Täcke på valp
Ja täcke på valp behövs det? Och hur har ni gjort ? Köpt ett nytt täcke varje vecka? :) Får ju hem min valp på söndag och snart är det ju ganska kallt är uppe i umeå :P
Det beror väl först och främst på vad för hund det är som du har skaffat. Är det en korthårig hund som t.ex whippet, amstaff, mm så är täcke nästan ett måste när det är kallt.
Är det en collie eller en leonberger så lär det nog inte behövas.
Blir det -35 så kanske täcke behövs dock, men att köpa ett nytt varje vecka förstår jag inte varför man skulle göra. 
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Beror på rasen på hunden du får hem, men även individen. Vissa valpar av mer långhårig ras fryser medans andra skiter i temperaturen.
Har en kompis som har en 7 månaders Sheltie som fryser som tusan om hon är ute en längre tid. Hon har fått täcke!
Till min dvärgpudel har jag nästan alltid haft täcke, hans första sydde jag faktiskt själv när han var unghund. Köp gärna ett, billigt, men funktionellt täcke och gärna lite för stort (men ska ändå sitta hyfsat på hunden) så den har nåot att växa i. När hunden börjar bli färdigväxt kan man lägga mer pengar på täckena/ tröjorna.
Eller varför inte sy själv?
Varje vecka så snabbt kanske de inte växer ;) Och köper man aningen förstort så bör det väl hålla nån månad eller 2 iaf :) Men jag vet flera som har tröja på sina valpar det kanske kan vara något? de är tyvärr inte så tåliga mot snö o regn 
OKej det är en sheltie som jag får hem :) #1 täcke varje vecka var väl att ta i men jag tänkte på att dom växer ju ganska fort ;) Man får väl helt enkelt se då?
4 finns även beg täcken att köpa
blocket och tradera kan man fynda på
#5 jo men det finns inte så mycket här uppe tyvärr men det finns ju bra täcken på djuraffären som inte kostar så himla mycket . Inte för att jag är snål men vill fasen inte betala 600 spänn för ett täcke som den växt ur på en kort tid ;P

Med tanke på att det är en valp kanske du inte kommer vara ute timvis heller? Och måste ni vara ute långa stunder kanske ett kryp in i din jacka fungerar som lite åter uppvärmning?
6 går alltid att skicka efter även på blocket allså man betalar extra så skickar dom sakerna via posten jag har själv köpt lite på så vis ;)
Min sheltievalp kom på hösten och hon frös när det var fuktigt eller blåsigt ute. På vintern frös hon även om vi var stilla och ibland köldkramp i tassarna.
Jag kände som du, fy vad tråkigt att köpa ett dyrt täcke som hon växer ur så vi skaffade en stickad tröja, den var lite för stor från början men ändå så att det inte var några problem attt röra sig i. Och eftersom stickad blir stretchigt kunde hon ha den länge :) De var också ganska bra mudd vid halsen och den täckte rumpan bra och hade bakbensband så den gav verkligen det skydd hon behövde.
Du kan enkelt sy egna täcken i fleece annars. :)
Dock ett billigt från Rusta eller dy liknande, inget Hurtta eller BoT precis
Men min lilla sak var sjukt liten o hade knappt nån päls vid 3 månaders ålder o vid 4 månader hamnar de ju i fulåldern.. Långa ben o knappt nån päls xd