0

pannkakor?

pius314
0

Jaa, det är en favorit här med, pannkakor alltså :-)

• Tillräckligt bra är perfekt! -
Pytteliten
0

Ja, på agilityplanen är det pannkakor som gäller!

TjockaBerta
0

När de äter tubost. är det inte väldigt mycket tillsatser i den? Jag äter inte sånt själv för jag tror inte det är bra. Klarar hunden av det bättre eller sämre än en människa? jag ger inte färdiga köttbullar m.m. till hunden för att jag tycker det är för många tillsatser och på tok för salt för en hund. Hur är det med tubost?

>>>Malum domesticum<<<

Karmatarerskanise
0

#16 Tex Kavlis bredbara baconost på tub innehållder följande;

"Hårdost, vatten, svensk bacon (7%), smältsalter (E339, E452, E330), smör, baconarom, konserveringsmedel (E202), socker.

Allergener: Mjölk"

Fejhn
0

fortsättning på #17, tänkte att andra förrutom jag kanske  intresserad av alla Enummer!

E 339 - Natriumfosfater

Används för att binda vatten i köttprodukter. Förstärker även antioxidanters verkan mot härskning och missfärgning.

E 452 - Natrium-, kalium- och kalciumpolyfosfater, natriumkalciumpolyfosfat

Stabiliserings-, konsis-tens- och vattenbindande medel.

E 330 - Citronsyra

Surhetsreglerande medel. Förstärker även antioxidanters verkan mot härskning och missfärgning.

E 202 - Kaliumsorba

Konserveringsmedel som främst motverkar jäst- och mögelsvampar, men även vissa bakterier.

jag gjorde upp en eld för dig, nu brinner hela skogen.

Em_
0

# Låter både enkelt och billigt. Det ska jag prova :)