Stora Stockholm
Hej alla glada!
Är det någon som har tänkt ställa sin hund på stora stockholm i år?
Om inte - ska ni dit och titta iaf?
Jag funderar på att ställa min vovve, för skojs skull :) Jag ska ändå dit och titta både lördag och söndag, så då kan jag ju lika gärna ta o ställa honom på samma gång :)
Hoppas på en riktigt trevlig helg! :)
Jag ska inte dit och ställa men ska dit och kolla + shoppa! :D
MVH
Julia,
http://bozo.webb.se
Ska inte ställa ut men ska dit och titta, säkert köpa saker också haha. :P
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#1 och #2 Hehe ja det är svårt att låta bli, finns en hel del fina och bra-att-ha saker ^^
Förra året hittade jag ett vintertäcke till Olle för halva priset, så gav bara 220 kr för ett tjockt fint täcke :
I år blir det nog nåt halsband o koppel och lite godis :)
Ska ställa min hund på lördagen :) O sen självklart shoppa en del!
Yes, jag ska ställa ut min hund, och shoppa en del också såklart. Jag fyndade också ett vintertäcke för halva priset förra året, skulle ha den största storleken dom hade så det var inte så svårt att hitta, haha.
Har inte hunnit bli nervös än men det kommer nog… Ska försöka hinna med några ringträningar innan dess.
#5 lycka till :D
Medarbetare på Hundar.ifokus
#4 och #5 vad har ni för hundar? :)
Hehe ja nervös hinner man nog bli innan det är dags :p Usch jag har inte ställt hund på hur länge som helst. Men det ska nog gå bra :)
#7 En shetland sheepdog, som då kommer vara 10 månader, det blir våran tredje utställning för oss, nervös redan!
#6 Tack Johanna! Kommer behövas…haha.
#7 Jag har en Grand Danois, han kommer vara 20 månader då. Det kommer bli våran 4 officiella då…ska bli..intressant ;)
Lycka till till er som ska vara med!
Jag ska inte ställa eller tävla - men jag kommer ev. stå i Schäfer montern med min hund, och gör jag inte det så kommer jag garanterat vara där! 
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.
Har ingen hund än, men jag kommer nog åka dit för att titta, ev prata med uppfödare kanske :) Vet någon vad de är för raser som kommer att va där eller e de för alla raser?

Vi satt i rasmonter förra året, gör det gärna igen. Kanske rent av ställa ut, bara för att visa hur en husky som följer rasstandarden ser ut. 
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Ingen som har lust att ställa min schäfer? 
#14 jag kan ställa ;)
Jag ska dit och ställa min hund :)
Min blogg:http://enrusselsdagar.blogg.se
Medarbetare på Jack Russell Terrier
Copyright på alla bilder!
#12 utställningen är för alla raser :) (rasklubbstorget är det klubbarna själva som väljer om dom ska ha en monter eller inte)
Det är bra att ni för självsäkra!! ^^
Önskar alla lycka till och hoppas ni får en urtrevlig helg med många fynd! :) Men se till att låta bli o köpa det jag vill ha! haha ;p
#15 åhh det skulle vara toppen!!!!! Tar du betalt? hheh annars kan jag ställa upp som vakt ifall det skulle behövas någon gång eller liknande
Hon är dock inte tränad. Men det skulle jag kuna fixa själv ifall det inte ingår ;D
Nej kan vara bussig och inte göra det endast för att jag inte har ställt schäfer innan, brukar inte ställa bruksraser (förutom briard) men ska ta reda på lite mer om HUR dom ska ställas osv, kan du ringträna han/henne lite tror du? :)
Annars skulle vi säkert kunna ses så jag får träffa hunden!
Det är upp till dig! :))
Min blogg:http://enrusselsdagar.blogg.se
Medarbetare på Jack Russell Terrier
Copyright på alla bilder!
#14 Jag ställer gärna, plus att vi bor nära så vi kan ju träffas innan plus att jag kan träna lite med henne innan, and im free ;)
Jag kommer dit med båda mina saluki-damer. En vän till mig kommer troligtvis ställa unghunden (om det inte krockar med SM i junior-handling) och tanten ställer jag själv.
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm
Är det förresten någon som har koll på vad inträdet kostar i år?
Jag har kollat på hemsidan men det verkar inte som att det kommit upp än, eller så är det jag som är blind? :p

Jag hade väldigt gärna åkt och ställt, men tyvärr har jag ingen hund som är snygg nog, båda mina damer är för tunna för sin ras.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
#23 Hur ska de se ut? Jag tycker dina var jättefina, men så är jag visserligen van vid att titta på vinthundar hela tiden :p
---------

#24 Tack! De ska väl vara mer lika utställningslabbar än vinthundar om man säger så. Standarden säger något i stil med: "Får ej finnas antydan till spinkighet".
Jag tycker mina damer är vackra, men det hade varit roligt om de var "snygga på riktigt" med. =)
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
#25, Jag tycker de är snygga på riktigt :)
Medarbetare på Hundar.ifokus
Jag ska åka dit och ställa min schäfer. Hoppas det går bättre än sist :) Ska även shoppa en del till båda hundarna, men det är ju MyDog mässan bara några veckor senare :)
MVH
Sofie
Jag ska dit och ställa min ena, missade den domaren som dömer när hon dömde på en av våra rasspecialer förra året men nu fick jag en ny chans =) Ska även träffa en uppfödare där och så blir det kanske lite shopping också.
Ska dit med klassen på lördagen, så ska kolla och antagligen shoppa lite till hundarna 
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Min är för spinkig, hamnat sist i de tre utställningar jag anmält henne. Men ska se om hon breddar sig lite i ansiktet på en månad, så ställer jag henne nog :) Annars måste jag dit och shoppa, helt klart!!
Jag ska dit med min Tosa tik :)
#29 - Vilken ras har du ?
MVH
Sofie
Tibetansk spaniel
#33 - tänkte väl, med tanke på d in bild. Men var inte säker :) Jag hr också en sån liten sötnos. Underbara små hundar!
MVH
Sofie
Ja det är min tös på bilden dock är det min hane som ska ställas =)
#36 Okej! Jag tänkte försöka hinna kolla på tibbarna också, det är säkert något namn jag känner igen, hehe :)
MVH
Sofie

Skulle vara roligt, men jag har bara en junior som är värt att ställa. Gamlingarna skulle bli utsparkade på en gång:P
Ska titta och SHOPPA I MASSOR! :D
#22 Står att det kostar 130 kr :)
Blev lite sugen på att åka, om jag inte jobbar. Bara för att kolla då :)
Läste att man får ta med hund in om man har föranmält det "OBS! Bara hundar som deltar på Stockholm Hundmässa eller är föranmälda via vår blankett, får följa med in på Stockholmsmässan."
Vet någon vart man finner denna blankett?
Eller det kanske är onödigt o ta med vovve om man bara ska kolla?
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.
#40 - Jag hade gärna tagit med hund in även om jag innte ska ställa ut den. För den sociala träningen och miljöträningen. Min tibbe hade absolut behövt det, men jag kan inte gå själv med två hundar + att den ena ska ställas. ^^
Finns chansen att ha med hund in på MyDog i januari utan att behöva ställa ut den, ska jag absolut göra det :)
MVH
Sofie
De "föranmälda" hundarna är hundarna som ska sitta i monter. Det finns alltså, vad jag vet, inte någon möjlighet att ta med hund bara som "besökare".
(Även till #41)
Har ni varit till Sthlm Hundmässa någon gång?
Jag har varit där flera gånger, och förstår faktiskt inte hur man kan vilja ha med en hund dit "i onödan". Det är redan så trångt att det knappt går att röra sig i gångarna. Det är skälligt och varmt och mycket ljud. Om man bara vill "socialträna" och miljöträna så finns det nog tusen ställen som är bättre lämpade än just hundmässan. Många brukar faktiskt avråda från att ställa ut hundar där om de inte är vana vid större tillställningar sen innan, just för att det faktiskt är en jobbig och tråkig miljö att vara i.
---------
Jag hade tänkt att åka dit med min vovve men orkade inte ha honom i utställningsskick så länge. Ska inte ställa honom mer någonsin.
Men har varit där en gång och wow. Åker gärna dit igen.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Här finns blanketten (pdf-fil)
http://www.skk.se/Global/Dokument/Utstallning/Stockholm-hundmassa/2011/Inforsel-icke-anmald-hund-2011.pdf
Blir man tillfrågade om man vill sitta i monter eller måste man fråga rasklubben?
#44, se på fan, det där har jag aldrig sett förut! Måste vara nytt?
#45, det varierar. Jag har blivit frågad om jag ville sitta i monter förut, och har sett att andra frågat sina klubbar om de får sitta i monter. De flesta klubbar osv brukar ha möte där sådant diskuteras och det är väl då man får visa sitt intresse :)
---------
#46 Jaha ja det lär iaf inte bli jag. Är inte ofta någon av uppfödarna svarar på mina mail. Sen kan jag nog inte rasen tillräckligt men det hade varit himla roligt. Tintin hade dessutom älskat att vara i centrum och med allt folk.
#42 - Visst finns det många ställen att träna hunden i, men jag skulle gärna haft med den lille hunden, just för att hon behöver tränas i sådanna sammanhang. visseligen finns Nordstan inne i centrala Göteborg, men där trampar ju folk på små hundar…
Jag har varit där innan, som jag skrivit längre upp i denna tråden.
MVH
Sofie
Är det någon från Blekinge som ska dit?
Jag var i kontakt med skk angående att ta med egen hund, trots att den inte ska sitta i en monter, och det verkar som att man visst kan ta med sig hunden som "besökare". Så länge man anmäler och betalar (givetvis ska hunden ha vaccinationspapper) så ska det gå bra.
Så ni som är sugna på att ta med hunden bara för träningens skull, gör det! :)
"Nytt för i år är möjligheten att ta med hund som inte deltar på Stockholms Hundmässa. Du måste föranmäla vilken hund det gäller, hunden måste vara vaccinerad och avgiften måste vara betald före 28 november" (från skk.se)
Japp det är något nytt för i år men om det bara är för i år eller om det kommer vara möjligt även kommande åren vet jag inte.
Jag ska dit båda dagarna och kolla och shoppa.
#48 Folk trmpar på hundar även på hundmässan, förra året var det sjukt trångt och flera gånger var det folk som trampade på hundsvansar, tror faktiskt att nordstan passar bättre då…
Jag sak dit. Ska ställa min BC (som inte aaaalls är i närheten av rasstandarden - menmen.. vi gör det för socialträningen) på lördagen, och sedan shoppa i mängder! ;)
Mvh Emelie 
Jag ska dit om sambon är ledig. Skulle vilja ställa ena hunden, men vågar inte…haha. Så det blir nog att shoppa och kolla på fina vovvar istället! 
ska nog inte ställa mina egna, men kanske andras =) har noll koll på min kalender just nu :P
#48 - hundsvansar ja, men dom trampade inte på hela hunden..? Min ena hund behöver tränas i sådanna miljöer oavsett, jag har vart i Nordstan också, men då haft med båda eftersom de flesta ser och har respekt nog att inte gå på en hund på ca 60cm i mkh.
MVH
Sofie
Tack för infon :) Vid närmare fundering efter det ni har skrivit är det nog bäst att lämna henne hemma hos mina föäldrar eller så :) Mest sambon som tyckte att det var bra träning, så tänkte att jag kollar upp det. Men det ä nog snarare jobbigt om det är så tångt osv.
Då äter det bättre att socialträna på sommrarna, när utställningarna är utomhus. Bättre plats :) tyvärr är det jättemkt folk och vissa tar inte hänsyn till hundarna. Vilket jag tycker är rätt konstigt faktiskt. Jag va på marknad i höstas. Min hund är 78 cm hög. Men det hjälper inte. Folk ser honom inte. Mysko eller hur? :) det finns folk som kan stå precis breve honom en stund och sen när dom går så går dom emot honom och blir skiträdda för att det va en hund där. Ja herre jösses :)
Ska dit för att kolla & shoppa. :) Hade varit kul att ställa ut Klara också, men känns som att vi inte är redo för det ännu.
#58 Det har jag aldrig haft problem med faktiskt. När jag kom med min nuffe så steg allt folk åt sidan ingen vågade vara i närheten av honom. Hm han var mycket snälllare och stabilare i temperamentet än min amris.
#58 Jag har inte haft det problemet, men det kan bero på rasen också. När jag går i stan brukar folk bara kasta en blick på stora hunden och sedan gå 2 meter i från.
MVH
Sofie
Har aldrig upplevt att det varit så trångt på Hundmässan i Stockholm, och då har jag ändå varit där många gånger. Men vill man exempelvis ställa ut sin hund där nån gång kan det ju vara kul att ta med hunden dit och träna.
Jag ska dit på lördagen och shoppa och prata med folk i rastorget, då tycker jag att det är trevligare utan hund eftersom jag inte behöver hålla koll på honom samtidigt. Men på söndagen ställer jag ut så då blir det miljöträning för hela slanten ;).
#55 Ska du ta med Daddy Jakob? Han var ju så go, och himla härlig att klappa! :)
Bestämde mig för att ställa Etsa trotts allt, måste ju se hur hon går när det finns konkurrens 
#63 Lycka till
JAAAAG SKA DIT :)
ska ställa min dalmatinerkille där för första gången ska blir så roligt, va på mässan förra året men utan hund. Mässan är fantastisk, bara älskade att gå runt o titta på alla hundgrejer och tokshoppa :) :) Man vart helt statisk :) och alla föreställningar, tävlingar WOW.
Lycka till alla ni som ska dit :)
Anna Megger
Lyckliga Tassars Hunddagis & Pensionat
Jag ska dit, men det blir utan hund 
- Mvh Emma
Jag ska dit men ska inte ställa 
Blir mer o mer sugen på att åka, bara hålla tummarna för att jag är ledig den helgen :)
Jag ska dit och Pelle ska ställas ut (av hans ägare) :))
Och jag ska självklart shoppa massor :D

#69 Gick inte anmälan ut igår?
#71 Mycket möjligt att den gjorde, men ska dit och kolla! :P Har skrivit det högre upp, har inngen hund att ställa ändå 

#72 Haha jaha sorry ;) Men har du inte en hund?
#73 Jo det har jag! Men hon är ju reggad som blandras, så ingen hund jag kan ställa ut där ;) 

#74 Jaha :D Jag har en Boerboel så ja kan heller inte ställa :P
#75 Ja, så är det
Såg ditt svar i den andra tråden om Boerboel, finns det nån "plan" för när de kan tänkas bli godkännda av SKK? Om det nu ens håller på att hända? Har samma funderingar kring Amerikansk Bulldogg..

#76 Mja när jag köpte Heffa så trodde dom att inom 2 år skulle de vara godkända. Så inom 1-1½ år.
Men uppfödaren hoppas att de inte blir godkända. Men jag vet att SKK har haft det uppe på tapeten att man ska få regga dem i SKK om man genomfört MH-test..
#77 Okej, men varför vill inte uppfödaren det?

Det blir större risk att rasen avlas sönder precis som många andra raser har gjorts här i Sverige tyvärr..