Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 3175 ggr
Noa-Nisse
3

Nos-skillnad

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag satt och tittade på gamla bilder på Klenod ikväll och såg till min förvåning hur hennes nos bara har blivit svartare och svartare!!

Förr tyckte jag INTE om rosa eller tvåfärgade nosar och jag tyckte inte alls om hundar som har två ögonfärger. Vad händer? Jo jag skaffade en som hade precis allt det ^^ Nu tycker jag det är charmigt och fint.

Man ser riktigt förvandlingen ;)

Medarbetare på Hundar.ifokus

JessieS
0

Vilken söt hund. :) Jag har alltid varit lite svag för hundar med olikfärgade ögon.

Min hund har förändrat sina tecken i ansiktet sen hon var valp till nu då hon är vuxen. På första bilden var hon kanske runt 12 veckor och på den andra bilden var hon ca 1½ år och skadad så det är därför hon är så ful i pälsen. :/

Jag tror dock att de flesta tervarna får annorlunda tecken i ansiktet när de blir äldre. :) Hon var helt svart i ansiktet när jag köpte henne och efter några veckor så fick hon ett vitt V i pannan, vilket syns på första bilden, och sen blev det mer och mer brunt i ansiktet eftersom.

Isnona
0

Vad sött! Jag tycker att det ser ut som om öronen har blivit svartare också, om man jämför bilderna där hon är 5 och 10 veckor :-)

Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus

ahlbergaren
0

Jag ser också tydligt hur Evalds nos har förändrats (på bara några månader om man tittar på bilder..) först var den jätterosa men nu är den helt svart Tungan ute

min farmor "hatar" rosafärgade djur så hon retade alltid mig för både min häst (rödskäck med "rosa hud" som ibland lyste igenom) och nu för min hund -__- haha.

kan inte låta bli att lägga in en bild på Evald som valp ^^

[Pennylane1]
0

då tycker jag du ska toppa med en rosa sphynx också hihi

Noa-Nisse
0

#4 haha varför inte ;)

Medarbetare på Hundar.ifokus

[Pennylane1]
0

en kompis har två en rosa (heter nog inte så om man ska vara korrekt men den ÄR det iaf) och en grå, och charmigare varelser frå man leta efter!

Karmatarerskanise
0

Nosskillnad :)

[Pennylane1]
0

öhhh vilka bilder? ELler finns det bilder som inte jag ser?