Hundar iFokus

Hundar

Etikettskaffa-hund
Läst 5189 ggr
Trin
1

Bli med mops

Jag har länge funderat på att skaffa en mops , har läst massa böcker och även mailat uppföddare. Jag funderar på att ta emot en omplacerings mops eller vara fodervärd åt en mops. Eller är enda alternativet att köpa en mopsvalp för 18.000.

Men hur går man tillbväga liksom blocket känns inte som det mest seriösa. Och en uppföddare väljer ju inte vem som helst till fodervärd. Några tips ?

Följ mig gärna på min Instagram : LitenKnits

SaraC
0

Kontakta rasklubben är mitt tips! De har oftast full koll på vilka som säljer både valpar och äldre hundar och vilka som söker fodervärdar.

Vill du ha en mops så får du nog vara beredd att betala för den. Du kanske får vänta ett eller några år extra för att spara ihop pengarna, men då får du den hunden du vill ha!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

[Forest]
0

Jag ser inget fel i blocket det är lite upp till köparen att ha krav, och det ska vara skk reggad o bäst är om uppfödaren är med i rasklubben eftersom de har mer krav även där. Säger som sara in på rasklubben o kolla men kan alltid kontakta dom för mer info o tip om bra uppfödare. Lycka till!

Anibaz
0

Min mammas faster ska ha valpar till sommaren -12, hon ville att jag skulle ta en valp på foder men jag vill inte ha mops så du kanske är intresserad?

zoolatri
0

Det finns en mops på blocket i Vårgårda som söker fodervärd:) En liten tikvalp. Min kompis är fodervärd till en liten mopsflicka som är sex månader nu, helt bedårande! Är man fodervärd åt en seriös uppfödare brukar det inte vara några problem, gör upp ett avtal bara. Och om man har samma tankar kring hundar och uppfostran är dey en fördel:)

Trin
0

#3 Visst är jag intresserad :) Men vad jag förstår så vill helst uppföddare ha en fodervärd de känner till och litar på.

Anibaz
0

#5 Jag kan höra med henne iallafall.

Noa-Nisse
0

#5 nej så är det inte alltid. Då skulle uppfödaren aldrig få ut sina fodervalpar om de alltid måste ha någon som de känner. Men att lära känna fodervärden är ju alltid bra.

Medarbetare på Hundar.ifokus

Trin
0

#7 De har du ju rätt i.

Kitten86
0

Trin
Jag har en bekant som har en kull med, renrasiga, mopsar hemma. Dock ingen som söker fodervärd med hon har två underbara mopspojkar som söker egna hem, och de säljs inte allt för dyrt utan hon är mer mån om vart hundarna hamnar än priset. Mopsuppfödare sen många år!