Vinter/Regntäcke
Har länge velat fram och tillbaka, ska skaffa mig ett täcke åt min Pomeranian valp då han fryser lätt och vi skall åka till Sälen i vinter så då lär det bli kallt. Sist var det -30/-40 grader när vi var där.
Men det är även jobbigt när det regnar då hans päls blir helt superjobbig och trasslig så fort den blir lite blöt.
Funderar på ett täcke som står emot regn?
Snälla kom med tips! Får helst inte vara allt för dyrt då han växer så det knakar. 
It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..
Medarbetare på Avenged Sevenfold
Kolla typ rusta och Ö&B dom brukar ha billiga täcken.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Hu vad söt! Borde inte vara helt omöjligt att få någon duktig som gör sånt där att fixa ett till en billig penning, eftersom han är så liten? Maila runt lite till folk som syr upp på beställning vetja! (Eller, gör eget täcke!)
Är inte helt hundra på om jag får tipsa om folk som syr upp? Vill inte bryta mot några regler :)
#2 jag tror att du får länka till hemsidor, om det var det du menade med att tipsa om folk som syr upp, men du får nog inte skriva några personuppgifter. Om du är osäker kan du ju skicka ett pm istället.
#3 Tack, tror jag gör det då!
Kör på bara ett simpelt regntäcke.
Han har ju päls så det både räcker och blir över, jag tror att kyla kräver en viss tillvänjning och att en torr hund i rörelse är en varm hund.
Kan även tipsa om Hööks som brukar ha bra pris på hundsaker.
≧◔◡◔≦
Jag bor ju i Dalarna och min kompis har en pom. Han klarar kylan utan problem men är lite känslig med tassarna. Han tycker inte om att gå i djupare snö, så min kompis brukar köra med "skor" till honom och då går det utmärkt. Skorna är väl mer som ett par vantar, tasskydd. Vattentäta skydd man trär över tassen så den inte blir blöt och kall.
Pälsen borde själv kirra det blöta? Men annars kan jag rekommendera Hurttas täcken.
#2 Det är okej att tipsa om någon
Men vi vill inte ha personuppgifter som namn, adress eller telefonnummer till privatpersoner upplagda här på sajten.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
#6 Okej, då kör jag här istället, glömde helt bort att pm:a i alla fall :P
Ska precis köpa reflexhalsband från en tjej som kallar sig själv Jecka design. Ska ev ha ett regntäcke därifrån. Sen finns hundomera som jag inte köpt något ifrån, men de har massor med småhundskläder som jag kommer ihåg. Men en pom växer väl inte sådär jättemycket till? Då kanske du kan köpa något som det är lite bättre kvalite på i någon storlek för stort istället? Sen är det ett par andra adresser som jag glömt tyvärr, men det finns huuuur många som helst på the internetz ;)
#1 Det ska jag göra! 
#5 Det är mest i samband med att han blir blöt som han börjat frysa så jag ska nog försöka satsa på det. 
#6 Han hatar att gå i blött gräs.. kanske kan ta att prova det. Så länge dem inte ser ut som ett par gympadojor det ser så fånigt ut. Men har ju sett sådana dära svarta strumpor typ. Tack för tipset! 
#7 Är det hyfsade priser? Precis jag tänkte köpa en storlek för stor för han kan ändå ha det plus att det kommer passa sen med 
#8 Nej, men precis sådana där strumpor är det jag menar
Man kan lika gärna dra över ett par barnstrumpor/bäbisstrumpor på hunden, de håller ju inte lika bra, men om man vill testa om de hjälper.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
#9 Det ska jag göra, han går med på det allra mesta. 
#8 Det är ju dyrare än att göra det själv, men för hundar i min storlek är priserna helt okej! Bästa är nog att skicka iväg ett mail, då via hennes facebook sida (tror att hon bytt emailadress, men inte på vanliga hemsidan). Då får du ju veta mer exakt ifall det är värt det :)