Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1192 ggr
[Driva]
1

Suck..

Träffade häromdagen en tjej med en mindre hund som fick leka med min, och de hade jätteroligt.

Men så blir jag så trött, av alla okuunighet och applicering av mäsnkliga värderingar på hundar… Hon hade en hanhund och skulle för sitt liv inte kunna kastrera, det skulle kännas så fel, okej fine det kan man väl tycka MEN sen frågade hon när de kan bli"gravida". Och jag sa att de parar sig vid löp och då främst vid höglöp annars så låter inte tikarna hanen komma till (oftast).
Så sa hon att det avr synd för de hade säkert mått så mycket bättre av att få till det lite då och då…
Och att vem vet hon kanske hittade någon söt liten flicka till sin hund. (det var än så länge en valp) senare….

Jag vet itne vad jag ska säga när jag hör sånt här jag vill bara säga NEJ NEJ NEJ. men samtidigt så vill man ju inte låta som man läxar upp någon… och själv hatar jag när folk ska berätta att jag har fel eller åsikter om hur jag sköter min hund… men nu har jag iof gedigen hundbakgrund och kan ganska mycket (även om man lär sig hela tiden)…

Så föreslog jag också att gå hundkurs och föreslog min klubb som jag älskar. Men hon var så trött efter jobbet och att gå ut med hunden. Inte för att jag tror att hunden kanske behöver aktiveras, men jag tror hon skulle behöva det för att öka sin kunskap om hur hundar funkar….

Karmatarerskanise
0

Ja vad gör man egentligen när man stöder på sån okunskap!

Mischa
0

Resultatet av att folk får avla fritt ser man ju bla. på blocket, hundstallet etc….

≧◔◡◔≦

[countess]
0

ja det är svårt det där . Själv fick jag skäll för att jag kastrerat "min" huskey . Försökte förklara för denna tjej varför jag hade gjort det och varför han inte skulle få föra sina gener vidare Och då svarade hon aja slut diskuterat men din andra hund? Undrar hur hon såg ut när dom var vild för då hade dom ingen som borstade dom.  Vill tilllägga hon hade 3 stora blandraser

[Forest]
0

Man undrar ju hur de änds fick köpa valp?

Chilli10
0

#4 Man kan ju inte påstå att det är direkt svårt att få tag på en valp.. Fram med cashen så har vem som helst en, tyvärr.

[Forest]
0

5 ja tyvärr är det någ så, tragist iaf att de är så slappa vissa uppfödare hua man blir lite mörkrädd.

Chilli10
0

#6 Ja. Sen är det ju skillnad på uppfödare och "uppfödare". De är väl olika noga med vart hundarna hamnar..

Maja2
0

Ja… en del har så lite kunskaper att de borde knappt få äga en mobiltelefon ….   skämt åsido…  

Det är nästan konstigt att det inte händer FLER olyckor med hundar, eftersom många som har hund, uppenbarligen inte har så stora kunskaper om hund överhuvudtaget.

provson
0

Det är också så intressant att de flesta anser att det bara är hanhundar som behöver "komma till då och då".

Karmatarerskanise
0

#9 Förmodar att det beror på att män anses(av många) ha större sexdrift än kvinnor. Är ju ett vanligt fenomen att man förmänskligar hundarna.

provson
0

#10 håller helt med!