Hundar iFokus

Hundar

Etikettutställning
Läst 1517 ggr
Teddy06
0

Könsmogen hanhund 6 mån

Hej!

Har en härlig valp på drygt 6 mån som blivit könsmogen. Nu skäller han på allt och kommer plötsligt inte ihåg något av det han har lärt sig tidigare. Anmälde honom till en valputställning för 1,5 mån sedan, då var han ännu inte könsmogen. Kan det bli svårt för honom att ställa upp i en utställning med alla krav det innebär. Ska också nämna att jag tidigare var på en utställning med honom när han var 4 mån, han var dragig då men fick hederspris eftersom han är så fin.

Rockys matte.

SaraC
0

Som en uppfödare sa till mig en gång, ungefär; "Det är jättebra att man börjar träna sin valp i olika saker redan från början, men tro inte att du kan lära den något redan då! När den blir könsmogen har den glömt allt du lärt den och du får börja om!"

Jag tror att det nog är det du får göra, börja om med allt. Ska du på en utställning snart så är kanske hundmöten och ringträning du ska sätta som första prioritet att träna nu. Domarna har, förhoppningsvis, överseende med att valpar och yngre hundarna är lite "flängingare" än vad vuxna är.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar