Seriösa uppfödare sökes
Nu tänkte jag att jag skulle förverkliga min dröm. Min stora dröm är, att bli stolt ägare till en Grand Danois, färg spelar ingen roll. Det enda viktiga för mig är att jag kan inleda ett bra samarbete med en ev blivande uppfödare av rasen. Som är mycket kunnig, hjälpsam och seriös i sin avel och som tänker på att föda upp friska individer i första hand.
Kan någon här tipsa mig!
Paula
Svenska rasföreningen.
Tack! Den sidan har jag varit inne på och kollat. Jag vill gärna ha kontakt med valpköpare till uppfödare, som kan tala om, hur de upplever samarbetet de i mellan. De om några, kan tala om hur uppfödaren är.
Noa-Nisse som finns här inne har en GD. Hoppas hon kikar in i den här tråden och kan vara till lite hjälp :)
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
Okej tack, snälla!!!
Hejsan Paula53!
Vad roligt att du fastnat för världens goaste ras ;) haha.
Hoppas du har läst på bra angående en grand danois uppväxt då det är den mest kritiska och viktiga delen i dess liv. Här gäller det att stenhårt köra efter uppfödarens råd och mått och inte lyssna på "goda råd" av andra hundägare som ofta kan bli mindre bra eftersom det gäller en så pass snabbväxande ras. Men jag antar att du redan har läst på en massa.
Får börja med att fråga dig vart du bor någonstans i detta avlånga land?
Hur långt är du beredd på att köra för att hälsa på och sen i slutändan hämta hem din vän?
Du har ingen aning om alls vilken färg du helst skulle vilja ha? Tik/hane?
Bild på min harlekintik snart 2 år gammal.
Medarbetare på Hundar.ifokus
Hej!
Tack för det första att du tog dig tid, att svara mig. Lite har jag läst på, vad gäller magomvridning och dess uppväxt mm. Men ska plugga mer. Färg spelar mig ingen roll. Vill gärna ha en tik då jag har en blandishane nu.
Jag bor i Tullinge , men är beredd att ta mig var som i Sverige, om jag hittar den "rätta" uppfödaren.
Mycket vacker hund du har, var har du "hittat" henne.
Hej!
Jag har en GD som är från kennel X-foot, som jag varmt kan rekommendera.
Har ett kanonbra samarbete med uppfödaren som ställer upp i vått och torrt.
(och min "lilleman" är ju så klart helt underbar han med
)
Gå in på deras hemsida och kika 
(bilden är på mitt <3 när han näst intill nyinflyttad
)
Hej och tack för ditt svar Godisgalen!
Ska kolla upp hemsidan direkt. Söt liten kille, du har.
Att få kontakt med valpköpare från olika upfödare är den bästa hjälpen, man kan få, när man letar hund oavsett ras. Valpköparna är den bästa reklamen för uppfödarna.