Era mål inför 2012?
Det nya året närmar sig med stormsteg, och nu vill jag veta vad ni har för planer och mål med hunderiet under 2012!
Ska ni tävla, gå kurser, träna på hundmöten/allmänlydnad?
Dela med er och inspirera! 
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Jag ska börja tävla lydnad med min älskade Kelly :) Jag skulle börjat i somras egentligen, men hon blev illa ormbiten och har varit dålig ända tills nu egentligen. Ser fram emot att börja :)
Med Molly ska jag fortsätta agility, mest för skojs skull, men även jobba vidare i lydnad.
Med Paddy ska jag fortsätta träna drag. Nu i vinter ska han få testa dra i skidspåret :)

Lexi:
- Starta LK1 - förstapris
- ev ta LP1
- Starta LK2
- Röntgen + MH
- Klara hanteringstestet för Forshaga
- Bli säkrare vid hundmöten
- Mogna
- Ensamhetsträning!
- Påbörja spårträningen på allvar
- Ev börja träna IPO
Tyra:
- Första pris i LK1
- ev LP1
- Pinne i hopp/ag
- Trixträning
:))
Rolig tråd :D
Jag ska gå agilityfortsättningskurs, prva på någon ny kurs typ rallylydnad och bättra på klickertäningen.
Vad har du själv för planer TS? 
Medarbetare på Hundar.ifokus
Tanken är väl att jag och Spotify ska gå någon/några lynadskurser och sen även agility när han blir tillräckligt gammal!
Träna vidare på vardagslydnaden på egen hand, troligtvis gå någon mer kurs. Kanske vardagslyndad 3 och/eller spår- eller sök-kurs.
Börja träna Weight Pull. Fortsätta med inlärning av olika tricks med hjälp av klickerträning.
Vill gärna få henne att vara tryggare i sig själv (inte skälla morra på läskiga/okända personer eller saker osv).
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.
Börja träna agility, tävla i rallylydnad och bättra på lydnaden med bägge hundar. Lite olika moment som behöver bli bättre om det ska funka på tävlingsplanen.
Den lilla ska jag försöka hinna med att gå MHtest med också för att se hur hon reagerar på det. Funderar på ögonlysning också, fast på båda hundarna.
MVH
Sofie
Wille ska få jaga januari ut innan hundjakten är slut för hans del. Sen ska han få vila ett tag och bara ta det lugnt på promenader i skogen innan det blir dags att hårdträna inför jaktsäsongen. De får gå mycket spår under icke jaktsäsong också. Så till hösten hoppas vi på att han har utvecklats ännu mer som jakthund och gör en riktigt bra säsong (han har vart jätteduktig än så länge under den här jaktsäsongen).
Movits ska få gå kurs i januari. Sen hade jag tänkt prova på om han tycker agility är roligt. Till sommaren blir det nog även grytträning. Till hösten ska han jagas in och förhoppningsvis bli en bra jakthund.
Men jorden ska ju gå under 2012
Nejvars ;)
Gå allmänlydnadskurs. Har inte har haft råd att anmäla oss till en valpkurs och nu är Valle snart för gammal för att gå valpkurs. Så det får bli en allmänlydnadskurs.
Ensamhetsträna mer.
Jobba på att hälsa utan att hoppa.
Träna ordentligt på att gå fint i koppel.
Träna inkallning. Den ska sitta!
Mer miljöträning och jobba bort osäkerheten och stressigheten.
Fortsätta att träna lydnad. Har det som projektarbete. Just nu håller vi på att träna fotgående och stadga. Sen när det sitter blir det att ge sig på apportträning och de andra momenten.
Förhoppningsvis blir det en utställning. Så blir att träna inför det. Lite ringträning osv.
Prova på att spåra och/eller personsök.
Träna vidare med klickerträning. Tricks.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Med Myra ska jag fortsätta att träna lydnaden samt att försöka få upp spårintresset igen. Men det största med denna damen nästa år är att hon ska ha sin första valpkull!! (förhoppningsvis i alla fall om allt går som planerat)
Med min älskade rottis tjej Flizan är planen att förgylla både hennes och mitt liv så gott det går den tid vi har kvar tillsammans…
Båda hundarna ska startas i LK1, gå viltspårskurs + anlagsklass, inoff utställning och hundmötesträning. Vi ska även prova på treibball.
Arach ska även ställas på Off, i lydnaden hoppas vi på ett LP1. Vi ska gå nybörjarkurs i agility och förhoppningsvis fortsättning.
Smilla ska i maj göra ett lämplighetstest och fixar vi det ska hon utbildas till besökshund. Hoppas även på öppen klass i viltspår. Agilityn ska vi komma igång med igen också.
Så 2012 blir ett späckat år med massa roligheter för våran del.
Roligt att så många ska ut på tävlingsbanorna! 
Sabina
www.anibaz.blogg.se
2012, innan det året är slut har Tåss hunnit fylla 1 år och 4 månader - då ska vi nog kunna hinna med en del!
- Starta LK1
- LP 1
- Ev. starta LK2
- Appellkurs
- GK apellspår med uppflyttning
- Inoff utställning i april
- Agility nybörjarkurs + Ev. steg 1 och 2
- Lägga en bra grund i vallningen (egna får under sommaren)
- Träna sök och rapport (inga tävlingsambitioner under 2012)
- MH
- Röntgen
- Finslipa allmäna saker så som inkallning, hundmöten mm.
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com
Ska kanske skaffa första hunden :D haha ;)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Med Milo blir det - Nybörjarkurs i agility - Nybörjarkurs i lydnad hoppas jag på - Bättra på vardagslydnaden - Jobba bort skällandet så fort det händer något i trapphuset eller vid ytterdörren - Träna på mer tricks - Bli bättre med klicken (mer jag som behöver tränas där) Med Lotus blir det (förutsatt att jag köper honom) - Gå en unghundskurs (tvivlar på att han gått någon valpkurs med uppfödaren) - Gå en nybörjarkurs i agility - Börja träna kapplöpning, för skojs skull - Ett par utställningar med uppfödaren (kanske att jag vågar mig på någon också) - Bättra på vardagslydnaden - Lär in klicker - Börja med lite tricks
Lexie
* Kunna alla hinder i agilityn
* Debutera i agility, om allt går som det ska – i augusti
* Börja träna lydnadsmoment till klass 1
* Kurs i rallylydnad, skulle vara kul o testa..
* Sen hoppas jag att Lexie växer på sig o isf blir det ett par utställningar
* Bli mer framåt mot okända personer, dvs våga gå fram – speciellt män..
* Fylla 1 år
* Små trix – självklart
* Bygga kontakten med mig
* Ha ett sjukt härligt och roligt år tillsammans med mig!
Cassi
* Utvecklas som hundförare, handler osv.
* Ha kvar mina vänner.
* Fylla 17 år!
* Forshaga!
* Bli mer självsäker
* Inte kritisera andras val!
* Övningsköra
* Bli godkänd o få minst C i alla kurser
* Ha ett sjukt kul år!
Tja - att börja spåra mer med lillfisen. Vi har lagt tävlingslydnadsplanerna åt sidan då vi inte tycker det är tillräckligt kul OCH hon är så liten att jag rent ut sagt har skitsvårt att ens se henne när hon går i fotposition !!! Hon tycker även inte det är specielt kul - det går för långsamt
Vi fortsätter med trix alla cirkuskonster och kör på med mer spårande tillvåren - för spåra är hennes gjer.
Planerat är även att en till heeler ska komma i i huset till nyår, men av något större/normalstor modell - så kanske bli hon min kommande lydnadshund
Tidigare avkommor efter föräldrarna har visat sig vara otroligt träningsvilliga, så jag har lite planer som vi får se om vi ska förverkliga. Än så länge är hon på bebisstadiet….
Förutom det blir det en del utställning för att försöka meritera fröken frö, så lite åka runt och kika på Sverige blir det
Fortsätta med valpkurs 2 sedan börja på lydnadskurser och när han blivit tillräckligt gammal börja med agility. Så träna och leka är våra planer, ev utställning också om matte vågar!
It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..
Medarbetare på Avenged Sevenfold
Vi har egentligen inga planer på kurser och sånt men vi ska:
Flytta till en annan stad och förhoppningsvis lära känna nya hundkompisar där.
Fortsätta vara aktiva och vara ute mycket
Förhoppningsvis skaffa en liten bedlingonvalp <3
Fjällvandra
Vara bättre på att vara ute och spåra än vi varit i år..
Fortsätta hitta på roliga saker och utflykter som både matte och Nelly älskar :)
#17 Fin bild, vart är det någonstans? :)
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.
Med Grim hoppas jag kunna satsa lite mer på WP och ev ställa honom lite mer. För Evis del så står utställningar på schemat, samt att vi ska testa lite spår av olika slag. Hon ska även röntgas är tanken plus att jag hoppas hon kommer hinna genomgå ett MH.
Har inte direkta mål. Jo, få lillan mer säker men det är verkligen inte lätt :( Men tar ett steg i taget.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Haaaaaaaaaaaaahahahahaha det var EXAKT samma tanke som jag hade, att jorden ska ju gå under då. x'D
Hur som helst, kan svara vad mina mål 2012 är:
- Starta LK3 - 1:a pris
- Starta LK Elit - Ta Lydnads Championat
- Starta Appel spår/rapport - Uppflytt
- Starta Lägreklass spår/rapport - uppflytt
Sen Vill jag även gärna åka iväg på ngt läger också. =)
Snorungen på bilden säger att han lätt kommer greja det… Vi får väl la se. ;-)
Medarbetare på: Brukshundraser, http://tavlingshundar.ifokus.se, http://bullhundar.ifokus.se/
Min hemsida: http://nikkishundar.wordpress.com/
#18 Tack :) Det är från vår dagsvandrig till trollsjön (Rissajaure) i somras. Det ligger mellan Björkliden och Riksgränsen.
Ska ta med våran hund på allmänlydnads kurs, till att börja med, så man får ytterligare pli på busfröet, då vi inte hann gå med henne på en valpkurs…
Så blir det också fortsatt träning med Molly att få henne lugn och självsäker i alla situationer (vilket nog innebär mer att jag och Mike får träning så vi vet hur vi ska hjälpa henne), och att kunna lämna henne ensam hemma.
Kramar!
Sofia, Mike & Molly!