Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 739 ggr
[Tess86]
3

Myshunden

Vissa dagar älskar vi Skade trots hennes brister och vissa dagar förtjänar hon verkligen all den kärlek som hon får. Idag ligger både jag och min sambo sjuka med feber. Just nu går jag på Ipren och orkar sitta upp ett tag men det är inte tal om några långpromenader. Idag har stackars Skade bara fått komma ut på en enda promenad, en stillsam runda på 40 minuter i området, annars har det bara blivit korta rastningsrundor runt huset. Ändå har hon varit så snäll idag, mest legat och vilat, gosat och pysslat med sina leksaker.

Tidigare i kväll somnade jag på soffan. Jag vaknade någon timme senare av att min arm hade domnat bort. Jag tittade upp och fick ögonen fulla av päls. Lilla gotjejen hade krupit ner och lagt sig sked framför mig utan att jag hade vaknat och jag hade ansiktet nerborrat i hennes nacke.

Vi får hoppas att jag och Micke mår bättre i morgon, så att Skade får komma ut ordentligt. Annars kanske jag får låna in syrran till hundrastare. Skades goa humör lär ju inte hålla i längden om hon inte får göra av med lite energi.

[Forest]
0

Här låg jag oxå sjuk o feber igår :-/ magsjuk o högfeber. Som din Skade så är Enja en hejare på ta det lugnt som tur är så har jag 15årig son som fick ta ut henne men då regnade o hunden avskyr regn så det vart snabbkiss sen ville hon in in in :P Grannen kom o ringde på så dottern hängde på promenaden med Enja :) Så då var dom ute i 1 tim iaf. När jag är sjuk så är Enja gärna nära mig. Min man var tyvärr iväg igår. Men idag mår jag hyffsat okej o kommer gå ut med damen som vanligt. Hopps du blir frisk men är bra sliten när man har feber.

Jespersen
0

Vilket mysigt sätt att vakna på! <3

Krya på er, det är aldrig roligt att vara sjuk :(

[Tess86]
0

Skade är ju bara ett år och full av bus och energi men ändå är hon bra på att ta en helt stillsam innedag då och då.

Skönt att du mår okej igen Forest. Här är det också bättre idag igen. Febern är borta och jag känner mig i princip fullt frisk. Dock vågade jag mig inte på att försöka ut och springa eller cykla med Skade så det blev på med klövjeväskan istället och en runda i promenadtakt men ändå i skogsterräng.

Ja, det är så mysigt att vakna brevid Skade. Ofta när hon kommer upp till en är hon så oförsiktig och trampar på en och sånt innan hon lägger sig ner men hon har börjar blivit mer försiktig och gosigare.

[Forest]
0

3 Ta det lugnt idag, se det som en dag du ska samla på dig energin sån dag får jag ha idag är inte helt okej men febern har släppt o magen är okej.   Visst blir man förvånad att sin busiga hund kan ta det soft när de märker att matte/husse är sjuk. De vill gärna ligga nära o ge trygghet tror jag det är lite omhetsbevis de ger. Jag tycker det är sött av dom, så tänk på det när hunden mår dåligt själv va med dom för dom jag tror sånt ger dom mer trygghet än vad man tror :)

[Tess86]
0

#4 Ja, jag kommer ihåg när Skade var nykastrerad. Hon var så ynklig och dålig. När vi kom hem var hon fortfarande helt hängig av sövningen och det var första gången hon hade tratt på sig. Jag la henne på en hundsäng på golvet i vardagsrummet, satte upp filtar för fönstrena i vardagsrummet för att det skulle bli mörkt där inne och satt med henne på golvet. Så fort jag gick ut ur rummet började hon pipa så jag fick sitta på golvet med henne i flera timmar, och då var hon tyst och sov. Så det betyder mycket för dem att man sitter hos dem när de är dåliga.

Och när de mår bra också, såklart. De behöver ju alltid få närhet. Skade får ligga hos oss och gosa hur mycket hon vill, förutom om vi äter något i soffan, då får hon ligga brevid men inte i knät. Och så får hon inte sova med oss i sängen, men det är av en helt annan anledning.