Hundar iFokus

Hundar

Etikettaktivering
Läst 2394 ggr
Chilli10
0

Hundkurs :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har inte skrivit om det här inne tidigare tror jag, men går en hundkurs nu. Vardagslydnad 2 Glad Sammanlagt 8 gånger ca 1,5-2 h varje gång. Hon som håller kursen är Immi-instruktör :)

Det har verkligen gett väldigt mycket på flera olika sätt. Dels har både hon och jag lärt oss väldigt mycket (sambon med såklart). Sen så är det väldigt roligt att verkligen träna ordentligt och tillsammans med andra.

Det känns som hon har blivit tryggare i sig själv, även fast hon fortfarande är osäker i vissa situationer.

Har lärt mig att lita mer på henne, tex så var hon lös nästan hela kursen idag. Trots de andra hundarna osv fokuserar och lyder hon jättebra.

Idag tränade vi bla stanna på avstånd, hon var superduperduktig. Jag blir så stolt för min fina tjej! Kyss

Hon som håller i kursen visade mig efteråt hur man kör budföring. Har tänkt att lära vovven det sen, verkar som ett bra sätt att få dem att springa av sig tycker jag :)

Ville mest dela med mig lite bara :) Ni kanske vill dela med er av någon kurs ni går/gått? :)

pius314
0

Åh vad hon är fin! Härligt att du har hittat en bra kurs!

• Tillräckligt bra är perfekt! -
Chilli10
0

hihi, håller med dig ;) Ja, det känns bra att jag äntligen hittade en efter mkt letande. Speciellt att det blev så pass bra som blev det :)

Inte kul att lägga massa pengar om det inte blir bra, fast det kan ju vara svårt att veta i förhand :P

[Asta]
0

Tycker också det låter som en bra kurs!

Vi ska gå en endagarskurs i spårning. Gandalf älskar att spåra så vi tänkte vi skulle lära oss lite mer om det.

[Ronon-m]
0

Chili är såååå fin! Hennes halsband är riktigt fint på henne. :)

Vad roligt att du hittat en bra kurs för er. Det känns så bra då!

Jag har precis gått en kurs med Ozzi som hjälp mig att ta bort hans aggressivitet som nu är så gott som borta. Indra ska jag börja på valpkurs med vecka 44 (nästa vecka) på samma ställe. Indra kommer ifrån samma ställe där jag tränar hundarna. Tränaren är även Schäfer uppfödare :)

Maja2
0

Jag har gått vardagslydnadskurs och viltspårskurs med en IMMI-instruktör, är verkligen supernöjd. De kostar lite mer än de kurser hundklubben har, men var värd varenda krona :)

PetraKarin
0

Jag och Ilsa går just nu en mixkurs, en prova-på-kurs. 
Toppen för oss som vill sätta igång med massor men inte riktigt vet vart vi ska börja.
Hittills har vi fått prova på klickerträning, rallylydnad, freestyle och disc dog. :)

Chilli10
0

#3 Ja verkligen :) Vad kul med spårkurs, funderar ev på att gå en vartefter.. Hon som jag går hos nu håller i bla spårkurser också!

#4 Tack så mkt Kyss Ja, visst gör det! Inte kul o lägga pengar om det visar sig att det inte alls passar en.. Iofs var inte denna kurs så dyr, men vissa andra jag kollade på innan var minst det dubbla.

Åh vad skönt att det går bättre med Ozzi :D Roligt med valpkurs, hur gammal är Indra nu?

#5 Kul! Jasså, denna var inte speciellt dyr 780 kr för 8 ggr 1,5 h alla ggr förutom 2 tillfällen som var 2,5 h. Hur mkt har de kurserna kostat som du gått?

#6 Men det är ju jättebra! Vad är disc dog? :P

PetraKarin
0

#6 Jösses vilken billig kurs! 
Brukshundklubbens eller vissa hundsällskaps kurser är väl de billigaste häromkring, eftersom instruktörerna jobbar ideellt. De har nog ungefär samma upplägg som din och kostar en tusenlapp eller lite under om man har tur.
Hittar man en mer utbildad, mer nischad eller en instruktör man helt enkelt fastnar för så får man räkna med att betala minst 1200kr.
Den jag går är 6 tillfällen á 60 min, 1550kr.

Disc Dog är kort sagt hund frisbee. Väldigt liten och inte officiell sport i svergie men det verkar grymt kul, speciellt freestyle disc dog, och man jobbar ju hela tiden med något som är belönande för hunden :)

http://www.youtube.com/watch?v =MBTOCsV1sJA

http://www.youtube.com/watch?v=TeAtg1O37KA

[Ronon-m]
0

#7 Indra är 6 månader om en vecka (Den 4 november) Glad

Maja2
0

#7 Det var billigt. Det är vad Brukshundsklubben och övriga tar åxå, men Åsa, som jag gått hos, tar väl mer för att hon är utbildad både på längden och tvären, inte bara IMMI utan åxå hundspsykolog, assistansinstruktör och utbildar vårdhundsekipage. Där kostar det 1000 kr för 6 gånger 1.5 timmar.

[Ronon-m]
0

Där jag går kostar det 1680 för 10 gånger, 2 gånger i veckan i 5 veckor. Alla lektioner är i ca 2,5 timmar :)

Chilli10
0

#8 Ja, visst är den billig! Men sjukt bra. Ja, vardagslydnad 2 går väl efter en speciell "plan" eller vad man ska säga?

Okej, då kanske jag har tur som har hittat en bra, som jag gillar och som är superduktig för det priset!

Låter skoj! Ska kolla klippen när jag kommer hem :)

#9 OKej, lycka till på valpkursen! Glad

#10 Fast det var ju inte heller jättedyrt. Hon jag går hos är som sagt IMMI-instruktör men även hundpsykolog. Hon har skrivit såhär på hemsidan "Priserna är humana. Därför har vi inga flotta annonser och annat som kostar skjortan". Så jag är övertygad om att hon vet att hon är rätt billig. Tungan ute

Vill definitivt gå fler kurser hos henne! :)

Chilli10
0

Har varit sista gången på kursen idag. Lite tråkigt, för det har varit väldigt roligt och lärorikt!

Gick inte toppen idag, hon var lite ofokuserad i böjan.. Men jag vann iaf en tipspromenad :P Fick med mig lite gottis till chilli hem =)

Denna kommentar har tagits bort.