Suck :(
Nu har jag fått ta det svåra beslutet att låta min sheltie på endast 4 år att somna in.
Ett riktigt tråkigt beslut, men hon hade tyvärr cancer. Och tyvärr upptäckte jag den inte i tid, och veterinären tyckte att hon skulle få "somna in".
Ett tungt beslut, men jag vill inte att hon ska lida. Men jag måste se framåt i tiden, har tre andra hundar som jag måste ta hand om. *Suck* men nu är huset riktigt tyst. Kommer nog ta tid för mig att bli helt återställd efter det känns det som.

Usch vad tråkigt. Vad hade hon for cancer? Svårt att se sina djur lida, så det var nog det bästa för henne om veterinären inte kunde hjälpa henne.
Stay strong!

Vet inte vad just "cancer arten" heter. Men vet att den satt någanstans i nacken.
Och sedan hade den spritt sig ner i ryggraden och gjort att hon blev förlamad, och inte kunde äta eller dricka. De sa att dom kunde rädda henne, men då skulle hon troligen bli både lam och blind. Tycker inte det är värt det. Hon förkänar något bättre än det enligt mig. Och det tyckte veterinären också. 

Jo det håller jag med om, lät som en otrevlig cancer. Du gjorde nog helt rätt… stackars hund… och stackars husse/matte!
Alltid lika jobbigt att ta det beslutet :/ Man får tänka på att man gör det bästa möjliga för hunden, även om det är svårt. Jag och Eros skickar en stor kram!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
ne va tråkigt för dig.. man får väl försöka glädjas åt när hon levde och mådde bra och att hon nu mår bra o slipper cancern… skickar tröstekramar till dig…

Usch, jag sänder dig en stor tröstekram över cyber rymden.
Man blir lika ledsen varje gång man måste ta bort sina vänner. Och jag förstår så väl vad du känner.
Men du får försöka trösta dig med att hon haft fina år ihop med dig, ni har fått en massa fina minnen ihop. Och nu har du gett henne den finaste och sista gåvan av dem alla. Att låta henne slippa lida.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Tack alla som tröstar.
Massa kramar till er! Har iallafall 3 hundar till som kan trösta mig. Men min sheltie var speciell för mig. Men jag försöker tänka på annat, och vara med de andra hundarna.