Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 11580 ggr
sallberglina
1

Id-bricka

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag och min blivande fästman ska köpa en valp och till denna har vi nu börjat ladda upp med lite grejer. När jag kollade på olika id-brickor på internet hittade jag sidan www.tails.se och jag blev helt förälskad i en id-bricka, vilken kom hem idag, så jag tänkte tipsa om den.

Id-brickan är i emalj och finns i många olika färger och med flera motiv. De finns i tre olika storlekar och gravyr och frakt ingår i priset. Jag valde modellen med en snöflinga på i storlek medium till vår eurasiervalp, vilken gick på 169 kr allt som allt, och leveranstiden var 5 arbetsdagar. 

Bifogar lite bilder så kan ni få se hur fin den är i verkligheten. Glad
Lite roligare än de "vanliga" id-brickorna i form av hundben t.ex. tycker jag, och jag kommer nog köpa någon mer variant till denna (som kanske inte passar sig lika bra sommartid som vintertid när vi ska hämta hem valpen).

sallberglina
1

En bild på gravyren på baksidan med! Skrev bara namnet på denna bricka. Glad

sallberglina
0

Och en bild på det söta brevet man fick brickan i. Garantier och så på denna lapp med.

GabbiS87
0

Verkligen fin!! Ska besöka deras hemsida nu för vi är också på jakt efter en fin id-bricka. Skulle vara kul med en myra på bilden eftersom våran bebis heter just Myra Flört hihi

Zabbio
0

Snygg!

Har fått lära mig att inte sätta hundens namn på brickan ifall främlingar vill locka till sig hunden och kalla den för sin.. å andra sidan lyckas de säkert med det även utan namn, om man nu skulle ha oturen att mäta såna.. :3

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Changrila
0

Fast det ska väl rätt mycket till för att man ska lyckas se namnet på brickan om man inte är så nära att man kan ta tag i hunden? Och är man så nära så spelar det ju ingen roll :p

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Jespersen
0

#0 Vad fin! Hur stor är mediumbrickan? Du skulle inte kunna ta en bild när du har den i handen? :)

Chilli10
0

Vad fina de är :)

Har ingen id-bricka till min tjejja, kanske borde göra en med typ mobilnummer på, ev namn också :)

#4 Har också sett några skriva att man inte ska göra det, men tror inte att det spelar ngn roll. Om någon skulle sno en hund för att ha som sin kan de ju ta vilket namn som helst, hunden lär ju vänja sig vid ett annat namn Tungan ute

[Driva]
0

Såna säljer de i affären vi köper vårt foder. De är jättefina!
Nu har nellie telefonumret i halsbandet, men jag funderar på attköpa en sån med telefonnr till selen…

Sen ang namnet. Det finns ingen situation jag lämnar min hund så att en främling kan locka till sig min hund utan att jag märker det… i såna fall om hon sprang bort och då vill jag ju att någon ska kunna locka till sig henne, hon har namnet på halsbandet. Men det ser man inte om man ändå onte är inom "armavstånd"…

Kalli
0

#4: Om någon skulle vilja sno mina hundar och av någon anledning skulle behöva deras namn skulle de lika gärna kunna gå bakom mig en sträcka och lyssna, använder mina hundars namn ofta när jag ger ett kommando. Alternativt skulle de bara kunna fråga, jag är kanske naiv men brukar sällan misstänka människor som vill småprata om mina hundar för att vilja stjäla dem.

I vilket fall skulle de inte vara några problem att locka på min hanhund utan namn, han gillar allt och alla oavsett och tiken skulle bli ännu mer avvaktande om någon hon inte kände försökte använda hennes namn. Men som Driva säger, i såna situationer är jag ju alltid med.

sallberglina
0

Visst är de jättefina! Finns till katt också. Glad

Min är i storlek medium och 3 cm i diameter. Lättast att se är att rita upp själv på ett papper! Jag har nämligen ganska små händer. Jag valde att ha namnet på denna eftersom jag tycker det är fint. Självklart är det jättebra att ha telefonnummer på också, men det blir det på nästa id-bricka (lär ju bli fler av dessa så fina som de är). 

Vi hade två lösa hundar här på besök för ett tag sedan och vi hittade ingen information om något på dem, förutom id-nr i ena hundens öra och sökning på SKK, vilket då tog ett tag + att nr. kan vara svåra att tyda ibland.

Att någon skulle försöka sno ens hund låter i mina öron inte klokt! Finns det människor som gör sådant där ni bor?

GabbiS87
0

Hur lång tid tog det innan du fick hem din? Vi beställde för ca en vecka sen och den har fortfarande inte kommit…. Rynkar på näsan

Katti
0

Nackdelen är bara att ska brickan synas så måste ju hunden ha halsband på sig när den försvinner. Det fär mina hundar absolut inte ha när de är lösa. Det är alldeles för stor skaderisk…

Men snygg var den! Skulle kunna tänka mig att ha i halsbanden bara därför Skrattande.

sallberglina
0

#11 Det tog ca 7 arbetsdagar. Observera att helgdagar inte kan räknas med! Kontakta dem om det är strul. :)

#12 Haha ja, min är mest för syns skull!

GabbiS87
0

#13 Ok, tack! :)

Kitten86
0

Skulle jättegärna ha en sådan fin id-brick till min hund… Men han är så lurvig (sheltie) så den skulle nog bara trassla in isg i pälsen. Samt att min hund inte springer lös med halsband på så då känns det onödigt!

Men mycket fina var dem. Tror jag sett dessa i en av mina lokala häst/ hund butik.

[Star-Di]
0

Jag brukar använda vanliga nyckelbrickor som kostar 5 kr styck eller liknande. De är i plast och man skriver ner det man vill på lappen som är i. Har haft sådana där namnbrickor, men de har lossnat från halsbandet och det är alldelens för dyrt att hålla på och ersätta de stup i kvarten.

SaraC
0

Jag har tröttnat på allt som hänger, för mig bara lossnar allt Rynkar på näsan Har skrivit mitt namn och telefonnummer på min hunds sele istället och håller koll så att färgen sitter.

Men det var fina brickor!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

pillan33
0

Men så fina! Min hund har just nu en Id-bricka i form av ett blått hundben med hans namn och mitt mobilnummer på. Men dom här var ju jättefina, kanske blir att beställa en till att ha på ett annat halsband eller kanske på selen Glad