hundraser
Hej! jag tänkte att alla som vill kunde presentera sina hundar och hur många aser du kan! =)
Jag har ingen hund just nu.
Har haft en blandras av schäfer och New foundland, men han bor hos husse nu.
Är också lillmatte till min mammas hund som är en dansk/svensk Gårdshund.
Åh vad kul :D Jag som är så stolt över min lilla valp här hemma :D Jag jobbade HELA sommaren denna sommaren för att få ihop till en vovve. Sen hittade jag min dröm hund. Hon är en tibetansk spaniel på fem månader. Hon skulle vara sobel (det står att hon är sobel) men ist blev hon creme färgad. Hon är helt vit på mage och insidan utav benen. Jätte fin färg tkr jag :) Det va uppfödarens första kull med tibetansk spaniel (innan har de fött upp bearded collie) och de skulle egentligen behålla min lilla Ella men sen vart de tvugna att flytta och då blev de tvugna att sälja henne, och då hittade jag henne på blocket. Det är de bästa jag har lagt mina pengar på någonsin. Hon betyder allt för mig. Nu har jag haft henne i en månad och aa nee jag ba älskar livet med en hund <3
När hon va en liiiiiten bebis :)

Några veckor sedan! :D
#1 Jag trodde att du hade en hund som hette max !? 
#1 jag har inte fattat att du är du försen nu, du kan ju inte byta profilbilden hur som helst ;)
#3 Nej, det är mamma som står som ägare.
Han var ju familjens när jag bodde hemma hos mina föräldrar, men där bor jag ju inte längre, så nu kan jag inte kalla honom min, ens med lite vilja :) Men han heter Max!
#4 Hehe, ska snart byta igen ;)
#5 Jaga, men då hade jag ju inte helt fel då :)
så sööt! flera hundraser!`?
Jag har en röd Tosa Inu tik på drygt 2 år och det är min första hund av denna ras (har mest haft schäfer och rottis innan). Har blivit helt frälst på dessa underbara hundar
Till våren ska min tik förhoppningsvis få sin första kull, ska bli otroligt spännande! Mycket arbete återstår för att få rasen att överleva i sverige men jag är glad över att jag har fått äran att ha en och kommer att göra så gott jag kan för att det ska gå åt rätt håll och att fler ska få upp ögonen av dessa stora underbara kamrater.
Hon är fortfarande sobel även om det är en ljus variant, sobel finns i flera färger och nyanser.
Har en bichon havanais som heter Algot, en glad liten buse med glimten i ögat
Fotot har SyntHare tagit
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Sen har vi Sigge, våran busiga jack russell
Som hittar på en massa rackartyg
Även denna bild har SyntHare fotat 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Jag har en Australian Shepherd och en Belgisk Vallhund/Tervueren.
Aussien heter Smilla och är 6 år gammal, Terven heter Arach och är 5 år.
Världens härligaste hundar, hänger med på allt och är alltid glada och jätteroliga att ha och göra med. Smilla är min andra hälft och Arach kompletterar vår lilla flock helt perfekt.
Dem är som ler och långhalm, så underbara tillsammans 
Sabina
www.anibaz.blogg.se
#14 Åh kooikrarna som är så fina. Vart kommer hon ifrån? Håller just nu på att leta efter uppfödare nämligen, fast det kommer iofs dröja ett bra tag innan det blir en kooiker här hemma, måste övertyga sambon först, han är mer inne på amstaff, rottis eller jämte/öst sibirisk laika.
I våran familj bor omplaceringstiken Celine som är 3år.
Dalmatiner, bordercollie, setter i henne
Förvisso är jag bara "lillmatte", men jag har inte sett någon annan med rasen här inne så därför passar jag på att bjuda på den :)
Zacko, svensk vit älghund, 9 år.
Paulina
#20.
Hon kommer från kennel Cirtap´s
#21 jag har en blandras som har vit älghund i sig
åå,guud så söta allihop jag ska skriva alla hundraser som finns här!
Jag har en nioårig Jack Russell Terrier tik som heter Tia..

.. och en Humla, Welsh Corgi Cardigan, fem år gammal :)

jag tänkte på att vi kunde göra en lista som finns med! jag skrev upp alla raserna som ni visade och jag ska skriva de i lista! :D
Tebetansk spaniel
Tosa Inu
Kelpie
pudel
powder puff
dansk/svensk gårdshund
havanis
kooikerhondeje
amstaff
engstaff
bichon havanies
jack russel
japansk spets
australien shepherd
belgisk vallhund
shetland sheepdog
dalmatin
vit älghund
schäfer
rottweilers
cavalier king
charles spaniel
keeshond
bulldog
#32 för att vara jobbig och petig ska jag påpeka att sobel inte är en ras utan en färg :) Och cavalier king charles spaniel är en ras ^^
dalmatin heter dalmatiner och dansk-svensk gårdshund är även det en ras :P Gathund är ingen ras heller ;) Nu vart jag jobbig, eller hur? ^^
Inu som du har skrivit heter Tosa Inu och inte bara Inu 
Jag tog mig friheten att ändra det som påpekats, hoppas det var okey bambi11!
Här har vi en långhårig Collie som snart är sex månader. Gandalf.

Jag och min familj har en flatcoated retriever! Han heter Lakris och är enligt mig världens bästa hund<3
Lakris är en busig och snäll vovve som är VÄLDIGT sällskapsglad!
han älskar att vara ute i skogen och springa och spåra! På sommaren är det bästa han vet att bada! Eftersom vi är mycket på västkusten på sommaren är det ju bra!
Nu är han snart 8 år men fortfarande lika busig!(typsikt för denna rasen)
Så jag har nästan haft han mer än halva mitt liv och han betyder hur mycket som helst för mig! Vet inte vad jag skulle göra utan han,går till han när jag är ledsen och när jag är glad,ja han finns alltid där! Det är det som är det bästa med en hund :)
35# ja! det är ju jätte snällt! :D
#45 Border terrier menar du, för hunden på bilden är ingen border collie ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#46 Oj då, hehe ja, det ska vara border terrier ;) *Ändrar*
#49 Åh vad söt han är!
Fluffig matta, vågar inte jag ha när jag har hund och katt >.< Samlas inte det mycket hår osv på den?
#50 Hehe tack :)
Nej faktiskt inte. Konstigt nog så tar jag bara ut och ryster den sen är den som ny igen. Allt hår ramlar av direkt. Kanske är det svårare med långa hår som mer snoddar in sig i det.
Jag har haft den mattan väldigt länge och är lika fin som när jag köpte den. Köpte den på IKEA och den var jättebilli, har aldrig behövt damsuga den utan ryster den bara somsagt.
Medarbetare på Hundar.ifokus
#51 Ja jag har ju långhår, så dumt kanske hehe men tycker det är så fint med fluffiga mattor :)
Hmm… Får köpa en och hålla Lillan borta därifrån hihi
#52 Jag håller med! Jag gillar också fluffmattor. Speciellt på morgonen när man går upp ur sängen ^^
Ja den får vara "lillan förbjuden" då kanske ;)
Medarbetare på Hundar.ifokus
#53 Ja hihi katterna kanske gillar om jag köper en xD