Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1028 ggr
Emelie-G
0

Hundfotograf

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, jag undrar om någon som bor i eller lite utanför Göteborg (ska gå att ta sig dit med hjälp av kommunaltrafiken och utan alltför långt gångavstånd) skulle vara intresserad av att få sin hund fotograferad? Jag tar inte mycket betalt, priset ligger under 100-lappen. Exakta priset beror på hurpass bra bilderna blir.
Du får bilderna genom att jag kopierar dem till en skiva och sedan skickar hem till dig, eventuellt mejlar dem. Har tyvärr inte möjlighet att skriva ut på fotopapper.

Hör av er vid intresse! :)

Emelie

Lotta
0

åhhh… jag som bor i gävle, det bli 55 mil *urk* Men någon här inne tror jag bor åt det hållet så jag håller tummarna för att du ska få knäppa en massa jyckar.

Emelie-G
0

#1 "Lite" för långt ja..
Tack, tror det lär behövas :)

Alex
0

Otroligt snygga bilder! Bor i Karlstad, så det är ju lite för långt, tyvärr. :(

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Ellinor_ludde
0

Synd att jag bor mitt i stockholm :'(
Skulle jätte gärna vilja ha fina fotgrafier
på min käraste vovve <3

_Anna93
0

åå jag bor också jätte långt i från jag bor så långt ner man kan komma i sverige. synd skulle så gärna viljat fått troja fotad (själv är jag ur kass på att fota)   som ni ser på denna bilden Fundersam

Lotta
0

Anna du är en jättebra fotograf..så det så :)

_Anna93
0

det tycker jag inte men tackGenerad

TinaH
0

Det finn en hndfotograf här i helsingborgs trakten som heter happy dogs dem brukar resa runt, och Björn, han är super dukyig fotograf.

Känner han privat genom gubben åsså! :-)

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Faxlin
0

Vilka fina foton du tagit.

Tina happydogs tror jag det är som kommer till Jennys Hund & Katt på fredag. Vet att Veronica ska dit och fota sin iller.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

TinaH
0

ILLER!!!!

stackars Björn……hihihii

Mvh TinaH

Faxlin
0

Han ska nog vara glad att jag inte tar mina med mig dit :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

TinaH
0

Han ska vara glad att ILLRANA inte TAR ÅSA med sig dit…*mohahahah*

Mvh TinaH

Lotta
0

Hehe..Tina har jätte rätt där..Nikita skulle säkert orka dra Åsa till Valbo…men som sagt stackars Björn ;)

Emelie-G
0

Kul att många skulle vara intresserade om avstånden var lite bättre, och tack för bildkommentarerna.

Skriver detta delvis för att putta upp tråden, någon hundägare i Sveriges näststörsta stad borde väl vara intresserad? ;)

Emelie

Malin-A
0

bor 7 mil ifrån gbg, men d e ju ändå en bit… =/ jätte fina bilder..

TinaH
0

Åsa fastnar inte på kort i alla fall mohahaahha

Mvh TinaH

Lotta
0

Nej det gör hon inte….för hon remmar så j-la fort *ASG*

Emelie-G
0

puttar upp ^^

Lotta
0

Putt!!!

Alex
0

Putt igen. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Emelie-G
0

putteliputt Oskyldig

Lotta
0

Puttisnuttplutt Skrattande

Malin-A
0

putteliten

Emelie-G
0

Fotograferade en kompis nallebjörn till hund igår :) Vill gärna höra vad ni tycker om bilderna.

Min hemsida som länge har varit under uppbyggnad är i stort sett färdig nu, länk finns här.

MVH Emelie

Emelie-G
0

Han blev lite uttråkad efter ett tag.. ;)

Emelie-G
0

Som sagt.

AlbaStiffler
0

Jättefina foton, bra ljus, bra skärpa!

Framkalla fotona kan du ju göra hos en fotoaffär. Lägg på en hundring eller 2 på priset och se själv till att framkalla fotona i lite större format. Då antar jag att många fler hundägare nappar! Du har potensial! :-)

AlbaStiffler
0

En sak till, om du lägger på den där ramen på dina foton som du säljer (vilket är snyggt) tycker jag att du ska minska ner ditt namn lite. Du har för stort typsnitt! Blir jättestort om de forstorar bilden…

Emelie-G
0

Tack så mycket!

Väldigt bra idé, tack, det ska jag köra på :)

Namnet är bara på bilderna för att det är dem jag har lagt upp på hemsidan. Tyvärr är det väldigt många som stjäl bilder och använder de på tex internetstall och liknande sidor, namnet förhindrar det lite. Skulle jag sälja någon bild kommer inte namnet med ;)

AlbaStiffler
0

#29> Självklart ska du märka dina internetbilder, förstår att folk stjäl som bara den!

lena1
0

Jättefina bilder, men det blir alldeles för långt ifrån bor i Västmanland men lycka till vidre du är jätte duktig tycker jagFlört

Emelie-G
0

#30 Jo, det är lite surt. I början tog jag det mer som en komplimang, men nu 100 bildstölder senare är det inte så kul längre.

#31 Tack, men lite för långt bort ja.. ;)

Cerrolyn
0

Emelie - Vad har du för kamera? Jätte fina bilder.

Köpte en systemkamera igår så nu ska jag "bara" lära mig alla inställningar.

**MVH Cerrolyn

Tixy
0

Superfina bilder! :)
Undrar samma sak som #33, vad har du för kamera? ^^
Själv har jag fått äldstra broderns förra systemkamera, Canon EOS 300D, nu när han har skaffat en Canon EOS 400D.

Cerrolyn
0

#34 Jag har en Sony DSLR-A100 och 2 objektiv, en 18-70 mm och en 75-300 mm.

**MVH Cerrolyn

Malin-A
0

vill också ha en systemkamera =)

Lotta
0

Gud va snygg han är, och riktigt fin bildkvalitet =)

Cerrolyn
0

Här kommer en till på min plutt Kyss

**MVH Cerrolyn

TinaH
0

Unka vill bara glänsa och hon tror att hon är något…*Flinar o retas*
Den enda som är något i den familjen, som är vättig är blondinen…..Ceasar! *mohahaha*Oskyldig

Mvh TinaH

Cerrolyn
0

*räcker ut tungan åt Tina*

Nu ska tant vara tyst. Över ge småland för svikarna… jaja du är ju kalmarit så mycket kan man ju inte räkna med då…

**MVH Cerrolyn

Lotta
0

Han har så fina ögon, ser så snäll ut Räcka ut tungan

Cerrolyn
0

Lotta - Skenet kan bidra, se bara på Tina.

**MVH Cerrolyn

Lotta
0

Hahaha tänkte inte på det…men jag har ju aldrig sett henne heller ;)

TinaH
0

Kära vänner och bekanta och allt….

Jag är en TVÄTT ÄKTA blondin, både på insidan och utsidan och ner ifrån och upp.Cool

Vet ni vad ??
ni är bara sotisar så det så!!Räcka ut tungan

Men för det är jag inte någon KORKAD blondin!! Skrikandes

Mvh TinaH

Cerrolyn
0

Har vi aldrig sagt att du är heller inte högt i alla fall ;)

**MVH Cerrolyn

Alex
0

Jag är en korkad blondin. Oskyldig

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Cerrolyn
0

Alex - Ja vi har förstått att du är en blondin tack vare din humor och fantasi i sagan. Att du är korkad har vi fattat genom att det har drjöjt för länge sedan senaste kapitlet av sagan…

**MVH Cerrolyn

Lotta
0

Håller fullständigt med föregående skrivare…även när det gäller sagan =)

Malin-A
0

då får jag ta o göra dig smart Alex, inte kan jag ha en korkad granne inte.. haha fast om jag kan göra d så mycket bättre vet jag inte, men om två kokade slår sina huvuden ihop så kanske vi blir smarta =D

Alex
0

Haha man blir som man umgås (Mexx, ni vet..)

Angående sagan får ni läsa i sagotråden. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Malin-A
0

killen säger att Lusse e så klantig för att han umgås med mig =)

Malin-A
0

föresten jag såg en parfym hmm tror d va parfym som hette Mexx =)

Lotta
0

Japp det finns en parfym som heter så ;)

Alex
0

Japp.. Det är ett märke. Finns både parfym, kläder och annat. :) Det är döpt efter min hund. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Malin-A
0

haha men då måste du ju ha lite pengar för att dom använder hans namn =)

Lotta
0

Precis reklampengar…ungefär som jag ska ha för att Skorpan går omkring i en Ica kasse för att inte bli blöt om magen ;)

Alex
0

Haha ja precis… Får ta och kräva det av dem. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Malin-A
0

ja just ja =) måste du ju bara ha.. haha

Lotta
0

Precis! Plus att jag får ju springa där och köpa påsarna också, ni kan ju tänka er vad Jonny säger, han jobbar på COOP!! =)

AlbaStiffler
0

ÅTER TILL TRÅDEN? *varning för urspårning* ;-)

Lotta
0

Bra du sköter dig…på oss bara, vi är så senila :)

Wikstr_m
0

Om du hade kunna ta dig till Kiruna ;) *Skratt* min äldsta hund blir alldeles för ful på bild.

Wikstr_m
0

Sätt istället din signatur över hela bilden, dock inte så den syns alls för starkt. Men då är det garanterat att du får ha bilderna för dig själv, för det är lätt att retuschera bort din signatur nu när den är nere i hörnet. Du lägger ditt namn som en vattenstämpel över bilden, med väldigt svag synlighet.

Tex den här bilden

kerstinjoh
0

Hundfotografi var det!!Räcka ut tungan Visst fotograferar jonny på COOP??

Cerrolyn
0

#63 Om man bara ska visa exempel på en bild går det bra att göra så. Men om man ska ha det i t ex ett galleri så tycker jag att det förstör för mycket om man gör så :( och det är ju inte så kul…

**MVH Cerrolyn

Lotta
0

Fotot på Jonny kommer… i en orange skjorta =)

Emelie-G
0

Ojoj, mycket svar, mer eller mindre tillhörande ämnet ;)

Tackar alla som tycker mina bilder är fina, värmer otroligt mycket!

Och ni som undrade vad jag har för kamera; Nikon D40.

#63 Jag gjorde så ett tag, men många och även jag tycker som #65. Men tack för tipset!

Ceasar_Gold -  Mysiga bilder, gillar hundens uttryck på båda bilderna :) Antar att vädret och ljuset inte var det bästa, därav blev inte hunden 100% skarp. Testa nästa gång under samma ljusförhållanden att dra upp ISO'n (=ljuskänsligheten) ett eller två steg så kan du även använda kortare slutartid = tiden som kameran tar in ljuset. Desto kortare slutartidtid, desto skarpare blir rörliga objekt. Nu ska jag inte hålla predikan här, lycka till med din kamera! :) Läs manualen (om du inte redan gjort), det är tråkigt men ger en hel del.

MVH Emelie

Cerrolyn
0

Emelie - Tack för tipsen, men jag har inte kommit så långt att jag har lärt mig ställa in den än Generad Läser dock manualen för fullt och gör allt för att lära mig. Jag köpte den i måndags så…

**MVH Cerrolyn

Kittentotts
0

Vilka undebara bilder! Jag bor i kungsbacka och har bil. Längre fram i vår skulle jag hemkt gärna vilja fota båda min 2 hundar. En schäfer Kalle 7år, och vår nya valp Kajsa Lhasa Apso nu 10 veckor, fotar en del själv men har inte tålamodetGeneradDu verkar veta vad du görSkrattande

Lotta
0

Ja hon är verkligen duktig, det måste vara jättekul när man väl kan det =)

Emelie-G
0

#68 Det förstår jag, "lära känna" kameran ordentligt är viktigt innan man går vidare tror jag.
Sen så är det väldigt kul att exprimentera med manuella inställningar, det kan ge så oväntade resultat. Bifogar en bild jag tog över sjön i januari när jag lekte med inställningar, vet inte vad jag hade förväntat mig men inte var det detta ;) 

#69 Tack! Det gör jag väldigt gärna, kontakta mig när det börjar närma sig så kanske vi kan bestämma mer då? :)

#70 Tack, när man börjar gå över från automatiska till manuella inställningar blir det genast så mycket svårare, men väldigt mycket roligare Glad

Kram, Emelie

Lotta
0

vilken vacker bild…den skulle jag vilja ha en förstoring av och ha i vardagsrummet =)

Emelie-G
0

Lotta, Tack. Förstoring skulle gå att ordna ;)

Lotta
0

Hur mycket kostar en sån? =)

Emelie-G
0

Jag har sålt några bilder tidigare för ca 50-100 kr. Om du kollar på www.fujidirekt.se så ser du vad det kostar för olika storlekar. Förslagvis så skickar jag bilden via mail så kan du sedan bli medlem på fujidirekt.se och ladda upp bilden där så skickas den hem till dig. Det blir nog lite smidigare än om jag laddar upp och den skickas till mig och jag sen skickar vidare till dig. Glad 

MVH Emelie

Lotta
0

Den är alltså så snygg…har du fler natur bilder, skulle vilja ha två över sängen =)

Emelie-G
0

Jodå, jag har en hel del, bifogar två som är ganska olika varandra :)

Emelie-G
0

"Slaskpöl" i vintras ;)

Cerrolyn
0

#71 Ja det tar ett tag att lära känna en kamera. Men tillslut så ska jag väl klara det. Jätte fina bilder du har :D

**MVH Cerrolyn

Malin-A
0

jätte snygga bilder.. =)

Lotta
0

Så läckra bara….tänk er dom där i ram ovanför sängen också en skit snygg lampa med flera armar få ikea =)

Malin-A
0

blir nog himla snyggt Lotta =D

Lotta
0

Ja jag har fått för mig det iaf…och jag har den stilen hemma nu. Förut var det syrebetsade möbler som gällde men nu är det ek och jackarande i sovrummet och vitt i hallen =)

Malin-A
0

ok men då passar lite fina naturtavlor in tror jag =D

Lotta
0

Japp…och du vet att du är hjärtligt välkommen hit när du vill =)

Malin-A
0

jadå, d ska bli så kul att träffas någon gång… =D

Lotta
0

Ja jag skulle tycka det, och du får gärna ta med dig killen också om du vill =)

Malin-A
0

jadå han får allt hänga me.. =D

Lotta
0

Kul ska det bli men vågar han det då? Han kanske tror att jag är världens markatta *ASG*

Malin-A
0

haha nee då d tror jag inte… =D

Lotta
0

Det skulle vara jättekul…och allra helst på sommarn när man kan sitta ute och grilla och mysa. Och vi har en bäddsoffa eller så får barnen sova hos sin pappa, så får ni eget rum så ni får rå om varann och Lusse =)

Malin-A
0

ja verkligen.. =)  okej men d e ju bra så slipper man leta boende o så, o så mpste vi hälsa på Åsa o hennes söta illrar =D

Wikstr_m
0

Skulle vara roligt att ha "talang" för att fota hundar, dock är jag urusel på det. Men brukar fota allt annat..

Har fotat lite rinnande vatten idag, och så här blev resultatet..

Emelie-G
0

#80 Tack!
#81 Det blir säkert kanon ;)
#93 Fin bild! Kreativ idé, det gillas :)

MVH Emelie

Emelie-G
0

Var på en hästtävling igår och såg de här två. Tycker de var väldigt söta tillsammans, vad tycker ni? :)

Koda
0

oooh, alla bilder är så fina. *fashinerande*

Jag är int eså duktig fotograf, men man får vel till en och annan okej bild på slumpen i bland.
Här är min sötnos.

Tixy
0

Du är himla duktig på att fota, Emelie! Skrattande

Emelie-G
0

Tack så jättemycket, vad glad jag blir! Skrattande

#96 Min åsikt är att man inte ska lägga allt för stor fokus på bildkvaliteten hos en bild och att allt ska vara tekniskt perfekt. Jag försöker jobba med att framkalla någon form av känsla i bilderna. Visserligen förstärks den om skärpan etc. sitter där den ska..
Vad jag vill säga är att du har lyckats få en känsla i din bild, de där ögonen genomborrar mig. ;)

Emelie-G
0

Var på ännu en hästtävling igår, och såg den här lille skrutten, var verkligen pytteliten! Någon som vet vilken ras? :)

Ellinor_ludde
0

Här är en fin bild på ludde tycker jag ^^,
Fotat den alldeles själv, yeeeeay <3

Ellinor_ludde
0

En till bild som jag tod för länge sedan :D

Ellinor_ludde
0

Knäck den du xD
Nee, jag bara skoja <3

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.