Hundar iFokus

Hundar

Etikettaktivering
Läst 2834 ggr
Labolina_73
0

Tibetansk Spaniel vs Agility?

Jag har flera ggr fått frågan,, du som har en sån liten och glad hund, varför börjar inte du på Agility med henne?

Eeeeeemn oki,, vänta lite nu.. ;-)

Bissa,, Agility nääääe skulle inte tro det…

Är det någon här inne som har en tibbe spaniel och går på Agility? hur går det för er?

Jag skulle aldrig för mitt liv ha tålamod nog att gå på det med Bissa,, hon är alldeles för envis och självständig,, då kan jag ju lika gärna börja på Agility med mina katter,,, vilken inte heller skulle funka så speciellt bra..

//Linda

LinaK
0

Förr när jag tränade mycket agility var det en tjej som tränade lite med sin tibbe, fungerade jätte bra. Visst dom nådde ingen elitnivå, men dom tränade för skojsskull Glad

Du kan ju testa?

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Belimas
0

Jag brukar träna lite för skoj skull med min tibbetös här hemma men så har jag även hittat den rätta motiveringen för henne som hon gör allt för + att hon älskar att träna oavsett vad det är =)

Maja2
0

På förra agilitykursen hade jag en tjej med en tib. spaniel och det gick suveränt.  Det handlar alltid om att hitta hundens motivation, att ha belöningar som hunden SER som belöningar. Så är det med all träning :)