klara inte av att kolla!
såg ett program på tv här om dagen, där de filmade "stygga hundar" där bla en ägare kom hem hittade en påse kattmat på golvet och bestämde sig för att "konfrontera" hunden. han gick till den ena hunden och sa typ
- var det du som gjorde dethär?
och blängde på hunden, ingen min.
sen får man se en annan hund som sitter i ett hörn och kisar med ögonen, sen när han går dit och gör samma sak med den ("konfronterar den") och blänger på den så kisar den ännu mer, hukar sig och visar tänder.
han påstår att hunden flinar åt honom..
klippet hade tydligen blivit väldigt känt som "roligt klipp"
det är ju bara tragiskt att den stackars hunden reagerar så! alla som kan det minsta lilla om hundar förstår ju att den absolut inte flinar!!!
det är tragiskt! varför sänder dem ens ett sådant program!!??
jag klarar inte av att titta!! :'(
här är klippet! urch, fy!! stackars hund(ar)!!

nej,, usch ja det ör bara vidrigt….
visst finns det hundar som "flinar" men hm njäääää inte så.. det är ju likosm i andra situationer..
Den där hunden var rädd-- Riktigt rödd och det skrämmer mej för vad gör han med hundarna?
Min hund skulle inte bry sej om ifall jag kom hem och hon gjort nåt… eller jo det skulle hon… hahaha klänga på mej som en galning,, som vanligt…
njäää detta är vidirgt och så ska det klassas som underhållande eller nåt… :-(
//Linda
ja man kan ju fråga sig vad han gör med hundarna… :(
Ja det är heldumt.
Jättekänt klipp btw.
Det finns en tjej som driver en jätteintressant blogg. Julie heter hon och konfronterar kända hundmyter med vetenskap.
Här är inlägget hon har skrivit om Denver och fenomenet "skyldiga hundar":
http://dogspies.blogspot.com/2011/03/is-denver-dog-really-guilty.html
Bara jag som inte finner det här klippet "vidrigt"? Kan hålla med om att det är ett dumt klipp, vem som helst förstår att det inte måste vara Denver som har ätit upp godiset. Men många hundar reagerar som Denver gör när man pratar på det sättet. Klippet är väl tänkt att vara underhållande, tror knappast att djurens ägare måste vara elaka mot hundarna för det.
#5 Nej vidirgt tycker jag det inte är.
Min hund ser ut som att jag brukar slå henne om jag bara fräser ifrån lite. Och jag har svårt att tro att jag är den enda som lyckas hålla tonen happy happy genom all frustration, irrititation eller vad man nu kan stöta på.
Men det är inte det som är poängen. Det är helt enkelt urbota dumt att dom kallar hans uppsyn skydlig och att folk faktiskt tror att det är skam (som en mänskilg känsla) hundarna visar upp.
hmm… detta är bara en tanke jag fick, men det kanske är ett inlärt trick? fast hunden såg verkligen rädd ut… men det kanske är det… bara en tanke :P
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Är det bara jag, eller tyckte någon mer att han inte ens pratar argt?
Han är lugn och går fram och pratar. Hunden förstår ju självklart inte vad han säger, men han är ju fortfarande lugn. Så antingen är det ett inlärt trick eller så är hunden ÖVERkänslig enligt min åsikt.
Tyra är känslig, det ser ut som att man slår henne om man ryter till. Men om jag skulle prata sådär lugnt skulle hon sitta och vifta på svansen och vara glad.
Så ja det känns lite sådär i mina ögon.
Jag tycker det verkar vara inlärt.
Håller helt med #5 och #8.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com