Mat, igen! VAD SKA HAN HA?
Sambos mamma säger saker som jag inte vill hålla med om! Vilken mat ska jag ge en 13 kg valp. Mamma schäfer. 50 kg - Pappa New Foundland 80 kg.
Jag vet att vår bebis antagligen blir som mamman, men vilket jäkla foder? Jag vill ha ett för stora raser…… Ett som jag ger, inte jäkla svärmodrer!!!!!!! HELPEEEEEEE 
Haha ^^ Pojkvänners mammor är inte alltid lätta att handskas med! Tyvärr vet jag inte, men ser gärna en bild på valpen.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Jag ger så fort jag har bild… ny dator ;9

Nu vet ju inte jag hur gammal din valp är eller något. Men man ger väl maten efter hur gammal valpen är i val av foder. Så har alltid vi gjort. Vi har en schäfer som väger 50kg, han får och har alltid fått vad fodret för åldern säger. Men därutöver även annat smaskens. En vlap växer ju, ganska liten chans den blir överviktig med energi som de har i sig. Svärmor får du ju skita i, tur man aldrig haft bekymmer med svämödrar
Märker min dotter påverkas en del av sin svärmor, får la hoppas hon mognar och lär sig att hon själv är den som styr sitt liv.

HERA!
det finns bara ett foder och ni bor i helsingborg.
Bravo!
Ettt härligt foder i kött mat har även torrfoder, och dem som gör fodret kan foder, hur duktiga som hest och maten är suverän.
Lena1 kan stryka under det jag säger.
Svärmödrar ska man ha på kort, längst in i skåpet, där man aldrig tittar……trust med! 

Bra att du reagerar. Att ge rätt foder är otroligt viktigt.
Med hjälp av rätt foder kan du stärka leder och broskvävnader och dessutom minska risken för övervikt.
Stora raser blir fullvuxna någon gång mellan 18-24 månader, beroende lite på ras. Nu skrev du bara vikten på din valp och inte åldern. Det gör det lite svårare att veta vilket foder du bör använda nu.
Men jag skulle i alla fall rekomedera följande foder.
Royal Canin Giant Puppy (om valpen är under 8 månader)
Royal Canin Giant Junior (om valpen är från 8 månder till 18-24 månader)
Sedan kan man gå över på vuxenfodret Royal Canin Adult.
Dessa foder hittar du på zooaffärer och på Granngården.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Han är bara 14 veckor :) tACK SÅ MKT!

#6: Varsegod. det är otroligt viktigt tt han inte växer för snabbt nämligen, då kan hans leder ta skada. Så jag hoppas du får möjlighet att köpa hem den här maten eller något likvärdigt åt honom och att allt blir bra.
Tänk på att gå över lungt till det nya fodret genom att blanda ut det med fodret han har nu.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Vi ger våran valp Eukanuba Puppy & Junior Large breed ett jättebra foder för just valpar av stora raser. Vi blev rekommenderade det på hundman i västerås och han fungerar jättebra på det. Vi såg stor skillnad blandannat på pälsen och bajset redan efter några dagar. Förut fick han pedegree pal men det var inte alls bra till honom.
Hera har du svärmorsproblem??? *ASG* Dom är la goa ;)
Vore jag som dig så skulle jag höra efter där du köper dit foder, dom vet vad du ska ha till honom…Hades kommer bli en väldigt kraftig och stor hund.
Och nu ska jag ställa till lite oreda igen…jag har av olika veterinärer fått tillsagt att man ska sluta med valpfoder rätt fort när man har en stor ras (jag har haft schäfer) så jag har slutat när mina varit 5 månader ungefär. Stora hundar kan få problem med höfter och leder om dom växer för fort. Men som sagt, det kan du kolla med din vett om vad han tycker.
Lycka till med svärmor