Bildtråd: Border Collie
Jag tänkte starta lite bildtrådar på olika raser, alltid roligt att se olika hundar av raser man gillar.
I den här tråden lägger man bara upp bilder på border collies, vilka bilder som helst bara rasen är rätt. =)
Självklart ska det vara foton ni tagit själva, eller har tillstånd att använda!
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Just bc har jag mängder med bilder på, men inte på den här datorn, ska se om jag kan flytta över och ladda upp fler en annan dag. :)
Medis på akvariefisk.

haha har inga bilder men måste bara säga att jag älskar den första bilden! x)
Från mig^^
Btw. Har du en canvasbur till salu som har måtten på minst 70 cm i höjd? Kontakta mig!

#2 Tack! Det är ett av mina absoluta favoritfoton av dem jag tagit själv! =)
Medis på akvariefisk.

Jättefina bilder Monsterblom! =) #7 var en favorit! =)
Medis på akvariefisk.
Jätte fina bilder på en av mina favoritraser. Lägger in några på vår blue merle BC som tyvärr inte finns i livet idag.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Chief
I bilen.
12 vad fin hon var!jättefina bilder!
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
Min favorit ras
. Jätte fina bilder allihop!
#16-#29 måste bara säga att din hund är så himla söt! duktigt fotat också ;)
Är Ben verkligen 2 år redan!
Minns när du köpte goplutten
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
#32 Eller ja, han är två år och 5 månader. Fyller år 2008-12-24 så han fyller tre på julafton i år.
Det känns som det var igår jag fick hem denna lilla kille och jag kan inte säga mer än att tiden gått förjävligt fort och att jag älskar prinsen över allt annat!
Men så skoj att du kommer ihåg när jag fick hem honom :)
#33 förstår det
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
TS - kan första bilden i inlägg #0 vara Dogge måntro? Ruskigt lik honom, eller hans pappa Eddie!
Border collie står högst upp på min lista över vill ha-raser, jag kommer antagligen skaffa en sådan i framtiden om det går bra i agility för Hugo.
#36 Vad roligt att du är intresserad av Border Collie! Det är en fantastisk ras!
Med detta kommer en fråga förståss, om det är OK?
Hade du tänkt att bara aktivera hunden i form av Agility om en Border Collie blir aktuellt?
Himmla fina BC ni bjuder på
. Min man har sagt att han vill ha en BC jag säger starkt nej pga vi har inte vallintresset o jag tycker inte att vi har tiden att aktervera den så den mår bra. Fick äntligen idag en uppfödare att säga lite som jag. Jag älskar BS o anser oxå dom är helt otroligt vackra men man bör tänka på hur mycket man bör aktervera sin hund, även om den inte har vallinstinkt så är det oändligt mycket de kräver. Tycker det är bra att ni säger att de kräver mer än man tror´, har själv bekant som bor på landet skaffa BC o fick sälja hästarna o köpa får för aktervera hunden mer.
Kul tråd! Kanonfina hundar allihop! Tycker själv BC:s är supersnygga och gillar helst bilder på arbetande (vallande) sådana, är så kul att se hela deras kroppsspråk och ansiktsuttryck i arbetet. Någon egen kommer jag nog aldrig skaffa, men kul att titta på andras 
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
#37 Absolut inte. Det tror jag inte någon hund skulle må bra av, fast det blir det vi huvudsakligen arbetar med. Kan ju tillägga att jag vill ha en border collie vars föräldrar inte är utpräglade vallhundar (s.k "sällskaps-border collies", även fast jag gärna testar treibball och kanske tom. fårvallning med min, blir dock ingen fårvallning i så fall varje dag.
Jag tränar varannan dag med Hugo, min mamma joggar varannan dag alltså de dagarna jag inte är på banan. När jag kommer hem från skolan så går jag ut med honom ca. 2 timmar, exklusive de andra träningar vi kompletterar med under promenaden. Personspår till exempel, tycker jag är jättekul. Vi har inte testat viltspår än men det låter roligt det med.
Så nej, det blir inte det enda vi gör. Jag är medveten om att en border collie behöver mycket mer än så i aktiverings- och motionsgrad, men jag skulle tro att jag kommer vara ganska många år äldre när mitt köp blir relevant, hehe. Då hinner jag antagligen tänka över om det verkligen är en sådan jag vill ha, men jag hoppas på att kunna tävla med Hugo i agility nästa år, och om så är fallet så håller mamma med mig att jag skulle kunna få en extra hund, en rashund som kan komma längre upp än vad Hugo kan. Papillons äger ju verkligen på agility, men jag tycker också att jag har mer att ge honom än vad han vill, på många olika sätt.
Så ligger det till, och det är inte planerat någon border collie i dagsläget, men vi ska flytta till en villa med enorm tomt där hund/-arna får springa hur mycket de vill. Just nu bor vi i lägenhet och det tycker inte jag är rättvist mot en så krävande hund.
#40 Okey, i detta fallet kommer jag faktiskt inte uttala mig om vad jag tycker om aveln av Border Collies utan vallinstinkter då detta inte hör till tråden. SVaK kämpar som fan med att bevara hundens instinkter och egenskaper, dumt att avla bort detta då. 
Det enda jag har att säga, i överlag till de som köper oreggade BC's är att jag personligen tycker att det är dumt att stödja denna form av avel (som i övrigt klassas som blandrasavel då en BC kull inte får reggas som BC om båda föräldrarna inte avlagt godkännt vallhundsprov).
Annars, Michaela tycker jag att du till viss del tänkt rätt med vallinstinkterna. Vill man inte ha en vallandre hund som man inte vill valla med väljer man ett annat alternativ. Och det finns ju närmare 300 ras alternativ som inte har samma krav på aktivitet i form av vallning
Annars kan det väl vara kul för dig att köpa en BC. Lycka till.
#41 Jo jag vet det, men hade det inte varit för vallningens del hade säkert valp redan varit utplockad.
Så jag suger som sagt på den karamellen länge till, och jovisst finns det många andra raser som också skulle passa mig, bara att jag på något vis känner att en border collie skulle passa. Nåväl.
#35 Tänkte detsamma :)
Ben är himla fin tycker jag!! Gullig han var när han var valp :)
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
I can go on and on, har tusentals vallningbilder på uppåt en femtio olika hundar;)
#69 - haha, jag började bli orolig där ett tag att alla var dina hundar ;)
Hahaha, nej, än så länge är de bara 2. Men eftersom jag är beroende av dem i arbete lär de bli fler;)
Hundarna på bilderna tillhör olika kennlar och ägare som tränat eller tävlat på fälten i Lillkyrka.
#72 Vad fin Yim är ! Har alltid gillat honom..:)
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka