Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 825 ggr
monstermash
0

Jobba med hundar?

Jag vet inte vilken kategori det här passar in i egentligen, så ni får gärna flytta tråden.

Jag och en kompis har funderat på att se om vi kan få något jobb med hundar. Vi är 16 & 17 år gamla, och går i ettan. Jag har haft en hund i familjen innan, och båda har varit hundvakt en del. Vi har funderat lite på att fråga på någon stor hundkennel om vi skulle kunna få hjälpa till där, på helger eller efter skolan några gånger i veckan. Vi har främst tänkt att det bara är en kul grej, eftersom vi inte kan ha hund själva just nu, och lön spelar ingen direkt roll.

Tror ni att vi överhuvudtaget skulle få hjälpa till på en hundkennel? Isåfall får vi väl inga pengar för det heller? Eller borde vi söka oss mot t.ex ett hunddagis? Nackdelen med hunddagis, som jag ser det, är att det oftast (verkar vara?) stängt på helger, och vi går ju i skolan på vardags förmiddagarna. Finns det några andra hundjobb som kanske skulle passa oss? Kanske borde vi sikta in oss på att gå ut och rasta olika hundar istället, mot betalning?

Vi sitter mest och spånar på det just nu, tänkte bara ställa ett par frågor. Har tyvärr inte så stora förhoppningar, men som sagt, är ju bara en kul grej vi vill göra. Sedan får vi se om det blir så…

Tillägger även att vi går på Naturbruksgymnasiet, och har haft lektioner i hundars beteende, och fått göra små vetrinärundersökningar på hundar.

SaraC
0

Visst finns det väl chans att ni kan få hjälpa till på någon kennel/hunddagis! Fråga! Glad

Annars är det ju en bra idé att hjälpa till med rastningar och kanske även hundpassning. Det behöver många hjälp med.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar