Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 649 ggr
amela87
0

Funderar på foder hund

Funderar lite på att ta in en hund på helfoder.
Vet inte vart man ska leta efter sånna hundar?

Bästa är väl att känna en uppfödare privat.
Någon annan som vet?

valbal
0

kolla skk.se och sen kolla upp olika uppfödare eller om du redan vet vilken ras du vill ha. vissa uppfödare brukar ha en för omplacering och foder.

hoppas du hittar någon Glad

amela87
0

#1 Tack ska ta en titt Glad

valbal
0

ja gör det :) för man hittar alltid något. Det finns alltid de som vill ha fodervärdar eller omplacering på valpar eller vuxna hundar.

[Forest]
0

Jag maila 2 uppfödare jag valde min pga jag trivdes med henne så genom det vart det. Så mitt tips är se efter vilken ras du vill ha, sen mailar du o hör. Du får räkna med att visa svara inte :)

amela87
0

#4 Jaha, tack. Får kolla runt på olika uppfödare. Är inne på två raser just nu. En till Cavalier eller en Finsk lapphund. :)

[Forest]
0

5 en annan sak du kan göra är oxåa att säga till eran uppfödare att ni letar fodervalp o till när ni tänkt att det kan passa, ofta känner uppfödare flera andra uppfödare :) på det viset tror jag oxå de får en de kan lita på lite mer :)

amela87
0

#6 sant :) tack för tipset

SaraC
0

Bestämt dig för en ras?

Första och lättaste tipsen:

• Kolla på rasklubbens hemsida. En del rasklubbar lägger ut annonser efter fodervärdar där
  • Kontakta rasklubbens valpförmedlare. De har oftast koll på mycket mer än bara aktuella valpkullar och kan troligen ge dig hjälp!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

amela87
0

Har mailat ett par Cavalier uppfödare i närheten så får jag se vad dom svarar. Glad