Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 1251 ggr
[Surina]
0

Hundförsäkringar summa?

Hej!

Jag tänkte försökra min hund hos folksam då mamma tar försäkringen så får vi 10 % rabatt och det är alltid något.

Plus de hade bra avtal tyckte jag :)

Men nu är jag lite förvirrad vad jag ska välja?

Det finns två summor att välja mellan

20 000 kr = 77 kr / mån

och

40 000kr = 107 kr mån

Det är en hane så det är ju inga snitt som ska göras eller sånt men jag är fortfarande orolig?  Men frågan jag ställer är ju är det lämpligt att ta 40 000kr ?

Tack för all hjälp! Vill verkligen vara 100% säker på allt detta innan jag hämtar hunden osv :)

Belimas
0

Jag skulle ta så hög summa som möjligt, i det här fallet 40 000:- Även om den är en hane och inga snitt behöver göras så kan det vara annat som den råkar ut för och där summan kan dras i väg, framför allt om det händer upprepade saker inom samma självriskperiod.

JessieS
0

Jag tycker definitivt att du ska ta 40 000. Ju högre försäkring desto bättre. Min hund tex bröt sitt ben förra sommaren, om vi inte haft försäkring så hade vi fått betala runt 40 000kr. Plus då att rehabiliteringen och efterbesök kostar några tusenlappar det också. Det är ju lätt hänt att hunden smiter och kanske blir överkörd, fastnar någonstans, klämmer svansen i en tung dörr, halkar och skadar en sena, korsband, man kan råka trampa hunden på tassen eller svansen osv.. Visst, det är inte ofta sånt händer men när det väl händer så vill man ju vara säker på att man har råd att betala vården. :)

[Surina]
0

Tack så mycket ! :D!

Då hader jag verkligen tänkt rätt från början! :)

Kalli
0

Jag tycker absolut att du ska ta den högre premien, händer det något allvarligare och hunden behöver ligga inlagd drar det snabbt iväg i summor. Har bekanta som faktiskt maxat sin försäkring på 50 000 kronor. Dessutom sänks försäkringssumman varje år efter hunden fyllt 8 år och då får du bara 7 500:- kvar tillslut med den lägre ersättningen istället för 15 000 med den högre. Dessutom ingår det medicin, rehab och MR/CT för en viss summa med den högre ersättningen men inte med den lägre om jag förstått rätt.

[Forest]
0

Säger oxå som 1 ta den högre summan 20 000kr kommer man inte långt på om man behöver operera hunden.

Chalin3
0

Vad gäller detför ras? Mest lite nyfiken med tankepå den lågapremien =)

Vi kunde också välja 20 eller 40'000. Vivalde40, tack och lov. Efter ett halvår har vi redan använt den upp till över 20. Han svalde en leksak som vi vartvugna att låta operera ut. Och det springer fort i väg i pengar. Så för oss är det iaf väl värt det.

Chilli10
0

Säger som alla andra, ta 40 000.

Jag har också folksam o har 40 :)

[Surina]
0

Det är en Pomeranian :) Jo jag blev faktiskt lite chockad trodde de skulle ligga på typ 200 kr i månaden iaf.

Chalin3
0

Ah ok. Tyvärr är våran dyr att försäkra, blir ca 3100 per år.

Försäkringa är verkligen en hel djungel. Kolla också vad som ingår och vad som är undantaget i försäkringen och se också om de har några tilläggsföräkringar som ni kan tänkas behöva.

[Surina]
0

Jo jag har kollat allt och det verkar vara bra det som vi har lagt upp nu :)

jag vill att min '' bäbis'' ska få det bästa som jag kan erbjuda den.