Hundar iFokus

Hundar

Etikettavel-och-genetik
Läst 3276 ggr
Liiindus
0

hjälp fort!

Min tik ska valpa idag och nu har vattnet gått för ca 2,5 timme sen. Är det något fel om inte den första valpen kommit ut än eller kan det ta längre tid? OROLIG! :S

anaprincess
0

Men för guds skull ring en veterinär om du undrar nått sådant!!

Zebben
0

Ring veterinären. Det kan ta tid, men det kan även vara något som är fel och risken är att valparna dör.

Liiindus
0

har ringt vet nu och dom sa att jag skulle avvakta! får se vad som händer!

StrongHearts
0

hej hoppas att det gåt bra för er

när det var dags för min kom vattnet 18.45 på kvällen :P gud vad nervös jag var!! hade telekontakt med min moster som en galning!

första valpen tittade ut 20.05  :P en frisk tik men rätt stor så det var nog rätt jobbigt för henne. sen kom nästa strax efter

sen kom kom lite hur som helst fram till 22 tiden. mellan 02-06 kom den sista valpen (vet ej när eftersom vi lagt oss. vi hade känt igenom magen och rådgjort med moster.

tjejen hade ju klarat allt galant och vi skulle höra om det var något. var och kollade till henne ett par gånger innan jag somnade

på morronen väckte mamma mej och sa att det kommit en till :D

Marre89
0

#4 kolla datum innan du skriver en komentar! Ganska jobbigt när det kommer upp gamla trådar som är mer än 2år.

Anibaz
0

#5 Men du behöver för guds skull inte vara otrevlig!

Maja2
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Håller med #6  … och dessutom… hur jobbigt ÄR det på en skala :)

Chilli10
0

#5 Fast egentligen förstår jag inte vad som är så jobbigt med det. Vissa trådar är ju intressanta trots att de är gamla.

Sen kanske man inte alltid kan räkna med svar från ts, iom att det inte är säkert att h*n är aktiv eller inte längre.

Marre89
0

Ja va faktiskt inte otrevlig.. förlåt om det verka så.. :(

Jag har inget emot att gamla trådar kommer upp.. men kan tycka att det är ganska onödigt att kommentera en sådan här sak när "valparna" idag är 2år gamla..

Men förlåt..

pius314
0

Är nyfiken på hur det kommer sig att #4 hittade tråden, måste ju legat rätt långt bak…

tyckte inte #5 var så himla otrevlig även om "jobbigt" kanske var att ta i… Flört

speciellt inte med tanke på vilken ton det kan vara i vissa trådar…

annars kan nog jag vara en sån som inte kollar (tillräckligt) på vilket forum, datum osv tråden kommer ifrån, ska jag tänka på men hoppas andra har överseende Glad

• Tillräckligt bra är perfekt! -
Maja2
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#9 Du är förlåten :)

Skulle vara coolt en sån här gång, att få veta hur det faktiskt gick :)

pius314
0

Åh nu tror jag att jag hajjar:

Nedan finns ju (nuförtiden) rubriken Mer i: Avel & Genetik (tex) och de trådarna är ju supergamla (iaf de som jag har råkat klicka på)…

Kanske kom #4 inlägg efter att ha klickat där…

Hajjar inte varför det ligger så supergamla under den rubriken dock… måste ju finnas nyare trådar än dessa???

• Tillräckligt bra är perfekt! -
SaraC
0

#12 Det tror jag med!

Att det kommer upp mycket äldre trådar beror antingen på att de matchade bäst eller på att de slumpas, chansar jag på.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Marre89
0

#11 :D

StrongHearts
0

10# den var bland dem första här till vänster, så jag gick in

tog inte åt mej, jag kollar typ aldrig på datum änr jag srkiver

Liiindus
2

Oj ja det va ett tag sen nu men kul ändå att det kom upp, för er som vill veta hur det gick så gick det bra tillslut. Vi hade telefonkontakt med 3 olika veterinärer hela tiden men alla sa att vi skulle vänta.. efter 3 timmar kännde jag att det va något fel. Vi åkte in till strömsholm, tiken va jättepigg hela tiden men när vi kom in i rummet hos vet så ramlande hon bara ihop, jag förstog att det va riktigt illa och är väldigt glad att jag inte gjorde som veterinärerna sa den gången, då hade hon antagligen strukit med den gången, 2 timmar senare så kom hon in till oss igen och mådde efter omständigheterna bra, alla 5 valparna levde och var pigga :) Dom fick dessvärre kastrera henne då livmoderhornen hade spruckit och därför som hon blev så fort dålig. Det känndes bra att hon blev kastrerad då vi ändå inte ville ta fler valpar på henne efter detta. Vi sparde en tik efter henne som själv nyss blivit mamma :)

sofiek90
0

Skönt att du trotsade vet. råd! Hoppas att de nya små valparna mår bra och mamma och mormor med så klart :)

MVH

Sofie