Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 12398 ggr
Noa-Nisse
0

Hundbädd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag funderar på att köpa ny hundbädd till Klenod. En som HÅLLER slitage… Jag har nog haft 3 st på kort tid och har man en hård bädderska så slits sömmarna upp snabbt. Och att köpa billiga bäddar för att jag vet att hon kommer ha sönder dem blir inte så billigt i längden.

Så därför tänke jag köpa något som håller länge (förhoppningsvis hela hennes liv) som är snyggt och som framförallt är bekvämt nog att välja framför sängen eller soffan.

Vad tycker ni om dessa hundbäddar? Man kan välja mellan många olika färger och tyg. Vissa tyger är helt vattentåliga.

klicka på länken för att komma till hemsidan
http://www.hundbadd.com/4?land=se

Medarbetare på Hundar.ifokus

Changrila
0

Jag föredrar faktiskt såna där hårda plastbäddar, som man sedan fyller med filtar och annat "bäddvänligt". Då kan hunden bädda runt massor utan att bädden går sönder och det är lätt att hålla rent också.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

[Forest]
0

Den var jätte snygg men du hade väl tänkt köpa xl närmare 1300kr ingår då även frakten?

Jag har sett att det ska finnas stor dyna som man kan ha ute eller inne, den går att ha som fotölj eller enkel dyna (mer att ligga på) den ska vara rigäl osv men har letat som en tok o hittar förståss inte den nu :-C (den är inte till hundar ;) ) men går som sagt att göra den även till en Klenod bädd ;)

[Forest]
1

typ denna men tror att jag sett större variant av den http://www.blocket.se/ostergotland/Stor_sittkudde_Fatboy__36785443.htm?ca=14&w=1

KvirrZ
0

Den där vill jag ha :) Om nästa hund gillar att ligga på mjukt så kommer jag säkert köpa en. Debbie ligger inte på mjuka saker, helst på golvet Tungan ute

- Mvh Emma

Noa-Nisse
0

#1, jo men Jag är 100% säker på att de filtarna som kommer ligga i den korgen inte kommer ligga där så länge… tyvärr. Annars hade det varit en toppenide.

#2&3 Ja jag hade fått ta XL varianten. Jag har sett den dynan som du menar också :) men jag gillar att man får välja vilken färg/tyg på dynan jämfört med att man nog(!?) bara kan välja mellan brun och svart när det gäller Fatboy dynorna.

#4 Jag har en hund inte inte vill ligga på golvet alls… jag måste alltid ha med en liten filt eller en tunn dyna när vi ska bort och ta med klenod för hon är så kräsen när det gäller sådant. Om hon inte hittar något mjukt att ligga på så står hon bara rakt upp och ner och glor :P Tydligen har jag hört att många GD vägrar ligga på bara golvet.

SaraC
0

En biabädd fylld med slitstarkt att bädda med, till exempel trasmattor som oftast är väldigt billigt att köpa begagnat.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Anibaz
0

Har du provat biabädd? Enkel och stilren men jag tycker dem är hållbara. Smilla har en, och hon ligger gärna i den istället för sängen.

Loveradio
0

Kan också rekommendera biabädd. Snygga och praktiskt. Lätta att rengöra, bra kvalitet. Finns i lite olika färger. Brukar gå att få hyffsat billigt beg på blocket. Själv fyndade jag en där.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Noa-Nisse
0

hm. den jag har nu är en biabädd och den är sönder i sömmen tyvärr. Jag vet många som har bia och är väldigt nöjd med den så det var därför som jag köpte den. Men den höll icke för hennes tassar/klor när hon bäddade…

Noa-Nisse
0

Och om ni undrar varför jag skrev "billigare bäddar" för bia är ju ingen billig bädd så fick jag den rabbatrerad för min kompis jobbar i den djuraffären så det blev kompispris.

[Forest]
0

Jag vet flera som riversönder biabäddar även när man har något mer bäddbart i bädden :) Jag tycker den du visar var kanonsnygg men ja lite dyr men å andra sidan kanske den håller för din tös Flört

[Asta]
0

Jag tycker att det är snygga bäddar, och ser väldigt mjuka och sköna ut om hunden gillar sånt. Det enda jag undrar över är om den verkligen är så hållbar att den skulle hålla hela hundlivet? Det är inte så kul att få hela golvet fullt med de där små kulorna.

Vi har faktiskt tagit en helt vanlig människomadrass och skurit i lagom bitar. Något som gett flera bäddar. Sedan har jag sytt ett fodral till dem. Gandalf gillar dem. Maken köpte en ny fin bädd på Granngården när Gandalfs första bädd började bli lite liten, men han vägrar ligga på den.

Noa-Nisse
0

#12 men va smart :D

Då kan man ju själv välja tyg till som är slitstarkt. Men jag undrar om det blir sådär mycket billigare ändå!?

#11 Det hade ju varit kanon om den höll hela livet men jag vågar inte hoppas ;P

[Asta]
0

#13 - i vårt fall blev det gratis. Vi hade både madrass och tyg hemma nämligen. Vi hade en tjock bäddmadrass till vår dubbelsäng kvar efter att ha köpt en ny, så det blev flera bäddar.

Men man kan få tag i relativt billiga madrasser på både Rusta och på IKEA.

Chilli10
0

Åh, de såg jättemysiga ut ju :) Vet du om de finns att köpa i ngn butik?

Royalz
0

Kan du inte sy något överdrag till en biabädd? Då slits ju bara överdraget och själva bädden förblir hel :) Då kan du ju ändra mönster/färger som du vill.

MonaAlexandra
0

jag har en hundbädd i äkta skinn, Diesel älskar den. Men risken finns ju att han börjar bita i den med. Men dom är riktigt bra tycker jag, och lätta att rengöra :)

SaraC
0

#9 Hade du en riktig bia då undrar jag och inte någon kopia? De riktiga biabäddarna är väldigt slitstarka, helst om man har något i den som en "rivig" hund kan bädda med.

Noa-Nisse
0

#18 ja det är en riktig bia-bädd. Alltså inte typ dogmans "bia"bädd.

SaraC
0

#19 Vart har det gått sönder? I sömmarna eller mitt i tyget?

Noa-Nisse
0

Precis ovanför sömmen innut i bädden på kortsidan liksom. svårt att förklara. Man kanske borde reklamera den?!

SaraC
0

Ja, jag tänkte på två saker. För det första att du borde kolla upp om det går att reklamera. Och för det andra, är det så att det är sömmarna som inte klarar henne så bör det inte bli bättre av att du köper en ny bädd eftersom sömmarna är i princip detsamma överallt.

Men har du något i bädden som hon kan bädda med?

Noa-Nisse
0

Du menar att det inte är lönt att köpa en ny biabädd? Eller bädd över huvud taget?

Jag har haft en sådan fäll som man själv kan klippa till med antiglid undertill. Har jag bara haft bädden utan något i så hade hon inte använt den…

SaraC
0

Jag tänker väl att om det inte är ett fabriktionsfel på din biabädd (som ska vara slitstark) så borde väl få andra vara bättre än den? Sömmar är ju alltid desamma?

SaraC
0

#23 Har du provat med något slitstarkt att bädda med? Som gamla trasmattor.

Noa-Nisse
0

#25 Nej det har jag faktiskt inte provat. Men jag har en känsla av att hon inte kommer vilja ligga i bädden om det inte är mjukt. En trasmatta är ju intre speciellt mjuk. Men man ska aldrig säga aldrig. Kanske jag ska testa.

Jag tänkte på att där finns ju inga sömmar uppe på bädden i inlägg #0 att att då är det svårt att bädda upp sömmarna.

SaraC
0

#26 Ja, allt är ju relativt Skrattande Jag tycker att en trasmatta är mjuk och skön, och den är till skillnad mot filtar och liknande lite att riva i och bädda med utan att det gör något. Det går ju oftast att hitta en gammal trasmatta hemma hos någon släkting/vän eller på någon loppis för några få kronor så testa med en sådan åtminstone Glad Även om du köper en annan bädd lär hon ju vilja ha något att bädda med om hon är den typen!

Nej, den bädden i #0 har ju inga sömmar där upptill. Men jag tror inte att det hänger så jättemycket på vart sömmarna sitter. Har man en hund som hela tiden river i sin bädd så kommer den nog för eller senare släppa i sömmarna. Likadant som om du har på dig en tröja och drar i den fast inte direkt där sömmarna sitter, det ger ju ändå en påfrestning på sömmarna.

Noa-Nisse
0

#27, så sant så. Min farmor väver ju trasmattor och säljer. Kanske kan jag välja något extra mjukt tyg att ha till mattan så det ändå blir lite mjukare än vanlig trasmatta.

Ja hon är verkligen en bäddare så själva beteende kommer hon nog fortsätta med oavett ny eller gammal bädd.

Tack Sara för tipsen :)

SaraC
0

#28 Ja, men då har du ju toppenläge med farmor! Min hund älskar att bara få en lite längre trasmatta att riktigt riva i och bädda ihop till en hög och sedan lägga sig på. Oavsett vart själva mattan är faktiskt, jag lägger dem i bäddarna här hemma men när han är hos mormor ligger de direkt på golvet och det går minst lika bra. Många hundar blir inte nöjda med någon bädd innan de har något de är nöjda att bädda med, om man säger så Glad

Lycka till!