Vad har hänt med färgen?
Klippte av Pings benbollar inför vintern för de tovar så mycket när hon har overall på sig och pälsen under hade helt annan färg än resten av jycken. Ping har troligen en silvergen så det ställer till det med färgen men var är det som gör att pälsen som varit oklippt är svart och den som varit klippt är silvergrå.
Visst är Ping pudelblaning ;) ? Jag ser att ofta har de kvar mer färg på benen jag mötte en brun Pudel igår han var inte brun längre, bara nere på tassar o nos resten var fisfärg lite gråaprikos. Söt iaf :) Sen kan det vara att Ping kanske har solblekt sin päls men inte benen då du rakat ner pälsen. Enja iaf har rödare färg där ping är mörkgrå/svart det är oxå mer tjockare päls än övriga kroppen-.-
Japp, hon är hälften Pudel :-) När jag fick hem henne (14månder var hon då) var hon "fis"svart utom på baksidan av låren och bröstkorgen där pälsen var grå och nästan genomskinlig. Trodde länge att det berodde på att hon har kronisk tarminflammation, att pälsen blev taskig för att kroppen inte kunde ta upp näringen på rätt sätt men efterhand som hon blev äldre blev hon ljusare och när det var en som frågade om hon var blå (pudelns blå som beror på silver och inte genetiskt blå) började jag kolla runt och visst är hon det. Det stämmer med både att hon har sämre päls som tovar och att hon blir ljusare ju äldre hon blir.
Jag får inte riktigt ihop det hur denna färgen funkar för det verkar som den "lakas" ur färgmässigt av att vara klippt så det troligaste är nog att det beror på det eftersom benen inte har varit klippta men varför blir det så? Enda stället hon är svart på förutom detta är öronen, både svansen och huvudhåret är blaskigt svart med silver stickelhår trots att det klipps mer sällan är öronen.
Pälsen på öronen och bakbenen är rakare och glansigare än resten av kroppen så tänkte att det kanske var därför men hon har rak päls på bröstkorgen också och där är hon som ljusast så det stämmer ändå inte. På alla andra delar av kroppen är övergångarna mellan ljust och mörkt diffusa men på bakbenen blev det verkligen ett streck :-P
Bilden nedan är från förra veckan och förutom ansiktet som inte är så ljust så stämmer färgerna rätt så bra.
Långt blev det :-P
Pudelpälsar är olika en del får som sagt var kanonpälsar träffat en som har underbar päls tjockare hårstrån på något vis, tovar aldrig och itne fastnar det skräp i hennes päls heller. sen har man ljusa pudlar där har jag sett att de är mindre hår på (vita,aprikos o silver) de är ändå lockiga men får kanske inte just skruvlockarna helt som svarta. Ping är bedårande söt liten tjej o just detta med "blandpäls" kan vara en bov oxå i dramat. 
#3 Jo tack, blandpäls var det :-P Ping fäller sin underull tack vare papillonen i henne. Det blir som en enda livslång tovålder. De blåa är tydligen kända för att ha sämre päls än alla andra färger plus att hon går på kortison så det är antagligen inte så konstigt att hennes färg och päls inte gör som den "ska" göra. Jag gillar knasiga färger så hennes färg blev som en oväntad bonus :-D
4, kan tänka mig att det blir bekymmer med blandpäls. Chanel hade med blandpäls men det var ryckpäls inbakat med "normalpäls" allså trimmpäls eller vad man nu kan kalla det. Så när man bada henne så fick man halva pälsen iavloppet o andra halva på handduken ;) Hannes svans (den lilla hon hade) kändes som svintopäls
Det skulle underlätta om de som avlar blandraser oxå tänker lite mer på pälsbiten :) Nu tycker jag Ping är docksöt. Varför äter hon kortison?
#5 Ja, hon är verkligen söt som en liten docka <3 Ok, glad att jag slipper sådan päls då :-P Chanel var väl också grå eller minns jag fel?
Hon har kronisk mag/tarminflammation, vi får se om hon kan sluta med kortisonet i framtiden men troligen blir det för resten av livet :-(
6 Stämmer grått litet får med vitt oxå
hennes bakben kunde man rycka lite o under där var pälsen brun gjorde den tabben en gång o rycka o såg helt kontstigt ut med bruna rådjursben till den gråa kroppen 
8 oj så korthårig hon är, fryser hon inte nu? Hahah tycker det ser roligt ut med dessa kycklingben :) fina men det är lite ovanligt o se henne så där nerrakad 
#6 Hoppas att det ordnar sig för henne!

min mammas pusel som var grå, eller silvergrå.. vet inte vad färgerna heter på Pudel,, men iaf,,,
hon skadade sej och fick raka bort pälsen på höften och när pälsen växte ut igen var den svart…
mycket konstigt,, så hon hade en ganska stor svart pälsfäck på höften..
//Linda
#9 Min trimmer är knäpp så går inte att klippa med kammarna :-( Sax går inte att klippa med eftersom hennes päls är så tunn att den bara glider igenom skänklarna, trots svindyr bra sax. Fast denna längden är den hon brukar ha hela sommaren, bara bollarna som fattas ;-) Just för att pälsen är så tunn och gles så värmer den knappt någonting, lite mer fryser hon men hon tillbringar vintern lika skakandes i både långhårigt och korthårigt tillstånd, dock brukar jag ha ca 1cm på vintern istället för ca 4-5mm som på bilden. Pga magen fryser hon också lättare så då är det praktiskare med korthårigt för hon tovar som sagt massor, speciellt med täcke eller overall på
#10 Tack
#11 Just att pälsen blir svart är typiskt för silver, det brukar försvinna efterhand som pälsen växer ut men det ser knasigt ut under tiden :-P

nej nej men det försvann inte,,, hon hade det i 1½ år innan vi fick lov att låta henne somna in,,,
Men hur som,, hon såg bra jäkla kul ut… :-D
#13 Jaha, då var det lite konstigt ja :-/ Hade huden blivit skadad så illa så borde det ju inte komma päls alls tycker man. Fast hästar får ju vita ärr, kanske att silverhundar får ärr i grundfärgen. Ett märkligt anlag är det iallafall silver :-P och snyggt!