OT. Någon från Lund här? (hund!)
Alltså, jag springer på så många hundmänniskor både runt rastplatsen i centrum och på väster om dagarna, så HELT otroligt vore det inte om jag sett just dig och din hund. Vet inte riktigt vad jag vill med det här inlägget, men hade gärna hört lite åsikter om Lund som hundstad och det hade ju varit roligt om man "fått syn på någon" härifrån någon gång :).
Diskussionsunderlag
- **Vilka är de bästa/sämsta promenadstråken alternativt rastplatserna här?
**Området runt esplanaden är rätt stressigt med mycket människor och en del trafik, och rastplatsen i sig tenderar att vara lite för välbesökt för min del (= jag går aldrig in där). Men så finns ju stadsparken en bit bort! Rastplatsen på väster (vildanden) är betydligt lugnare och det finns en fin lummig liten "park" runtom. Mycket bra att gå med hunden, men jag hinner bara dit om vi är på långpromenad. Kan rekommenderas i alla fall. - **Var brukar ni gå? (promenadstråk/stadsdel)?
**Jag går som sagt i centrum och på väster, dagtid. Är bara dagmatte :). - Är det många som brukar vilja komma fram och klappa era hundar, hälsa med sina hundar etc?
Min uppfattning är att när jag går i centrum försöker i princip ALLA hundägare att ignorera varandras hundar och gå förbi. Kommer man utanför centrum är det något vanligare att folk vill hälsa med hunden eller bara berömma en söt hund och liknande. - **Har du gått någon hundkurs/på bruksklubb här? Vardå och vad ansåg du om kvaliteten/prisvärdheten på den?
**Jag har inte gjort det men vill gärna ha tips inför det egna hundköpet :).
Finns faktiskt en grupp på facebook som heter "hundaktiviteter runt lund"
Jag själv är ifrån Ystad men har några gånger kommit in till lunds rasthage vid esplanaden. Där är det alltid många människor och hundar :) Det är det ända jag upplevt av lunds hundliv :)
Vad har du för ras?
Medarbetare på Hundar.ifokus
Vilka är de bästa/sämsta promenadstråken alternativt rastplatserna här? Jag gillar centrums rastplats, vid esplanaden, just för det är mycket folk där, vid linero centrum är där en jättestor och fin hundrastgård, problemet är att varken folket eller hundarna är spec. trevliga för det mesta där. på östra torn finns två, gillar den vid flygelvägen, stor, öppen och bra staket, dock aldrig hundar där men det kan ju va positivt ibland, finns en mindre på illiongränden, den är minimal och trist, aldrig hundar där heller.
Finns fin i norra lund, men både picknick bord och bänkar, stor och med mycket buskage, ligger vid fäladstorget.
sen finns det en prec. där hardebergaspåret går över motorvägen, typ mellan öt och tuna, som är stor och fin, inte så ofta hundar. dock känns det osäkert med tanke på att den är bredvid motorvägen, men stängslet verkar vara helt :)
den på väster har jag bara varit på en gång, den gillade jag också =)
Var brukar ni gå? (promenadstråk/stadsdel)?
oftast öt, men jag kan synas överallt :) är mycket i centrum också, och även tuna, fäladen och väster, även kg ibland :)
Har du gått någon hundkurs/på bruksklubb här? Vardå och vad ansåg du om kvaliteten/prisvärdheten på den?
Lomma bk! älskar det stället!