Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 7858 ggr
[Surina]
0

Foder för en pomeranian?

Hej!

Jag har fått så mycket olika förslag för vad jag skulle ge ming pomeranian XD jag blir så förvirrad..

Jag vill verkligen ge ett bra foder så han bli frisk och fin! Men jag vill inte att det ska kosta för mycket pga ett speciellt märke… någon som vet nått som funkar bra och inte är overprice?

Han är 7 månader gammal,

[countess]
0

Jag skulle fråga vad uppfödaren har gett honom och fortsätta med det fodret :)

Labolina_73
0

löste det sej för dej med pengar antar jag?

allt beror ju dels lite på om man vill ge torrfoder eller färsk eller blötfoder? har du funderat nåt på det?

jag tycker att till en sådan liten hund så kan man kosta på sej nästan det dyraste om det visar sej vara det bästa just bara för att dom äter så lite så oavsett öm säcken kostar 1000 kr vilket den inte gör men om,,, så räcker den ju i evigheter,, tänk bara på att kolla datum och ha maten i en bra behållare..

//Linda

[Surina]
1

Ja det kan nog vara det bästa :) Men då får jag nog köpa foder samma dag som hunden XD Men de går ju.

Jo då jag ringde och pratade med uppfödaren och hon tyckte om mig så mycket så hon sa att vi skulle hitta en lösning som skulle passa oss båda bra.

Så hon tyckte det inte skulle vara några problem alls :) Tyckte snarare att det var bättre att jag berättade sanningen innan än när vi väl skulle dit.

Jo vet exakt vad du menar och det är de jag har tänkt också :) Men det skulle vara bra med lite infomation om någon vet lite tips osv.

Tänkte torrfoder men ska ha färsk och blötmat då och med.

Det måste vara lite anorlunda då och då, vad ska man hålla sig ifrån att ge en hund nått som är riktiga varning singaler?

[Lostmybrain]
0

#3 jag skulle tipsa att hålla sig till en sak, om man byter lite då och då så kan magen paja..

Om du ska ha torrfoder så kan jag rekomendera Orijen :) Det är spannmålsfritt och det är bra. Spannmål ger bara känslan att mätthet utan att ge något specielt egentligen..

Acana har samma tillverkare som Orijen och även det är spannmålsfritt, fast en billigare variant.

Annars finns det, Standart, magnussons och Olivers som jag tycker är bra.

Ska du ge färskfoder så ska man ha plats i frysen.. Där kan jag inte säga någon sort då jag inte har koll. Blötmat skulle jag inte ge..

[Surina]
0

Tack så mycket ! :D Vi får se vad uppfödaren ger honom så ska jag helst skaffa det.

Men väldigt bra att veta lite mer om foder.

Någon speciell anledning varför man inte ska ge blötmat.

[Surina]
0

#4 skulle det stå…