Torr i huden
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Moa är torr i huden. Jag undrar varför. Beror det på fodret ?
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Så hät står det på apoekets sida
Torr och kliande hud kan orsakas av flera olika grundproblem som till exempel svampinfektioner eller ohyra. Torr och kliande hud kan också orsakas av en varm och torr inomhusmiljö. När eventuell medicinsk grundorsak konstaterats och behandlats kan du många gånger ha nytta av att komplettera med klådstillande schampo och återfuktande balsam. Många hundar kan också bli hjälpta av essentiella fettsyror.
vet inte om moas hud kliar..
/Helena
Medarbetare på Brukshundraser
Jag hade torrhud på hundarna i vintras men jag ger färskfoder nordic lax som då innehåller laxolja bra för allt möjligt bla torrhud. tips är då ge fiskolja finns att köpa i olika zoobutiker.
#1 Skulle inte kunna påstå att hennes päls kliar. Alla kliar sig väl någon gång, men det är inte så att jag funderar på att hon kliar sig så mycket om man säger så.
#2 Moa äter ju färskfoder, men vet inte, kanske bra att tillsätta något i mten. Funderar ju på att byta till Orijen fish. Den kanske kan vara bra ?
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
3 Du kan ge fiskleverolja ett par droppar i på en tesked ;)
TS, vad för ras är det du har? För det kan ju vara väldigt olika varför huden är torr, om.man har en hund med lång/tjock/tät/varm päls, eller någon som är mer "tunnhårig" eller rentav kanske en nakenhund?