Klickerträning, start?
Hur börjar man med klickerträning på en valp?
Jag är inte så jättekunnig kring de med klicker.. men vill gärna köra klickerträning på min kommande valp.. Hur börjar jag? :)

http://www.klickerforum.se/artiklar/kom-igang-med-att-klickertrana/
Det finns hur mycket som helst om detta om du söker på Google. Det finns även en klickerträning-sida här på iFokus!
Kan rekommendra canis.se, de har en klickerkurs via e-post som är gratis. Det var den jag började med :)
Man kan börja när valpen har börjat känna sig hemme skulle jag säga :)
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.
#3 jag har gått med i den kursen redan =) Men har varit för latt för att börja kolla.. hhahah
Du ska klicka in hunden först :) Då klickar du = godis. Flera gånger, kanske 20? Sen kan du börja med shaping (jag gör det). Om du vill att hunden ska lära sig "ligg" så väntar du på att hunden lägger sig ner, kan ta upp till 5 min i början. O precis när den lägger sig ner så klickar du o ger belöning. Sen håller man på så, flera gånger, inga handtecken eller nåt. När hunden sedan börjar bjuda beteendet, så säger du ligg.. Ja, de va bara ett exempel 
#3 Börja läs den! Där har du allt! Hur man går tillväga från början osv 
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.
#3 Är du så lat att du inte ens orkat kolla på mailen, så får du jobbigt med en valp ;)
Jag brukar aldrig kolla min mejl? Har inte tid vid datorn så mycket… och det har ju ingenting med valpen att göra? de är ju bara bättre om ja inte spenderar massa tid vid datan när valpen kommer?
Jag går in på datan och kollar denna sidan och en till.. och då glömmer jag mejlen.
Så jag får inte alls jobbigt med valpen! SNarare bättre när ja inte sitter och latar mig vid datan som du kanske gör =)
#7 Klickerkursen är ju via mail tänkte jag bara :)
Att jag skulle sitta och lata mig vid datorn, vart får du DET ifrån? Det var DU som sa att DU är lat. Jag har aldrig påstått det, det är du själv. Själv är jag Jag är definitivt inte lat, hahahahahahahahaha
#7 Fast det är ju skillnad att inte ha tid att sitta vid dator och att vara för lat för att läsa sin mejl.
Om du nu är intresserad så är det väl bra att läsa de mejl du får och om du inte kan läsa vid datorn så kanske du har möjlighet till att skriva ut för att läsa senare?
- Mvh Emma
#9 men jag menar inte att jag visste om att jag hade något viktigt på mejlen? jag läser mejlen.. när jag går in på datan.
Och min mejl blev hackad och massa krångel uppstod dessutom. Så nej jag är inte lat, jag är bara trött på datorer som krånglar är sega osv.. Därför sitter jag inte vid datan så mycket…
#8 Och jag menade inte att du sitter och latar dig vid datan utan ja menar att du kanske föredrar det, jämfört med mig. Inget illa ment
Sök på nätet!