Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 5227 ggr
Teddyvide
0

Pudel Ifokus

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har funderat ett tag på om det inte skulle vara bra om det fanns ett Pudel iFokus.

Tycker att det är en väldigt speciell ras i och med pälsen t.ex. och det är många tips jag tror att andra pudelägare skulle vara villiga att ta emot och dela med sig av.

Jag här själv en liten mellankille hemma och tycker att det är en fantasktisk ras!

Finns det någon där ute som är intresserad av att starta en pudelsida? Jag kan tyvärr inte vara Medarbetare eller liknande då jag inte kommer att kunna hinna med.

Weinertecknade dvärgteddys i olika färger

www.storkebodaskaniner.weebly.com

Fridaaaa
3

nja tycker det redan finns en massa hundsidor:)
Risken är att det blir för utspritt.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Sweet Teddy
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag tycker det skulle vara jättekul om någon kunde skapa en sådan sajt! Är verkligen fast vid den rasen, har dock inte stor erfarenhet av rasen själv, så jag kan ej starta. :) Men skulle helt klart bli medlem om någon startade!

/ Kram Johanna & ninerna. ♥

Uppfödning av Teddyvädur m. winer i Söderhamn. Kiwis Kaniner ♥

[Moollan]
1

Jag gillar idéen. Jag har visserligen ingen Pudel men min syster har. Det är ju en speciell ras, skötseln är lite annorlunda. Vi hade isåfall önskat en massa tips på klippningar, sådant som vanliga hundar inte håller på med!

wintermynta
1

Tycker det låter som en bra ide

[Forest]
1

Jag vet att det inte är jätte nytt inlägg men iaf hur många pudlar finns det här inne? Om man har nu blandras med Pudel så kan man oxå säga tjim för skulle nu ett pudelforum börja så hoppas jag även att ni hänger med in dit o är lite aktiva Glad

Här har vi en Pudel iaf ska bli fler Flört

Teddyvide
1

Jag har ju en Pudel.=)

Weinertecknade dvärgteddys i olika färger

www.storkebodaskaniner.weebly.com

[Forest]
1

6 ja, du hade ju en söt brun mellanpudel  :)  är vi 2 än så länge Flört

Ketang
1

Jag har bara en kvar nu, men har haft tre till så lite kunnskap/erfarenhet har jag väl lagt in i hjärn banken Flört

fidojunior
1

Jag har en Pudel och en blandras med Pudel. :)

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

trex
1

Skulle bli medlem, gillar dom.

TjockaBerta
0

Nu har jag en cockerpoo och kan mycket väl tänka mig att skaffa en dvärgpudel. Tidigare hade jag storpudel. Jag skulle säkert hänga på Pudel i fokus om blandraser är välkomna. Just pälsen och hur man sköter den är speciellt.

>>>Malum domesticum<<<

[Nalle-]
1

Har inte sett så väldigt många här inne med Pudel, men skulle en sådan sida skapas så skulle jag defenitivt hänga där Glad Min hund är en liten del Pudel och min framtida hund kommer helt klart att vara en Pudel.

Kitten86
0

Jag skulle bli medlem om det startade en sådan sida. Men känner inte att jag kan tillräckligt för att vara Medarbetare.

Jag har en svart dvärgpudel på 13 år, som räknas som blandras då han är resultat av en tjuvparning där pappan var för ung och därmed är utan stamtavla. Men pudlar är sannerligen en speciell ras!

Här planeras det att eventuellt utöka flocken med en till Pudel. Då kommer det att bli en black and tan (vet att det inte är en FCI godkänd färg!) som är såå läckra…

[Forest]
0

Då är vi iaf några än så länge vi väl 5 st med hundar renras eller blandras kvittar det är ju hundar, men visst är det roligt med rasfodum kan man tipsa om pälsvård o all den biten det är ju lite på den fronten ;)  Är ju inte bara borstning o badning utan även klippningen klart alla har sina åsikter om allt o inte måste att man måste vara som alla andra heller Flört 

8 du kanske kan vara sitevärd? du har hängt här inne ett bra tag om jag inte minns helt fel Flört trogen fokus-medlem o dessutom stor vana med Pudel Flört

13 mmm bat-pudel är nästa vi ska skaffa hoppas jag iaf det är något jag anser är så fina. ser ut att bli en tyskuppfödare vi väljer Flört 

men det ser iaf ut som vi är några och om jag inte har helt fel är det faktist ett par till pudelägare här inne som inte skrivit än iaf i tråden o ett par blandraser med Pudel :)

Kitten86
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag håller ögonen på kennel Bobbysock's (om du inte redan känner till dem) Hon har en "bas" av tyskimporterade hundar i hennes avel som hon både gentestar, hälsotestar, mentaltestar etc. Föder upp mellanpudel.

Bifogar en liten bild på min älskade dvärgpudel herre… Fått fina komentarer för honom, till och med av en uppfödare som varit aktiv inom rasen i många år tyckte han var jättefin (dock tyckte hon att de var finare med kuperade svansar som ju inte är godkänt i Sverige)

Ketang
0

#14 Jag hade gärna varit Sajtvärd om jag haft tid. Men blir det en sajt delar jag gärna med mig av mina erfarenheter och min kunskap om Pudel ;-)

[Forest]
0

15 känner till dom men tycker itne de får de fina bat dvärgpudlar ofta är de dåliga röda partier på dom Flört jag vill ha en snygg dvärgpudeltik med klara röda partier som håller färgen bättre :)

16 tusan hade nästan hoppas på det, själv är jag nästan nybörjare på Pudel lär mig hela tiden :)

Ketang
0

#17 om du startar Pudel iFokus så kan du pm'a ev frågor till mig så kan jag ju försöka hjälpa dig ;-)

[Forest]
0

Ger denna en putt igen Flört

Magdalenaa
0

Jag har en Pudel, eller ja vi har 3 st hemma. JAG ÄR SUPER SUGEN PÅ EN EGEN SIDA. Kanske man kan anordna pudelträffar och ja dela frågor ang. tover och tips osv.

Lyan
0

Jag hade helt klart hängt där om det hade startats! Har en liten pudelmix, haft storpudel tidigare och nästa Pudel som planeras kommer förhoppningsvis vara en black and tan toy. Verkar finnas mycket intresse för black and tan :-D Fastnade för dem redan när jag hade storpudeln!

[Nalle-]
0

Var tvungen att söka på black and tan för att se hur det såg ut på Pudel. Sååå fint! Glad Fast blue merle är ännu finare, men tror inte det finns i sverige.

[Forest]
0

22 har aldrig sett en sån innan nja var inget jag skulle sträva efter, smaksak men ne måste vara amrikanskt påhitt Obestämd

Lyan
0

Jag älskar merle men det kan vara vanskligt med merle hos raser, som Pudel, som har recessivt rött. Det röda döljer merle och då kan man riskera merle-merleparningar om man inte har koll på stammen och vad som ligger under det röda (vilket inkluderar aprikos och cream/creme)

Det är dock en otroligt snygg och effektfull färg och jag hade inte sagt nej till en merlepudel! Speciellt inte om den hade haft blå ögon :love:

Lyan
0

Min lilla tös har också lite udda färg, hon är blå (pudelns blå, inte genetiskt blå. Varför kan inte alla raser ha samma färgnamn ><)

Kitten86
0

Nej, vissa hon fött upp har sannerligen inte det klara/ tydliga tan teckningen som jag hellst ser på min framtida hund heller. Men sista kullen hon hade, som såldes ganska nyligen, var nästan alla fina och klara i färgen.

Håller du koll på någon annan bnt uppfödare, som du kan rekomendera? Vet dock inte om jag skulle våga mig på att importera…! Men någon gång ska kanske vara den första Foten i munnen

Merle har jag aldrig sett, och skulle nog inte eftersträva heller. Eller köpa…Black and tan är snygga och vissa harlequin's är fina (beroende på teckningen) tycker jag. Men smaken är som baken, annars skulle vi aldrig ha den variation på raser och färger som vi har…
Skulle nog bli vansligt med avel på merle också, precis som inom sheltie (och säkert även andra raser som har merle).

[Forest]
0

26 ne ingen annan vad jag vet. Jag kommer ta in en lutar det åt då från tyskland de har väldigt fina bat pudlar där :)

[Nalle-]
0

Skulle nog aldrig våga köpa en Pudel med blue merle heller, men jag tycker det är vackert.

Magdalenaa
0

Black and tan.. .så snygga. Men ej godkända att ha i skk? Annars hade jag haft en sådan :) Synd att man ej får regga dem skönheterna..

Körsbär
0

Tycker det låter som en bra idé, kan typ inget om Pudel utan bara lagotto, så ja, det vore roligt! Skulle bli meddlem, vill lära mig mer om denna ras då jag även känner en toypudel. :)

[Forest]
0

29 Jo, de är skk reggade. Jag tar hem en från tyskland får jag regga in den i skk den har stamtavla rasen är godkänd. det är färgen om inte är godkändfärg än. Men för det får man redda in den om den har stamtavla, och http://bobbysocks.se/ är från skåne de föderupp och inreggade valpar Flört

Magdalenaa
0

#31 Ojjj jävlar :D då ska jag kika in!

[Forest]
0

32 :)

Kitten86
0

Precis som #31 skriver så får du en black and tan Pudel, och även harlequin för den delen, registrareda i skk. Den enda skillnaden är att det kommer att stå "färg ej godkänd" i stamtavlan.

#27/31
Det jag menade var om du kollat upp någon särskild uppfödare i tyskland som har fina bnt pudlar med klara/tydliga tan tecken? Eller tänker du leta när det blir dax?

Jag är verkligen JÄTTESUGEN på en black and tan Pudel!! Så otroligt go ras Foten i munnen

Magdalenaa
0

#34, ja men jag tyckte att blue merle (stavning) ? också är fint.. visste dock inte att de fanns på Pudel :D

[Forest]
0

34, en av de jag spanat på  är http://www.buntepudel.de/ men sen har även Enjas uppfödare ett par till som hon "känner" så hon har lagt ut ett par krokar åt oss till dom, jag har mina krav o hon vet vad jag vill ha :) (pga omformaterad dator så är 3 andra kennlar väck :-/   )

[Forest]
0

Kan säga eftersom jag stavar som en kråka kan jag inte bli sitevärd, men är det ingen annan som är över 18 år som kan starta Pudel.ifokus? Jag kan säkert hjälpa till med lite läsbart bara att någon bör rätta det innan man publicerar det ;)