Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hundträffar
Läst 1701 ggr
enaning
0

Hundmötesträning i Stockholm!

ror säkert att det är fler än jag som behöver träna hundmöten och umgänge med andra hundar tillsammans med sin hund. Är det någon som känner några som brukar mötas upp för att promenera tillsammans med hundarna, kopplade?

Annars är jag pepp på att starta upp en sådan grupp! Tanken är att hundarna ska vara kopplade, att man håller det avstånd mellan varje hundekipage som respektive hund klarar utan att bli för stressad, uppspelt etc. Även de som har en hund som känner sig trygg i andra hundars närhet men som kanske behöver träna på att få bättre kontakt med husse/matte eller liknande, skulle kunna tänkas ha intresse för detta. 

Jag tycker det är jätteviktigt att träningen sker med positiv förstärkning, att jobba för att ha en god relation med hunden och inte bråka på promenaden, vilket jag vill ska vara grunden för en sådan grupp. 

Vad sägs?

Jag bor i bromma, och föreslår en plats som Åkeshov (går bra att ta tunnelbanan dit). I närheten finns ett naturreservat där hundar måste vara kopplade så vi skulle förhoppningsvis slippa lösspringande hundar. Förslag på andra platser är välkommet, man kan ju t.ex alternera plats.

På söndag (27e) möter jag upp de som kan i Åkeshov kl.13, mellan åkeshovsslott och tunnelbaneuppgången. Kom om ni vill och kan.

Pepp

Jennie o june

jonnson
0

Såå synd att det är i Stockholm! Hade gärna varit med om det var närmare Borås. Men 40 mil för att promenera.. Mja, tyvärr är det lite för långt

reverse
0

Hundakuten brukar hålla hundmötespromenader i just Åkeshov.

Jag brukar själv gästa reservatet där ganska ofta och VARJE gång är det människor som har sina hundar lösa. Vissa är jätteduktiga och vill bara gå med matte/husse i alla fall, men många är också och springer på helt egna äventyr och gärna fram till min kopplade hund…

Men detta problem finns nog vart man än håller till.

Håller man dock till närmare vägarna kring Hundstallet så har jag inte varit med om problem med lösspringande hundar.

//Lina