Marley & Me
Har ni sett filmen eller läst boken? Filmen är på Svt1 nu.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Jag har gjort både och, och älskar dom verkligen. Sorglig och fin berättelse. Usch vad man grät på slutet.
Jag har bara sett filmen. Även om den är väldigt "Hollywood" så är den faktiskt tänkvärd och väl värd att se!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Har bara sett filmen och nu var andra gången. Första gången såg jag den på bio med min mammas konfimander. Jag grät då också. Hade nog gråtit mer nu med om jag hade varit ensam. Fick mig att undra hur lång tid jag egentligen har kvar tillsammans med min hund. Visst han är 5år och pigg, frisk, glad men ändå. Lika bra att ta vara på tiden. Han är ju ändå min bästa vän.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Låg här i sängen o höll på att gråta ögonen ur mig, så mesig.. Trodde jag skulle klara de den här ggn men nej.. Brast direkt! ^^

Såg filmen på tv ikväll och har sett den flera gånger förr, har även läst boken.
Jag blir alltid lika förbannad på den okunniga hundinstruktören, vilken total idiot!!!
Och jag som nästan aldrig gråter alls leker syndaflod i slutet av denna film.
Extra känslig är jag nog för denna just för att det är en labrador det gäller, en ras som jag växt upp med och som ligger mig extra varmt om hjärtat.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#5 Det blir lätt så när det gäller hundar. Jag vågar knappt tänka på när min hund inte finns längre. Men man tänker nästan så i slutet av filmen. Jag är liksom inte heller den som gråter men här kan jag inte låta blir. Det kommer bara av sig själv. Speciellt när man ser den lilla pojken man verkligen ser hur mycket han älskar honom.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Loveradio, när jag såg att du hade skrivit inlägget böt jag över till 1an och hann se de sista 10 minutrarna. Har sett filmen innan men kom inte ihåg hur sorgligt det var, då skulle jg aldrig ha zappat. Fick världens gråtattack och Ture kom rusandes helt förskräckt och tröstade mig med blöta pussar i hela ansiktet. Min älskling
Bara jag hör soundtracket så blir jag ledsen i ögat
Jag har sett filmen många gånger och kramar om Klenod hårt och länge varje gång med.
Medarbetare på Hundar.ifokus
#7 Haha förlåt :( jag kollade också en stund, men bytte kanal när det sorgliga skulle komma.
#8 Ja visst måste man krama om sin lilla älskling när man ser den filmen :(
Jag har bara läst boken, och tycker den är otroligt bra! Har dock inte kunnat sett filmen än, för dom bitarna jag har sett ur den har varit så olika mot hur boken var, så då har jag tyvärr blivit besviken…
Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.
Har varken sett filmen eller läst boken. Tänkte se den igår, men då ville plötsligt inte TV boxen fungera längre…

Boken är så mycket bättre än filmen tycker jag. Man filmen är ändå helt ok.
#9 Haha, ingen fara! Men den är riktigt bra, boken är dock lite bättre än filmen tycker jag!
Jag håller med er om att boken är bättre :) men så brukar det ju vara.