Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2567 ggr
Gluskap
0

Respektlösa tanter

Igår när jag var på stan (strikt koppeltvång i hela innerstaden) så gick jag bakom två tanter med 2 lösa cockrar… de sprang och hälsade/hoppade på folk, barn och andra hundar och tanterna bara gick, de kallade emellanåt på sina hundar. Folk sa till dom att koppla sina hundar, men de bara fnös och menade på att deras hundar var faktiskt väldigt snälla och inte vana vid att gå i koppel så de hade inga…

De tanterna är typiska gnällkärringar som inte är sena  med sina pekpinnar om någon annan gör något som de inte gillar. Har själv råkat ut för dom när min hund satte sig och bajsade löst som jag inte kunde ta upp.

När vi skulle in på Åhlens så kom där 2 poliser som sa till tanterna att de var skulle koppla sina hundar med en gång, då åkte där på koppel på hundarna…

Ricko
0

Usch ja, sånna människor är jobbiga.

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

Jonna75
0

Men fy då. Man måste tänka längre än näsan räcker till ju. Tänker dom inte alls på att folk kan vara rädda… Vi har ju även många utländska som är livrädda för hundar. Fruktansvärt respektlöst gkort av dom iaf..

Mischa
0

gött att dom fick bassning av polisen…

≧◔◡◔≦

Gerbilflicka
0

Ja du… typiskt sanna som har asikter om alla andra men inte har nagot hyfs sjalva!

HannaM
0

Ja fy.. sån träffade jag på i våras när jag var ute med min iller i koppel. Jag frågade om han hade koll på den lösa hunden som kom kutande (koppeltvång rådde efterso mdet var i maj någon gång). Jodå det hade han minsann så jag satte ner illern efter att hunden med husse och matte passerat. Hunden gick några meter efter husse som hade ryggen mot och tvärvände helt plötsligt och rusade mot min iller som jag hivade upp fort som attan och blev såklart rosenrasande på gubben och påpekade att han inte alls hade ett dugg koll på hunden. DÅ brakade helvetet lös och jag var oförskämd snorunge som skulle visa respekt för äldre och han hade minsann full koll, så det så! Han gick på och jag trodde han skulle slagit mig om jagi nte haft min man bakom mig. Han avslutade med att säga att "sånna" där djur borde man inte få ha ute och jag skulle minsann lära mig ha koll på mina egna djur innan jag klagade på andra… jag hade som sagt min iller i koppel och full kontroll.

destroyed
0

usch jaa sånna människor är inte roliga…

Johanna
0

åh. fy… blir så arg på såna..

fine att deras hundar är snälla, men min/mina kanske inte är det?
o skulle ngt hända, så kan du ge dej på att jag får skulden fastmin/ mina är i koppel… o då för att jag har "mördarhundar"..

Gluskap
0

Grattis, det är det fler som har ;)

sofiek90
0

Hade dom kommit fram till mig när jag går själv istan hade jag sagt till ägarna, även surtanter måste ha vett.

MVH

Sofie

Noa-Nisse
4

#2 ändrade till "utländska" då ordet du valde kan vara ett laddat ord.

Medarbetare på Hundar.ifokus

Noa-Nisse
0

Förstår inte att varför man bara inte kan följa regler :S är det så svårt?

Och att skylla på att de inte är vana vid det. Är det då inte på tiden att vänja dem vid det… Obestämd

Medarbetare på Hundar.ifokus

DeniceP
0

Häromkring där jag bor, finns det en surkärring som har en liten pincher (stavning?) i flexikoppel, som hon ALDRIG drar in. Om jag kommer cyklandes mot dem, så låter hon hundkräket springa rakt ut framför cyklen så att jag måste tvärbromsa för att inte cykla över hunden, men hon säger inget utan bara fortsätter gå med hunden som försöker attackera både mig och cyklen. Likadant när vi möter henne när jag har min hund med mig, hon låter hunden dra hur mycket den vill… BLÖH!

Sen finns här en kärring till, som är aniiingen senil, som har en jack russel lös (eller ja, koppel har den, men hon håller aldrig i det) och hunden har hon icke pli på så den springer ju efter en om man har hunden med sig, medans tanten bara går och gapar efter den. Aldrig i livet att man stannar för att låta henne fånga in hunden igen, för då kommer man aldrig därifrån, hon står och skäller på en för saker som hennes grannar gjort mot henne för 10 år sen, och fast man säger att man inte har tid så följer hon efter en och fortsätter gorma om sitt mög…

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

Viccan92
0

Vad glad jag är över att jag bor som jag gör. Är väldigt sällan vi träffar någon hund och aldrig att den är lös heller. Himla skönt måste jag säga.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Em_
0

Ush va jobbigt. Lite lockande att ta en av cockrarna och springa iväg runt ett hörn. Då kanske de hade fått sig en tankeställare hehe

Kitten86
0

Tyvärr finns det folk till allt!! Och alla människor bör verkligen inte vara djurägare över huvud taget…!!
Tur iaf att vissa får bastning av Polisen bl.a. men annars skulle jag inte själv tveka att skälla ut dem eller dyl.
Har en granne vars hund (jack russel) gärna vill mörda min ena hund. Den har varit likadan sen jag fick hem min hund som valp, då 8 v gammal. Den har stuckit/ rymmt för matte ett par gånger och varje gång har jag aldrig tvekat att sparka till hunden för att få den att "byta kurs" så att det finns en chans att man får tag på den innan den får tag på min hund. Tyvärr kan den även rotera och försöka bita dig så det gäller att vara försiktig….!!

Personer, gamla som unga, som inte kan följa regler kommer alltid att finnas. Många djurägare har även den synen att "min hund gör aldrig en fluga förnär" och skulle aldrig medge att hunden gör något fel eller heller medge att det oftast är vi djurägare som är orsaken till hundens beteende……

Minxis
0

#15  har frågat polisen vid mitt jobb om det är okej att sparka en hund om den kommer springandes emot en på det viset. Och svaret var

" självförsvar är alltid självförsvar så känner ni er hotade så sparka. Sedan om den biter er så kommer det dock att räknas in att ni sparkade hunden, men troligen är det ägaren som blir den som får sig en törn av det hugget."

Tog upp det då i området finns det ett par stycken "mindre trevliga hundar".  varav en vi har gjort en anmälan på som ska ha munkorg och måste vid alla tillfällen utanför lägenhet/lokal vara kopplad (då inte ens rastgård tillåten att vara okopplad!). Då dom inte ens kan hålla hunden utan mera flyger bakom gör en ju inte mer trygg när man går där med hunden påväg till jobbet med en hund. En gång såg jag hur dom hade den hunden lös, utan munkorg halvt jagandes mitt i området. Då jag såg det från längre håll vände jag och tog en jäkla omväg bara för att minska risken att den skulle komma åt mitt håll. Ringde till jobbet och såg till att alla ringdes och varnades som skulle komma dit den tiden. Väldigt vacker hund men tyvärr nått väldigt fel i huvudet på den … :/

men som du säger 15 , vissa ska bara verkligen inte ha hund

Kitten86
0

Även om jag skulle riskera att åka på något av att sparka till den attackerande hunden så skulle jag likväl göra det för min hunds skull! Men bra att veta hur polisen ställer sig till det hela. Hundägaren tog inte illa vid sig, då jag var ärlig om det, heller. Hunden är störd! Det som övergår mitt förstånd är varför man behåller en sådan hund?

Nej, alla ska inte ha husdjur!

darkness
0

Det är en tant och en gubbe som har två små bjäffsiga hundar. de ställer sig på bakbena och skäller och morrar (fast de har koppel) och när jag ska gå förbi dem på den lilla gången så är hundarna bara några cm från mig och tanten och gubben drar aldrig in dem utan får så med långsträckt koppel. Tänk om jag hade varit livrädd för hundar? eller om de träffar på någon annan som e de eller har hund med sig?
USCH!
När jag är ut med en hund så får de ha långt koppel tills jag möter någon då kortar jag av kopplet ifall det är en som är rädd.

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

Karmatarerskanise
0

Jobbigt med översittare. Kul att polisen sa till dom i alla fall :)