skiter inne vid hundbesök
mamma har en 7 år gammal am cocker hane som alltid har haft ett problem, so fort det kommer en annan hund hem på besök så dröjer det inte länge innan han sätter sej & skiter inomhus, trots att han alltid rastas innan besöken :S
ngn som vet vad detta kan bero på ??
(vore underbart att kunna undvika detta problem då jag precis blivit med daghund som jag kommer behöva ta med hem till mina föräldrar ibland)
You can't spell Bitchy without Itchy
Min hund gjorde det också när han var yngre. Kan vara så att hunden markerar sitt revir.

han är inte revirhävdande, och isf borde han väl ha kissat inne ist :S
Har hundarna träffats inann utomhus? Innan den andra hunden får komma in?

Min ena hund som är 5 år och aldrig gjort dylikt gjorde faktiskt det första dagen på sitt nya dagis. Där sa de att hundar kan göra så när de blir lite stressade av en situation. Tack o lov var det bara första dagen.

Hur är han för övrigt runt andra hundar? Många hundar gör så när det blir stressade. Jag skulle se till att alltid låta dem träffas ute och gå en promenad tillsammans, sen ta in dem.
Jag tror att det handlar om osäkerhet… hunden vill få andra hundar att lägga fokus på något annat än dem själva.. kan det vara Det?

det är just det att det spelar ingen roll om de varit ute & busat i över en timme, och sen ska in, eller om de aldrig träffats, han gör likadant när en hund han kännt sen vi fick hem honom när han var 7mån gammal :S
annars är han jätteglad att träffa andra hundar, aldrig några agressioner eller dyl
ok, han har gjort det i hela sitt liv alltså? Ja, då är det ju inget nytt beteende precis. En flera år gammal vana kan vara svår att bryta, och svår att hitta orsaken till

#8 i stort sett :(