Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundsport-och-aktiviteter
Läst 1690 ggr
Arle
0

Freestyle?

Har på senaste tiden fått upp ögonen för freestyle och agility. Gick precis en grundlydnads kurs med min 1½ åriga chihuahua/schipperke blandning. Han är super duktig på att lyssna och lär sig otroligt snabbt, men jag är rädd att trötta ut honom så att han slutar tycka det är roligt och mer tjatigt itsället.

Hur ofta bör man öva på olika "cirkus/freestyle" konster?

Och hur många olika konster åt gången…känns som att jag har gjort otroligt fel med att lära honom allt jag vet på 1 vecka… Han kan det ju inte utantill, men jag kom på mig själv att det kanske tröttar ut honom snart. Eller om det blir för mycket på en gång. Vill ju få lite svart på vitt om jag gör fel eller rätt?

xoxo

Mixxie
1

Träna 1 trick i taget tills han kan det. Jag brukar öva lite varje dag :) Klicker tränar du? På Klickerträning i fokus kan du också få bra råd :)

Besök min blogg! :) 

http://sporthund.blogg.se/

Arle
0

Nä jag använder inte klicker….försökte men blev bara för mycket för mig att hålla reda på x)

Ja det får jag börja göra, för det vorre ju tråkigt om han tröttnade nu när jag äntligen hittat något som är roligt. Kommer dock aldrig att tävla, inte min grejj. Mer som en rolig aktivitet bara :)