Hundar iFokus

Hundar

Etikettuppfödning-och-valpning
Läst 3769 ggr
Katti
4

Valpar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan inte låta bli att skicka en bild på mina små valpar! Två veckor idag Skrattande.

[shanti&luna]
0

Finsk lapphund? Jättesöta valpar och mamma.

Skyress
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Å… vad söta valpar och mamman ser ut att vara jättegullig och fin.

Katti
0

Ja, det är finska lapphundar. Mamma är Katla, som även är på min Avatar. Hon är minst lika trevlig som hon är söt Skrattande.

Loveradio
0

Finska lapphundar är så himla fina Glad söta valpar

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Karmatarerskanise
0

Vad kul med valpar :)

[shanti&luna]
0

#3 Jag har en bekant som föder upp just finsk lapphund. Jag är mycket förtjust i dom.

Katti
0

Jag också Flört.

Anibaz
0

Åååh jag vill ha en lappis! Gudomliga Kyss

[Doglovers]
0

GrattisSkrattande Det är så mysigt med alla varma goa valpar. Vad är det för kön på dom? Om en vecka är dom ännu mysigareGlad

(Själv levererar vi just nu våra valpar. Korthåriga taxvalpar och för en gångs skull har vi en hane kvar. Blev ett återbud)

Katti
1

Det är tre tikar och en hane, precis som matte hade beställt. Hon är så lydig Katla Cool.

Dosi
0

Goa ^^

[Forest]
0

Vad roligt Grattis till valpar måste man ju säga fast det är 2 veckorsen de andlände bättre sent än aldrig Flört Ser ut att vara en mycket bra mor din lilla Katla och fick inte så stor kull. Är det hennes första kull detta? och kan inte du passa på att berätta lite om rasen? Glad Jag tycker de är fina o detta är väl en mycket frisk sund ras, iaf vad jag hört o märkt av de jag träffat :)

Katti
0

Tack! Ja, Katla är duktig. Det är hennes tredje kull.

Lapphundar går försäkringsmässigt i grupp 1, den allra friskaste/billigaste rasen. Så de är verkligen friska och sunda hundar!

Jag gör det lätt för mig när det gäller rasbeskrivningen. Eftersom jag har gjort en personlig beskrivning på min hemsida så länkar jag bara till den

http://skullebo.se/lappogon.html Skrattande.

Skyress
0

#13 Måste fråga dig hur gör man för att länka? Lite konstig fråga kanske men jag är inte så duktig på datorer.

Skyress
0

#13 nu var jag nog otydlig tänkte på det efteråt, jag menar förståss hur gör man en länk som alla kan gå in och kolla på.

Katti
0

När du är på sidan du vill länka till kopierar du adressen och klistrar in den här. Det blir en länk automatiskt. Man kan också skriva in den själv. Börjar man med www. eller http:// så blir det en länk automatiskt. Vill man ha en annan text på länken så använder man länksymbolen här ovanför (bredvid smilisen). Men det är överkurs Glad.

Noa-Nisse
3

oj va söta :) helt underbar ras! nu blev jag sugen på en lappis när jag läste beskrivningen av rasen som du gjort :)

Medarbetare på Hundar.ifokus

Skyress
0

#16 Tack ska försöka.Glad

NathalieT
0

Vad kul med valpar, älskar Katlas färg! :)

Katti
0

#17, behöver du ha trädgården uppgrävd alltså Flört?

[Forest]
0

14 ser du oxå tecken som ser ut som kejdelänk igämnter smilegubben=Glad  där står det infoga/redergeralänk o den andre som är bruten ta bort länk, vill någ nästan påstå att du även kan andvända dom iaf infoga för att klista in länk Flört

Skyress
0

#21 Tackar för tipset, jag har inte fattat "figurerna" bredvid smilegubben, så det var ju bra.

"20 är de bra grävare? Skulle behöva några hålor här och var i trädgården ska till våren fixa en mindre hundgård bredvid kattgården och måste gräva ner stolpar.

Hur hög är din tik? På agilityn kursen vi gick nu i höst var det en Finsk Lapphund som deltog det var en hane, den var hög. Tycker att Finsk Lapphund påminner om Eurasien.

Katti
0

Eurasiern är ganska mycket större och hanarna är ju större än tikarna. Katla har idealhöjd, ca 44 cm. Hon väger ca 15,5 kg, så de är ju kraftigare byggda än sheltie!

De gillar att gräva, men hålen blir väl oftast inte där man tänkt sig Skrattande.

[Forest]
0

23, var inne o tittade på din hemsida :) trevliga bilder du bjöd på och fin hemsida. Och vilken hane du valde till Klatlas valpar wow jätte fin :) Självklart var katla finare :)

Anibaz
0

Hur stora brukar hanarna vara? Mankhöjd, vikt?

IdaT
0

Åh vad mysigt med valpar! Man blir inte alls frestad, tur att det är "fel" sorts lapphund. Flört Har du fått sålt alla, eller har du någon kvar? Tänkte du behålla någon själv?

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

Skyress
0

#23 håller med om att Katla väger mer än våran Sheltie han väger 5,9 kg och är 37 cm hög.

Glad

Katti
1

Jag har ett par seriösa intressenter. Har träffat en av dem. Så det finns valpar kvar! Kommer nog inte att behålla någon i den här kullen, men om den perfekta fodervärden dyker upp vet man aldrig Flört. Behöll en i förra kullen och det kostade mig mitt äktenskap, så nu är jag själv om allt…

IdaT
0

#28 Som sagt, man blir inte alls frestad! Dessvärre tror jag att jag blir utslängd om jag berättar att jag har köpt en hund till… Så nästa får nog bli en till svarting i alla fall, då kanske man kan lyckas charma föräldrarna sen. Det är synd bara att dom är så få också, det känns som att det är lättare att hitta passande finska lapphundar. Synd att det blev som det blev med äktenskapet. Rynkar på näsan

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard

Skyress
0

#28 Jag måste bara fråga dig hur du går tillväga när du ska välja valpköpare? Är du bra personkännare?  Eller gör du hembesök, i den mån det finns möjlighet, (tänker på om en del bor i samma landskap som du)?

När vi skulle köpa vår första Sheltie, det var från en kennel utanför Stockholm, hade jag med mig fotoalbum för att visa hur vi bor, tycker att det är ganska viktigt att göra så när sträckorna är långa och man vet att uppfödaren inte har en chans att åka ner. Den uppfödaren blev snopen hon hade aldrig varit med om att någon visar kort på hur de bor. Men det blev inget köp där eftersom valpen vid ögonlysningen visade måttlig CRD.

Katti
1

Mycket handlar om personkemi, men vi pratar om olika saker som har med hundar att göra och jag känner efter om deras tankar och värderingar stämmer med mina. Gör de inte det (i stort alltså - egna åsikter får man så klart ha!) så är förutsättningarna dåliga och det är bättre att de köper hund någon annanstans. En del borde inte ha hund alls, men det brukar märkas redan i telefonen…

Hembesök gör jag definitivt inte. Då är det stor risk att man störs av saker som inte spelar hunden någon roll. Jag har själv periodvis haft det rörigt av olika orsaker, men hundarna har alltid haft det bra!

Här kommer ett par nyare bilder!

Katti
1

En till!

Katti
1

Och sista för idag!

IdaT
0

Vilket vackert uttryck #31 har!

Skyress
0

#31 Tack för ditt svar alltid intressant att höra olika åsikter och hur folk gör. Vilka gulliga valpar, det är väl svårt att sälja dem sedan.

[Forest]
0

Vad de växer o frodas är alla bokade nu? Himmla söta valpar Kyss

Katti
1

Nejdå, de är så bråkiga när de har blivit ett par månader att det är skönt att bli av med dem Flört. Faktum är att jag vet att jag inte skulle kunna ge alla ett bra hem här, så det är mest skönt när de åker till nya ägarna! Har ju mina vuxna som jag får mer tid med när valparna har flyttat!

Alla är inte tingade ännu, men ett par är det och några fler intresserade finns. Så det blir nog bra!

zoolatri
0

Åh vad fina! De blir ju bara sötare:D

Katti
2

Ja, de blir ju det Skrattande.

[Forest]
0

39 himmel o pannkaka så söt Förvånad

destiny
0

En sån liten sötnos! Kyss

[malin12345678910]1
0

Vad roligt med valpar :D

grattis

SaraC
2

#39 Men hallå! Det är totalt förbjudet att lägga ut sådana där bilder här! Tänk på oss valpsjuka Cool

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Denna kommentar har tagits bort.
Katti
1

Här kommer mer förbjudna bilder SaraC!

[Forest]
0

fy 17 Förvånad hur gammla är dom nu? hade jag letat valp hade jag vart helt såld nu Tyst vilka godingar du bjuder på Kyss

Katti
3

Och en till!

Katti
0

De är 6 veckor imorgon!

[Forest]
0

47 åh en till bild åh sicken sötboll Cool 6 veckor redan, vad tiden går snabbt Flört

Skyress
1

#47 Du måste vara jättenöjd med din tik som får så enormt söta valparTungan ute

Asmodena
0

Vad elakt, jag som sparar till just en finsk lappis :P

[Forest]
1

51 hade jag sparat till denna ras så tror jag att TS är en sån där ulitmat uppfödare som man verkligen vill ha så spara hennes hemsida är mitt tips Flört

wixie
0

Herregud! Så söta valpar!!SkrattandeSkrattande

Katti
0

Det finns inga lappistikar som får fula valpar, så det var riskfritt Skyress Glad.

Tack, det var snällt sagt Forest. Jag niger och tackar Skrattande,

Och tack alla andra för glada tillrop! Jag njuter av varje sekund här. Har mycket svårt att slita mig och få något annat gjort än att titta på, pyssla med (och städa…) och ta kort på valparna!

Katti
1

Imorgon är valparna 7 veckor och mina dagar med dem är räknade. Det är nu minst sagt full fart, men lika pigga som de är när de vaknar, lika trötta blir de efter ett par timmrs röj (som mest!).

Katti
1

En bild till!

Karmatarerskanise
0

`#55 Hahaha, har aldrig sett en valp se så "evil" ut ;)

Katti
0

Här kommer en elaking till! Det är när de börjar bli trötta som det är lättast att ta kort på dem. Men då går ögonen lite i kors och de ser lite roliga ut Skrattande.

Katti
0

Äh, tog fel bild! Det var den här jag tänkte på:

Karmatarerskanise
0

Skrattande

[Forest]
0

Ne, inte en till godbit tusan Tyst Kyss

Katti
1

Alla är tingade så det är ofarligt att titta nu Skrattande.

[Forest]
1

62, Vad skönt o veta, då kan man pusta ut lite Flört Grattis till fått alla tingade då får man passa på att önska dom fina aktiva nya hem Glad